Als volwassene nog op drumles

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerevrouw, 3 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Is hier iemand als volwassene nog op drumles gegaan en hoe is dat verlopen?

2. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Sorry niet echt je vraag maar ik ben op volwassen leeftijd op panfluitles gegaane dat ging best goed. Ik vorderde in het begin wat sneller dan jonge kinderen omdat je dingen sneller begrijpt, oefeningen, noten lezen etc. Wel zei de lerares dat kinderen weer wat meer te vormen/flexibeler zijn, motorisch/technisch gaat het hen soms makkelijker af.

3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Mijn zus is op volwassen leeftijd gaan drummen. Ze vindt het erg leuk en doet het al jaren.

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Ook geen antwoord op jouw vraag. Maar ik ben pas gestart met gitaar. Wel gewoon via YouTube en lezen. Ik wil ook keyboard gaan oppakken.

Je bent nooit te oud om te leren. En zolang je er plezier in hebt, waarom zou je het dan niet doen?

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Super stoer! Zou het stiekem ook wel willen

6. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

Ja, moet je zeker doen! Ik ben vijf jaar geleden begonnen. Wilde als kind altijd al, maar dat vonden m'n ouders toen geen goed idee ;) Toen m'n middelste naar school ging en ik meer tijd voor mezelf kreeg, heb ik eindelijk die stap gezet.
    Voordeel van drummen is dat het al vrij snel "goed" klinkt als je een beetje ritmegevoel hebt. En het is heel fysiek, je bent echt bezig en dat merk je (gespierde armen :thumup:). Voor mij de beste ontspanning!
    Ondertussen drum ik in een bandje en doe ik het vrij aardig.

Ik zou het zeker een keer proberen. Weet niet waar je woont, maar je hebt veel muziekscholen of privé leraren waar je een keer een proefles kunt volgen. Daar zie je ook weer meer volwassenen (juist bij drummen heb ik het idee) en persoonlijk vind ik daar niets vreemd aan.
    O, en mochten je buren het niet zien zitten: met gaasvellen kan ook, of uiteraard elektrisch.

Deel Deze Pagina