Bedankt voor jullie reacties! Het gaat goedkomen. Tina Teenslipper gaat ons helpen en hopelijk pakt hij het goed op. Hij wil het graag dus
Het klopt dat we cholesterol in eigeel zit, maar dit is geen slecht cholesterol. Je hebt nl goed en slecht. En simpel gezegd heft het goede en het slechte elkaar op. Het is bewezen dat het cholesterol in eieren geen negatief effect heeft op de goede soort. Koek snoep gebak chips etc hebben dat wel. Je kan beter gewoon de slechte troep laten staan en een eitje extra pakken. Tja ik ben gelukkig geen cardioloog maar ik vind de informatie echt achterhaald. Als je man echt een risico groep is zal hij misschien idd wat moeten matigen met eieren maar zegt de cardioloog ook dan dat hij andere voedingsmiddelen moet schrappen. Zoals bovengenoemde. Anyway, voor een normaal gezond mens met een normaal cholesterol is een of twee eieren per dag prima. Ik eet er bijna elke dag wel twee eitjes en mijn cholesterol is zeer laag. Maar goed ik eet dan verder ook geen troep als chips, koek, gebak, snoep, of andere meuk die cholesterol verhogend zijn. Dus zo blijft het waarschijnlijk in balans
Ik heb lang hetzelfde gedacht totdat iemand mij erop attendeerde dat het onderzoek wat beweert dat het niet slecht is voor je cholesterol wordt gefinancierd door de eierindustrie . Nu geloof ik niet alles wat mij gezegd wordt, maar ik ben mij erin gaan verdiepen en mijn conclusie is dat er wel LDL-cholesterol (de slechte variant) zit in eigeel en dat inderdaad veel onderzoek is betaald door de eierinsdustrie om van hun slechte imago af te komen. Overigens kun je best wel een paar eitjes per week eten, want zoveel zit er ook niet als ik het allemaal op een rijtje zet van wat ik allemaal gelezen heb. Overgewicht geeft veel meer risico op een te hoog cholesterol dan die paar eieren. Mijn eigen cholesterol is trouwens ook prachtig laag en ik geniet ook dagelijks van twee eieren. Heerlijk! Ik denk dus ook dat die eieren minder kwaad kunnen, dan dagelijks snoep, chips, koek etc. eten.
Heb je een link of bron? Ben altijd wel nieuwsgierig naar dit soort dingen en nooit te beroerd om er m'n licht weer eens op te schijnen
Het zal overigens ook best hoor dat er Ldl in een ei zit maar het punt is idd dat we moeilijk doen over meer als drie eieren in een week. Maar elke dag koek en snoep wat dan wel als normaal beschouwd word door velen zal veel meer ldl bevatten dus dan kies ik idd nog steeds voor mijn twee eitjes per dag
Advies om niet te eten na een bepaalde tijd is gebaseerd op het feit dat men 's avonds ook haast niks meer verbrandt. Dus die calorieën gaan er niet meer af... En qua eieren is dat verouderde informatie. Sterker nog: nieuwe onderzoekers wijzen uit dat biologische eieren zelfs cholesterolverlagend kunnen werken. En dat komt dan weer van een bevriende internist vandaan. TS: stoppen met frisdrank helpt ook al veel! Succes!
Hier ben ik het inderdaad mee eens. Als je verder gezond eet en troep laat staan, dan kunnen een paar eieren echt geen kwaad. Er zijn mensen die moeilijk doen over eieren, maar vervolgens wel elke dag aan de koek en de snoep zitten. Uhhm juist ja . Ik kan mij trouwens wel voorstellen dat als je al een cholesterolprobleem hebt dat het dan wel verstandig kan zijn om niet teveel eieren te eten. Ik heb heel veel linken voor je om verder te lezen. Het is wel een oerwoud aan informatie en je moet bij elk onderzoek zien te achterhalen wie het onderzoek (vermoedelijk) heeft gefinancierd. Ik kan via mijn werk alle artikelen volledig lezen, maar thuis vaak alleen de samenvattingen. Ik ben zelf begonnen bij een artikel en vervolgens gaan doorklikken vanaf dat ene artikel. Ik heb er eentje willekeurig opgezocht en vanaf daar kun je verder rondneuzen binnen pubmed https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23911216 en https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21076725
Heb je hiervan een link met onderzoeken? Een ei is toch gewoon een ei ongeacht hoeveel ruimte zo kip heeft? Ik ben dan wel benieuwd naar hoe dit dan verklaard zou worden?
Ik zit ook hele dagen op mijn werk, maar wortel en paprika kan je toch makkelijk meenemen? Ik kan het op mijn werk snijden, maar wortel neem ik gewoon klaargemaakt mee in een plastic zakje. Niets onhandigs aan
Ja, je moet er wel wat voor doen Desnoods een pak gezonde reepjes, zak nootjes en mandarijnen oid op het werk neerleggen.
Is dat dan ook bewezen? Of denken we dat alleen? Bij andere biologisch gehouden dieren is daar namelijk geen bewijs voor. Afgezien dat er natuurlijk andere redenen zijn om voor biologisch te kiezen, zoals de leefruimte van de dieren en de antibiotica resistentie, schijnt het voer wat veel biologisch gehouden dieren krijgen geen effect te hebben op onze gezondheid. Als daar inmiddels vanuit de wetenschap anders over gedacht wordt, vind ik dat wel interessant om te lezen .
Hij neemt inderdaad wel fruit mee en soms een muesli reep. Hij eet op het werk eigenlijk maar brood en niet echt tussendoortjes ofzo
In plaats van een mueslireep kan hij dan beter een notenreep nemen, of gewoon losse noten. Ik vind die notenrepen wel lekker, o.a. van eat natural en justnuts. Je kan ze ook zelf maken maar dat vind ik vaak teveel moeite