Gezond eten

Discussie in 'De lounge' gestart door Wenda, 31 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Dames, wie kan me helpen? Mijn man wil graag afvallen. Gaat nu ook naar de sportschool.
    Omdat gezond eten ook heel belangrijk is wil ik gezonder koken. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer:)

Wat moeten we nou wel en wat niet eten? Wij eten over het algemeen gewoon groente, aardappels en vlees. En 1x pw bami/nasi/ed. En zondags soep.

Bedankt alvast!

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Wat voor vlees eten jullie? Mager vlees kan helpen.
    En als ik op dieet ga doe ik vaak koolhydraat arm of verlaagd eten.
    Ik eet dan geen:
    Pasta
    Rijst
    Aardappelen
    Chips koek snoep
    Normaal brood
    Crackers
    Patat

Daar verlies ik altijd 2 kg per week mee.
    Ik schep dan extra groenten op ipv aardappels, in het begin is het wennen maar het went best snel.
    Je kan ook koolhydraat verlaagd brood kopen. Vaak eet je veel meer koolhydraten op een dag dan je lichaam eigenlijk nodig heeft.

Sochtends een schaaltje yoghurt met zelf gesneden fruit erin als ontbijt? En daarbij 1 of 2 gekookte eieren?

Hij zou dus ook bijvoorbeeld een schep aardappel of rijst minder kunnen eten. Dan hij normaal eet, dat gaat op den duur wel werken maar duurt wel langer dan als je koolhydraat arm/verlaagd eet.
    Sporten gaat zeker ook helpen als hij dat voorheen niet deed.

3. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Oke dankje. We eten vaak rundvlees of kip. En af en toe vis.

Hij sport sinds een paar maanden. Was ook wel wat kilo's kwijtgeraakt maar hij staat nu stil. Ik denk dat we met gezond eten nog wel wat winst kunnen behalen maar ik vind het nog best lastig

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Volgens mij heb je mij weleens een pb gestuurd. 😉 Als je man wilt...ik kan hem helpen.

5. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    En wat voor beleg doet hij altijd op brood?
    Mager beleg:
    30+ kaas
    Kipfilet / kalkoen filet
    Runderrookvlees
    Slankie smeerkaas
    Vruchtenhagel
    Halva jam of light jam

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    oh en mocht je man het niks vinden is dat ook prima maar laat hem alsjeblieft niet allemaal de koolhydraten gaan skippen. Uiteraard wel de verkeerde maar er is niets mis met volkorenbrood, rijst, zoete aardappel etc...

7. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik ga het straks even met hem overleggen! Klopt, van die pb;)

8. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Meestal kaas en verder snijworst, leverworst ed

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Om de 3 uur een kleine maaltijd (dus niet 4 boterhammen, maar 2 per keer b.v.). Niet te veel vette dingen. Groenten mag onbeperkt (dus bij honger: wortels, paprika's, komkommer etc.)

(zo eet ikzelf sinds een tijdje, maar mijn partner eet automatisch een beetje mee met mij en is inmiddels teveel afgevallen haha)

10. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Dan kan je idd beter 30+ kaas kopen en leverworst is ook niet echt mager

11. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Die heb ik inderdaad in huis. Maar hij zit de hele dag op het werk en dinsdagavond ook nog school en hij vind het vreselijk onhandig om dat allemaal mee te nemen

12. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Klopt. Ik zal eens ander beleg voor hem kopen

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Prima, ik hoor het wel. Hij is van harte welkom. ;)

14. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    's Morgens een keer de boterham skippen en magere yoghurt of kwark nemen met fruit. 'S middags boterhammen met mager beleg en daarop groenten (komkommer, tomaatjes, kiemen) misschien een boterham minder en meer groenten en 's avonds een kleinere portie.
    Tussen de maaltijden in een gezond tussendoortje: groente, fruit of nootjes.
    Ik ben absoluut geen voorstander van een koolhydraat arm dieet, maar goed dat moet ieder voor zich weten.

15. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou vooral ALLES vet arm doen ja ;)
    Kom op, er is niks mis met 48+ kaas. Nee, je moet er geen pond van op eten, maar 1-2 plakken kaas zijn echt niet de boosdoeners als je niet afvalt. Vaak is het de eenzijdigheid in je eten. Ga hem aub niet aan de halva jam en vruchtenhagel zetten want dit is gewoon puur suiker.
    Varieer in kh inname. De ene dag wat meer, de andere dag wat minder. Op sportdagen extra eiwitten voor herstel en die extra banaan voor het sporten is ook echt niet nodig.. zijn lijf zal zijn vetreserven aanspreken en die wil je juist kwijt.. na het sporten wat kwark of eieren en je lichaam zal prima herstellen.
    Vet heeft je lichaam nodig, net als koolhydraten. Maar we hebben lang niet zoveel kh nodig als door het voedingscentrum beweerd wordt.!
    Gezonde avondmaaltijden.. volgens mij is er niks mis met a/g/v. Wat ik wel eens doe is 2 soorten groenten maken en dan de aardappels weg laten. Ipv aardappel kun je ook pompoen roosteren. Verder bami etc is vaak veel noedels en weinig groenten/vlees dus dat zou ik niet zo snel maken. Verder geen pakjes/zakjes.. dan kom je denk ik al een heel eind!

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Laat je man MyFitnessPal op z'n mobieltje zetten en nauwkeurig bijhouden wat hij eet en dus z'n calorie inname en de verhoudingen koolhydraten/eiwitten/vet.

Al die vette worsten, jams en vruchtenhagels sowieso schrappen is allemaal troep. Naarmate de dag vordert de koolhydraten afbouwen en sowieso de grootte van de maaltijden. 'Have breakfast like a king and dinner like a peasant' zeggen ze wel eens. Veel beter voor de spijsvertering en de verbranding. Zelf eet ik bvb nooit meer na 7.30 uur savonds tenzij ik een etentje heb.

Geen slechts snacks, potjes en zakjes laten staan zit enorm veel suiker in. Alles vers en clean bereiden en koken. Niet té veel fruit en magere kaas en vleeswaren.

Zie het niet als een dieet maar als een nieuwe gezonde leefwijze, op een gegeven moment gaan die kilos er echt wel af maar niet meer dan 0,5 kilo per week willen afvallen. Af en toe een plateau is heel normaal, juist dan doorpakken!

Blijven sporten, een combinatie van cardio en kracht. Let wel bij een relatief lagere hartslag verbrand je juist vet dus wel in de goede 'zone' gaan zitten. Spieropbouw is ook belangrijk want spieren verbranden meer dan vet. Laat je man een paar keer een personal trainer raadplegen in de sportschool zodat hij echt effectief traint, de moeite en geld dubbel en dwars waard! :)

17. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Niet na 19:30 eten is een grote fabel. Een calorie blijft een calorie. Die telt na 19:30 echt niet ineens dubbel. Het gaat om je inname over de hele dag.
    Ik zou zeggen heel simpel: alles waar te voor staat is niet goed. Zelf weet je vast wel wat gezond is en wat niet.
    Het aantal eieren wat weggetikt wordt in een dieet dat zou ik niet doen. Een ei bevat veel chloresterol. Als je hier aanleg voor hebt kan die verhoogd raken door het eten van zoveel eieren. 2-3 per week is daarvoor de max.

18. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Zoete aardappels ipv gewone aardappels... (Niet iedere dag, maar bijvoorbeeld 2 keer per week) volgens mij kook je best gezond. Gebruiken jullie jus? Dat zou ik dan niet doen of alleen uit een zakje op basis van water. Het gaat ook om portiecontrole...
    Ik heb verder het boek van eibertje kiest... Dat is wel inzichtelijk. Dan zie je hoeveel overal inzit en wat de beste variant is van een product.
    Succes!

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Als ik dit lees...dan denk ik: :(

Wil je het wel of niet.

Wel...dan neem je voor lief dat het soms onhandig is om aan de lijn te zijn.

Smoesjes moeten niet al beginnen als hij nog niet eens begonnen is.

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    kul over die eieren, niet teveel naar het voedingscentrum luisteren;)

Deel Deze Pagina