Hee mede mama's, Vraagje, wat geven jullie je kleintje als toetje? Als je het al geeft. Wij nemen heel soms zelf een toetje (lees 1x in de maand) en ik vind het dan wel zo eerlijk als ons meisje van bijna 8 maanden ook een toetje krijgt. Wat is het meest gezonde dat ik kan geven?
Ik zou denken yoghurt Maar ons meisje vind daar niks aan.... te zuur! Ik wil er eigenlijk (nog) geen diksap doorheen doen. Al geprobeerd met fruit te mengen, maar ook geen succes! Ook al griekse yoghurt gekocht (minder zuur), maar wil ze ook niet. En danoontje wil mama eigenlijk nog niet...
Het nadeel van Griekse yoghurt is dat daar geen calcium in zit en dat is nou juist belangrijk voor een kind. Dat zit wel in volle yoghurt. Maar mijn meisje lust dat echt niet. Dus hier maar yogolino toetjes en danoontje afgewisseld. Ze drinkt amper flesvoeding en moet toch genoeg krijgen. Bij danoontjes van b merken moet je goed opletten of er geen glucose fructose stroop in zit. Dat is echt troep. Beter is dan een beetje suiker. Ik was altijd erg streng voor de oudste. Maar begin nu wel wat makkelijker te worden......
Yoghurt, kwark, fruit, smoothie. Ze heeft op visite een keer een danoontje gegeten en werd helemaal wild, zo lekker vond ze het. Nu ze bijna 1 is laat ik haar ook altijd wel een hapje van ons toetje proeven (we eten ongeveer 1x per week toetje) en blijkt ijs en chocoladepudding ook heel lekker, maar alles met mate..
ik gaf mijn meisje in het begin gewone volle yoghurt en dat vond ze heerlijk. nu krijgt ze af en toe een danoontje, of een beetje vla.
hier volle kwark met een scheutje bio diksap (alleen fruitsap en geen suiker toegevoegd) of geprakte banaan of jam (zonder suiker) er doorheen.
Volgens mij zit in Griekse yoghurt wel Calcium hoor. Lees zelfs dat er meer in zit dan in gewone yoghurt.
Ik geef ook griekse yoghurt met en zonder diksap. Volgens mij zijn de vetten in volle producten beter voor kinderen.
Hier is het toetje onderdeel van de maaltijd: - Volle Franse kwark met of zonder fruit - yoki (vanaf 4 jaar) - vla (soms) - fruit mag altijd - andere toetjes zelden Volle yoghurt is lekkerder/zachter van smaak en de goeie vetten kan je kindje goed gebruiken.
Geen onzin schrijven Glucose-fructose stroop wordt in Nederland maar erg weinig gebruikt dus niet zo paniekerig zijn.
Hier gaven we toen ook Griekse yoghurt of volle Franse kwark. Juist volle producten omdat kindjes die vetten goed kunnen gebruiken voor hun groei! Magere producten zijn voor mensen op dieet dus niet voor baby's... Deed er ook wel eens wat diksap door of inderdaad gewoon wat fruit doorheen prakken! Smulde ze van!
Glucose fructose wordt juist wel veel gebruikt, is namelijk veel goedkoper en zoeter dan suiker..... Ts je kindje is nog in de groei dus het heeft gewoon zijn/haar vetten nodig, in magere yoghurt zit 'niets' en griekse yoghurt is dikker en dus makkelijk weg te 'happen'.. De gy van de appie (zaanse hoeve) is lekker mild.. De hangop van appie is ook lekker en de turkse yoghurt van de lidl is nog dikker en minder zuur! Maar ik vind die minder lekker persoonlijk.. Iig zou ik voor volle producten kiezen, je kleine heeft gewoon de kcal en vetten nodig om te groeien!
Ik geef ook griekse yoghurt. Ik koop die bakjes van 100 gram, mooie hoeveelheid. Bij die van de ah zit volgens mij maar heel weinig vet in, dus die neem ik niet, ik heb die met 10% vet. Kan hij lekker van groeien. Ik geef het ook bijna elke dag, ook als hij zijn bord niet leeg eet. En ik doe er niks door
Nog geen toetje, ze krijgt nu in de middag een bakje volle yoghurt met een beetje diksap of fruit. Als haar fles van 19.00 vervalt krijgt ze haar yoghurt wel als toetje.
Hier ook volle yoghurt. De biologische boerenland yoghurt van Campina. Ik vind die zelf ook heel lekker. Hij krijgt altijd een toetje, ongeacht of hij goed warm gegeten heeft.