Tortilla chips met salsa niet zo heel vet volgens mij.. Of zelfgemaakte popcorn met zout en een beetje boter! Eet zo een hele schaal weg!
hoi hoi! Ik krijg altijd na de lunch en een paar uur na het avondeten echt weer honger. Ik eet dan altijd brood. wat ik ook wel eens maak is een samosa zonder kruiden. kortgezegd, bladerdeeg en dit vul ik met kipfilet, doperwten en worteltjes, (soms) aardapels in hele kleine stukjes gesneden, heel simpel en lekker en niet al te ongezond! kipfilet kook ik eerst tot deze gaar is, dan alle ingredienten in een pan doen, maggi blokje erbij wat peper en evt. zout klein beetje mayo om het te binden en dan de bladerdeeg vullen heeeerlijk! succes ermee!
Tortillachips hebben een hoge calorische waarde (468 kcal per 100gr). en bestaan uit verzadigd vet en transvet. In 100 gram popcorn zitten 72 koolhydraten. En die boter (verzadigd vet, 744 kcal per 100gr.) kan je beter weglaten.
Wil geen spelbreker zijn, maar als er íets vet is... dan is het wel bladerdeeg ... (Niets ten nadele van je receptje hoor sandhya, want het klinkt heerlijk !) Alleen je kunt dan nog beter gewoon brooddeeg gebruiken... Bladerdeeg is al erg ongezond, zonder vulling... Erg vet en zout. (Wel lekker hoor ). Zeker na je avondeten is het slecht om nog veel vet of zuikers binnen te krijgen, omdat je ze bijna niet meer afbreekt. Kunt beter een soepstengel nemen of geroosterd brood, of fruitsalade ofzo... (Alhoewel ik ook wel weet dat chips, kaas en snoep veeeeel lekkerder is als je lekkere trek hebt hoor... ).
haha ja ik weet het...het is zo makkelijk om te maken, mn hubby maakt het zelfs easy! om eerlijk te zijn let ik niet zo op vetten..nooit gedaan ook..ik kom dan ook bijna nooit aan, ik eet mij een ongeluk, nu ik aankom door onze babytje maakt het mij ook niet zo uit..of klinkt dit nu erg verwend ik zou zeggen...als je je vitamine enzo binnekrijgt en je niet elke dag de mccie leegeet..gewoon genieten van lekker eten.. en WenT..probeer het eens uit..hihi..en broodmix is idd gezonder...maar bladerdeeg is kant en klaar ok een echt gezond hapje..nu ik met een niet gezond recept aankwam...ff denken...wat ik echt lekker vind en m buik ook vult (voor eventjes) is verse sinaasappelsap met een gepureerde kiwi of aardbeien...voor de rest rijstwafels met boter en kaas..mjamjam.. voor de rest raad ik aan..mcdonalds..en spekpannekoeken...heeerlijk...
Jaaaa, spekpannekoeken Hahaha, we weten allemaal wel wat lekker is inderdaad Ik ga ze absoluut uitproberen, ik heb zojuist het recept genoteerd, want het water liep me in de mond ... En nee hoor... klinkt niet verwend. Is toch ideaal als je niet snel aankomt en je niet druk hoeft te maken over wat je allemaal eet ?! Geniet er vooral van
Ik ga m'n boekje ook wel te buiten hoor en pannenkoeken, mmmm, zelfs 's nachts! (Volkorenbrood 220 kcal per 100gr., pannenkoek 185). Ik ben dan wel aan de stevige kant, maar ik eet geen verzadigde vetten en transvetten!
aaaah eindelijk een topic over ETEN....jamjam. Ik eet nu ik zwanger ben 20 bruine boterhammen met....halvarine! Gewoon halvarine! Maar ehm ideeen: -Tosti, lekker met ham/kaas/ananas of met een tomaatje! -Pizza van turks brood, halveren, 2 kapjes besmeren met tomatenpuree, en je favo (gezonde) ingredienten. en in de oven - Afbakbroodje(volkoren) halveren en dan beetje insmeren met pesto en gepureerde knoflook, misschien een beetje boter....en afbakken maar! Misschien niet allemaal ff gezond, maar wel lekkkkker...! Nou van een doosje rozijntjes hou ik niks over behalve honger!
