Gezond snacken!?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door , 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Tja.. ik ben dus opzoek naar GEZONDE snacks.
    Ik heb tijdens deze zwangerschap echt vreetbuien en ben nu dus zoekende naar 'snacks' die gewoon 'gezond' zijn, of in ieder geval niet ongezond.
    Ik kreeg laatst de tip: ontbijt koek, maar hier hou ik niet zo van.

Ik probeer zoveel mogelijk te snacken in fruit maar soms móet ik echt iets hartigs hebben en tja dan grijp ik al snel naar ongezonde dingen. :(

Iemand tips?!

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Komkommer (evt. in repen met een dipsausje, bijv. salsasaus).
    Toastjes (evt. volkorenvariant) met magere smeerkaas.
    Mini augurkjes met zilveruitjes.

Zoiets?

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ahh nee San nu heb ik al gelijk trek in zilveruitjes met blokjes kaas....

4. Niet meer actief

Oooohh en ik nu ook!
    Trouwens wel een goed idee die komkommer met een dipsausje, iets op yoghurt basis is best wel lekker toch?

Loopt nu even naar de AH om zilveruitjes op te halen :D

5. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Snack-a-jacks!
    Zit nauwelijks vet in en ze zijn in allerlei smaken.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Evergreen van Liga, komkommer, worteltjes...

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja van die wortelbolletjes...

8. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Kaas is vet hè, dus daar dan weer niet te veel van anders is het nog niet mager/gezond ;)
    En rode saus is vaak minder vet dan een witte saus, dus bijv. salsasausjes zijn magerder dan sausjes met mayo/yoghurt.
    Van die minicervelaatworstjes zijn ook lekker, maar ik weet niet of je die nog echt gezond kan noemen... aan de andere kant is ´t vlees en dat bevat weer de broodnodige ijzer toch? :)

Een meloensalade van de AH is ook heerlijk, of zelf een grote bak fruitsalade maken en die goed koud zetten. Maar dat bevat wel weer veel suiker, ook als je het vers zelf maakt.

Whaaaaaaa, hongerrrr, ik ga NU de pizza´s maken (lekker zelfgemaakt met een beetje van de supermarkt en een beetje van mezelf). :D

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Salami met augurkjes
    Feta met olijven
    Plakjes stokbrood met beetje kaas + chilikruiden in de oven doen
    Kleine gehaktballetjes maken (nasikruiden + gehakt + sambal naar smaak), ook goed in de koelkast te bewaren...
    Tomaatje, teentje knoflook, uitje en witte wijnazijn in de mixer en lekker dippen met maischips...
    Van die half gedroogde tomaatjes met knoflook (kan je halen bij de sligro, onder meer of bij delicatessenzaak)
    Pepadews (van bijv. Xenos) halen en zelf vullen met magere roomkaas...

Voordeel van iets vetter eten (vind ik) is dat je er ook eerder genoeg van hebt dan van 'mager' eten...

Misschien heb je er iets aan, eet ze ;)

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik weet dat de kaas vet is, maar vind dat zo lekker met zilveruitjes :p hihihi slechte gewoonte

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Zilveruitjes met augurk....brrrrrrr
    Ik ga nu al over m'n nek.
    't Zijn de hormonsters......

Ik eet hier meestal toastjes met kaas (na de bevalling gelijk weer toastjes met zalm mmmm lekkerrrr).

12. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    ik eet toastjes met smeerkaas of roomkaas (is niet erg gezond maar wel heerlijk).

Wat ook heerlijk en hartig is is, schaaltje met yoghurt met kleine komkommerblokjes,zout,peper,citroensap en eventueel klein beetje knoflook. Ik eet dat best vaak en het is zo lekker tussendoor.

Verder rode verse bietjes in blokjes gesneden met gesnipperde ui, peterselie, azijn, zout en peper.....heerlijk dat eet ik ook als gezonde snack.

Tja en verder vind ik zoetzure augurken heerlijk, maar dat vindt niet iedereen :)

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Of wat rozijntjes, met een stuk of 10-15 rozijntjes heb je al een lekker vol gevoel. En nog eens heerlijk zoet in je mond ook!

Salami en kaas zou ik trouwens niet doen, net zoals gehaktballetjes :oops: want ja mi zit daar echt te veel vettigheid in ;).

14. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Huh, 10-15 rozijntjes dat is toch nog niet eens zo´n klein doosje die je aan kleine kinderen geeft?

Ben ik nou zo´n vreetzak? Dat vult mij echtniet hoor, dat is met 1 hap weg :)

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Een schaaltje Yoghurt met komkommer en zout en peper zoals hierboven gesuggereerd: HEERLIJK

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je moet ze ook niet allemaal tegelijk in je mond doen ;)! Gewoon een voor een, rustig aan doen. En idd van zo een klein doosje houd je meestal een paar over, die je dan een uurtje of 2 later weer kan nemen. Maarja dit is dus persoonlijk ;).

17. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik eet zo een bakje cherrytomaatjes leeg! :D

24w5d

18. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Cherry tomaatjes zijn inderdaad vreselijk lekker !
    Ik had ergens gelezen dat je beter niet te veel tomaat kunt eten tijdens de zwangerschap (wegens lycopeen, geloof ik), maar nagevraagd bij de verloskundige en zei zegt dat het geen enkel probleem is.

De bakjes met "wilde tomaten" van de AH zijn ook erg lekker !

Verder zijn zoute haringkjes met ui echt heerlijk ! Wordt ook aangeraden door mijn huisarts :)

Ook heerlijk: oude sneetjes witbrood pakken, paar druppeltjes olijfolie erop, uitsmeren, klein beetje zout en peper erover strooien en dan 6 minuutjes in de oven op 100 graden en nog anderhalf - 2 minuutjes onder de gril... In reepjes snijden en smullen maar ! Mmmmh !

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Lang leve de 30+ kaas! :)

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar wel resp veel calorieën. Je kan ook een gewone rijstwafel nemen, ong 25 calorieen (of van zonnatura die heeft zelfs maar 17 calorieën per wafel geloof ik). Een snack a jack caramel heeft bijv al 51 calorieën per wafel. Doe op de gewone rijstwafel een beetje kaneel en zoetstof of wat paprika poeder en als nog heerlijk. En er water bij drinken, dan vult het wat langer omdat het wat meer uitzet in je buik.

Verder een cracker, bijv van lu cracottes volkoren of vitaal, 25 calorieën per cracker. Dan wat komkommer en een dun plakje 30+ kaas heerlijk. Evt wat paprikapoeder en even in de oven voor je de komkommer erop doet, ook lekker! (dit kan je ook op een rijstwafel doen.

Zelf soort pudding maken van gelatine met wat crystal clear erdoor. Gelatine (niet van dr.Oetker daar zit meer in) je hebt daar bijv 20 gram van nodig om echt een flinke bak pudding te maken. 20 gram gelatine is ong 27 calorieën. Doe voor de smaak wat (light) frisdank erin of bijv crystal clear (minder dan 1 calorie). Na deze pudding zit je echt vol en je hebt nog geen calorieën binnen.

Appel in stukjes snijden, wat kaneel en zoetstof erover. Evt even in de oven of nog wat rozijntjes erdoor. En je hebt een lekker tussendoortje dat goed vult.

Verder even geen idee'tjes meer! Maarja ik kijk vooral naar de calorieën. Weet niet of ts daar ook naar wilde kijken, of vooral naaar gezond. Maarja dan kom ik eigenlijk alleen uit op groente en fruit ;).

Deel Deze Pagina