GEZOND min of meer op je lijn letten tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 18 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Bedankt, ja dat dacht ik dus ook. Ik ben nu zo'n 6 kilo bij, dat zullen reserves zijn ;) Nu een kilo per maand ofzo voor de baby en ik zit goed. Dat was dus de reden dat ik snoep laat vallen, ik merkte dat ik teveel snoepte en er snel van aankwam. Mijn schoonmoeder zei ook: 'stop nu eens met die zakken snoep, dat is niet goed voor de baby en jij word er dik van'

2. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    nou hier is het klaar met "snoepen"
    zit ik dan met mijn gezond doen !
    ik heb dus mooi zwangerschapssuiker en mag nu zelfs in mijn zwangerschap nog een dieet gaan volgen
    bah bah ik lijn al mijn hele leven en zelfs nu mag ik mezelf nog niet eens een keer laten doen wat ik wil met eten
    voordeel is dat ik niet veel meer aan zal komen maar eerst 22 weken ziek en nu dit !
    kijk ik deed net als jij gewoon goed opletten en kiezen voor gezond !
    ik ben tot nu 5,5 kilo aangekomen en valt dus nog wel mee maar ondanks dat en gezond eten is voor mij de keuze nu automatisch al gemaakt !
    Volgende week naar de gyn en dan zsm naar een dieetiste ...
    bah

3. Niet meer actief

Oei dat is niet leuk! Vind het erg voor je... Jij hebt nu gewoon geen keuze natuurlijk. Veel sterkte

4. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ah Emma, dus toch...wat rot voor je zeg! Je mag nu dus helemaal niets lekkers meer eten, of alleen met mate?

5. Niet meer actief

Heb een verontrustend bericht gevonden, wel uit 2006 al. Dit kan verklaren waarom sommigen mij zelfs nu ik voor mijn doen toch meer weeg toch nog mager vinden. Ondertussen kom ik toch normaal bij merk ik, gewicht gaat nog steeds omhoog dus de baby zal ook wel groeien denk ik. Heb wel teveel gegeten op kerstavond (niet voor mijn gewicht dat het me uitmaakte hoor) ik was namelijk gisteren de hele dag kotsmisselijk.

http://blogger.xs4all.nl/fvl/archive/2006/05/26/95770.aspx

6. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Mijn verloskundige heeft gezegd tegen mij: geen zorgen maken, ookal kom je maar 3 kilo aan laat je niet gek maken door wat mensen zeggen. Ik ben dus nog niets aangekomen tot nu toe, ik vertrouw erop dat er straks vast nog wel een aantal kilo's bijkomen maar zo niet geen nood!

Bij mij is het trouwens mijn bouw. Ik eet heel gezond maar neem daarnaast ook wel een snoepje of eet eens bij de Mac of sanackbar. Maar het principe is hetzelfde als bij lijnen, ik lever vet in maar mijn kindje is goed gegroeid!

Gezond eten en zorgen dat je niet te gek veel bijkomt is juist prima. Er zijn vrouwen die denken, ik wordt toch dik dus neem het ervan.
    Wij in de westerse wereld eten zelfs als we opletten nog meer dan genoeg! Zolang je niet op 2 crackers en een bouillonnetje leeft is het echt niet erg.
    En zelfs dan staat jouw lichaam nog alles af aan je kindje en moet je er zelf op inleveren.

En natuurlijk mag je best ook om je uiterlijk denken, waarom niet?! Je bent naast (aanstaande) moeder ook nog partner en vooral ook vrouw!

Groetjes
    Bubbles

7. Niet meer actief

Nee ik eet best genoeg. Met kerstavond videetjes met kroketten, sla met vinaigrette en als dessert apfelstrudel met ijs gegeten. Dat is me eerlijk gezegd niet goed bevallen want sindsdien is mijn maag van streek. Ik heb heel snel maagzuur sinds 2 dagen pff.

Normaal eet zelfs ik wel eens bij de macdonalds hoor. Al at ik voor mijn zwangerschap wel liefst die slaatjes daar, en als dessertje een macflurry mmm. Sinds ik zwanger ben heb ik al wel eens een menu met nuggets gegeten als mijn maag het toelaat.

8. Konijn

Konijn Niet meer actief

Mac... Blegh! Ik vind het eten daar echt heel erg smerig.... we zijn geen gezondheidsfreaks ofzo en houden erg van uit eten gaan, maar naar de Mac (en zelfs naar de snackbar) gaan we eigenlijk nooit.

Ik was eergisteren bij de verloskundige en ik ben sinds de vorige keer op gewicht gebleven. Ze zei er verder niets van. Het kindje was goed gegroeid en daar was ze tevreden over. Ik neem aan dat wanneer het zorgelijk zou zijn, ze wel iets zou zeggen...

Sterkte met de verwerking van je kerstdessert ;)

Groetjes!

Deel Deze Pagina