Dat kan natuurlijk, dan is dat van de rozijntjes niet voor jou En zo zijn er ook mensen die van bijvoorbeeld crackers en rijstwafels maar blijven eten. Dus ja dan moeten die dat gewoon niet nemen, zeker niet als je het weet van jezelf!
Ik was ook van plan om heel gezond te eten tijdens mijn zwangerschap. Als niet-zwangere lukte me dat altijd prima! Maar..... die hormonen... als ik iets in mijn hoofd heb, MOET ik het hebben! En dat zijn meestal geen rozijntjes of fruitsalades, maar chocolade, appeltaart, noten, brownies, speculaas, etc. Gelukkig eet ik deze dingen niet iedere dag, maar ik geef er wel veel makkelijker aan toe dan normaal... Ik hoop dat het jullie wel lukt dit vol te houden, want dat is natuurlijk veel beter voor je kindje!
Ik eet ook wel regelmatig spercieboontje, rode bietjes oid uit blik, zo koud. Daar zitten ook heel weinig calorieen in!
Kan je ook gewoon zelf popcorn maken van verse maiskolven? Eerst laten drogen dan, die koorels ofzo? (Dan kan ik nog snel even een paar kolven van het land jatten, voordat alles weggehaald is )
'k Zou het niet doen; die mais is niet te vreten. De mais die in Nederlan wordt geteeld, wordt hoofdzakelijk als veevoeder gebruikt, het zg. kuilvoer. De mais die voor consumptie geschikt is, de zg. suikermais die in je supermarkt ligt, komt bijv. uit Mexico. (15 minuten koken, uit laten lekken en met een beetje boter en zeezout onder de grill, gmjammie!).
Oh ok, dan zal de Belgische van net over de grens ook wel niet te pruimen zijn Kan ook zo'n zakje in de supermarkt kopen he. Is ook goedkoop
Nederlandse mais is superlekker hoor! Beetje boter of olijfolie erop en 2 minuten in de magnetron. Effe af laten koelen en je hebt heerlijke popcorn. Suikermais is inderdaad lekkerder maar ik vind het leuk om de mais zelf te rapen. Dan heb je voor je gevoel echt zelfgemaakte popcorn. Ik vind amandelen en doppinda`s ook heerlijk, maar ik weet niet of noten nou wel zo goed zijn?
De mais die hier groeit is voor 90% veevoedermais en die is zo vies en hard dat je je tanden erop breekt! Misschien groeit er toevallig net in jouw regio die 10% mensenmais! Over pinda's en zwangerschap: "Pindakaas, astma en zwangerschap Als zwangere vrouwen dagelijks producten van noten, zoals pindakaas, eten, kan dit het risico op astma bij hun kind verhogen tot wel vijftig procent. Dit blijkt uit een studie van Nederlandse onderzoekers onder leiding van epidemiologe Saskia Willers van de Universiteit Utrecht. Of dit verhoogde risico ook geldt wanneer zwangere vrouwen noten in onbewerkte vorm eten, is niet onderzocht. Saskia Willers: 'In noten zitten eiwitten die allergische reacties kunnen opwekken. Tijdens de zwangerschap komen die eiwitten in de placenta terecht. Daar beïnvloeden ze mogelijk de ontwikkeling van het immuunsysteem en de longen van het kind. Om zeker te weten of dit zo werkt, is meer onderzoek nodig. We vinden het dan ook nog te vroeg zwangere vrouwen af te raden noten en producten daarvan te gebruiken." bron: astmafonds