Gezond eten

Discussie in 'De lounge' gestart door Wenda, 31 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #41 SushiLover123, 3 nov 2016
    Laatst bewerkt: 3 nov 2016
    Onder andere omstandigheden had ik het even aan die vriend gevraagd, maar hij is ziek (zeg maar de niet leuke variant, waardoor ik heb hier absoluut niet mee lastig wil vallen). Mocht hij weer een betere periode hebben, dan zal ik het nog eens vragen.

Ondertussen kan ik wel even specifiek Googlen.

EDIT:
    Ik heb e.e.a. gelezen en ik heb het verkeerd gezegd. Wat onze vriend had gezegd, is dat biologische eieren meer omega-3 verzuren bevatten, wat de kans op hart- en vaatziektes verkleind. Hier zijn ook vast onderzoeken van...

Wat ik heb gevonden over de cholesterol:
    Hier nog een bron: Egg consumption and risk of coronary heart disease and stroke: dose-response meta-analysis of prospective cohort studies | The BMJ

2. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Dank je wel :). Je vindt inderdaad precies wat ik ook vind. De een zegt dat het geen kwaad kan en de ander wel. Zo onoverzichtelijk! Wel grappig om te lezen dat de conclusie wordt getrokken dat het geen kwaad kan, terwijl de bronvermelding daarvan een andere mening heeft :D. Over elkaar tegenspreken gesproken....

Ik sluit mij aan bij Tinateenslipper. Niet te moeilijk doen over een paar eieren als je verder gezond eet. Voorlopig blijf ik mijn eitjes lekker eten!

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik las ergens dat iemand (een voedselconsulent, geloof ik) aangaf dat je 21 eieren per week veilig kunt eten! Raar aantal. Ik denk dat hij dat 'berekend' heeft op 3 eieren per dag. Maar nergens dus bronvermelding. Ik denk ook niet dat je dat zomaar kunt stellen. Alle andere bronnen hebben het over x gram per kilo lichaamsgewicht. Lijkt me veel logischer.

Daarnaast spelen de nieren ook nog mee m.b.t. de afbraak van de eiwitten. Ook allemaal tegenstrijdige beweringen. Maar ik moet zeggen dat ik de pro-'veel eieren eten' argumenten sterker vindt. Ze ontkrachten die van de anti-'veel eieren eten'. Andersom gebeurt dat niet... Dáár baseer ik op wat ik geloof.

Deel Deze Pagina