Milkshake en softijs?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door , 26 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ben ik weer..

Mag je milkshake en softijs eten?
    Het is natuurlijk niet warm meer buiten dus het zal niet heel veel verkocht worden.
    Dan is het toch slecht?
    Of toch niet haha :p

Liefs

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hoe kom je er in hemelsnaam bij?

3. Niet meer actief

Ha dik ergens gelezen.
    Dat ik die aparaten een bactierie kon zitten als het niet vaak gebruikt werd en er dus weinig beweging in zat.

Dus vandaar mijn vraag.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Er is inderdaad meer kans op een bepaalde bacterie in die apparaten als ze minder gebruikt worden, maar ik zelf kijk gewoon (ook als ik niet zwanger ben) naar waar ik het wil kopen.

Zoals de mac, grote snackbarren enz. daar gaat er zoveel van dat spul doorheen het hele jaar, daar hoef je er niet om te denken, de tentjes waar ik het niet neem zijn meestal alleen de hele kleine snackbarretjes/karren en dan in het najaar, winter neem ik wel iets anders.

5. Niet meer actief

Ok want ik ben gek op milkshakes.
    Zou ik die in de winter bij de mac gewoon kunnen halen?

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij de mac gewoon doen ;)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Er kunnen idd bacterieen zitten in ijs, ben er weleens goed ziek van geweest, maar die milkshakes van de Mac zijn zo stervenskoud, dat overleeft geen enkele bacterie, haha!

8. Niet meer actief

Ok, wat fijn om dat te horen!

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Er zijn in het verleden wel softijs-test geweest bij grote ketens, maar de Mac kwam er goed vanaf. Die draaien ook behoorlijk door. Maar het blijft natuurlijk een gemiddelde. Er kan net een filiaal zijn waar niet of slecht (met een vies doekkie bijv.) is schoongemaakt.
    Ik ben zelf gek op die ijsjes met chocoladesaus en nootjes....

Ik denk dat de kans groter is dat je ervan geniet dan dat je er ziek van wordt! ;)

10. Niet meer actief

Hmm... ok..
    Maar milkshake is dus goed van de mac.
    Softijs zal ik voorlopig toch niet eten met dit weer haha.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ja ik heb dat ook gehoord
    het heeft te maken met dat er inderdaad minder verkocht wordt en dat sommige bedrijven het niet zo nauw nemen met de houdbaarheidsdatum van de softijsjes en milkshake. Of omdat er minder getapt wordt uit het ijs-apparaat dat de buisjes in het apparaat dan minder schoon zijn. de verkoopster zou dan vaker moeten `aftappen`. heb zelf ooit met softijsjes en milkshakes gewerkt.

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    haha moet zeggen dat ik dit wel beetje vreemd vind bedoel het is allebij erg koud dus in mijn ogen of je nu milkshake neem of softijsje in de winter neem maakt geen verschil .

wel milkshake in de winter maar geen softijs vind ik beetje appart hahahahha :oops: :)

13. Niet meer actief

Je mag gewoon softijs/milkshakes nemen hoor... vaak wordt gewaarschuwd voor deze bacterie maar dan voornamelijk in t buitenland.

Ik las hier ergens iets over een kleiner tentje waar je het dan niet zou kopen, en bij de mac bijv. wel.. dat is wel zo;n grote onzin! Een ijsmachine bij de lokale snackbar ofzo kan 10x zo schoon zijn als een automaat die bij de mac staat!

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    klopt, ik weet nog goed die test bij radar indertijd, de wat sjofel uitziende 'Fred Kroket' (lokale snackbar) kwam als 1 van de betere uit de test voor wat betreft het softijs. Dus ook uiterlijk , zegt niet alles.
    Maar zolang je goed voor je zelf blijft zorgen, blijft je afweer prima op peil hoor, ook tijdens je zwangerschap. Als je echt reden hebt om te denken dat je afweer sterk verlaagd is, dan moet je wel wat voorzichtiger zijn.

15. Niet meer actief

Athina, klopt die uitzending heb ik ook gezien :)

16. Niet meer actief

Ik weet van mezelf dat ik best wel een slechte weerstand heb normaal.
    Ik ben snel grieperig enzo.

Zolang ik het vol houd ga ik daarom geen milkshakes halen haha.
    Ach ja, misschien van de zomer.

17. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Heb het vorige keer nog aan mn VK gevraagd en die zei ook dat je het rustig kon eten.

18. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik heb ook al aardig wat milkshakes weggewerkt tijdens deze zwangerschap. Er zit alleen wel veel zout in (ook in melk :confused: ja wist ik ook niet, zei mn vk vorige week) en aangezien ik mega vocht vasthoud laat ik ze nu maar staan (meestal :rolleyes: :) )

19. Niet meer actief

ja daar ben ik in de zw.schap ook achtergekomen idd... dat ook in softijs veel zout zit en het daarom niet gezond is om er TEveel van te eten

Deel Deze Pagina