Hoe kom je daar nou bij? Alle melkproducten bevatten calcium. Ook Griekse yoghurt dus. Meer zelfs dan volle melk of gewone yoghurt. Zie deze link: Calorieënlijstje zuivelproducten
Hier hetzelfde! Ze vinden het heerlijk. Toetje eten wij zelf nooit, maar zij hebben het nodig voor de calcium en vetten. Dus is geen beloning na het eten, maar inderdaad onderdeel van de maaltijd. Op vakantie neem ik de ongekoelde toetjes van yogolino of nestle mee. Heel handig.
Hier krijgt ze griekse yoghurt van de lidl. Daar verkopen ze ze in kleine bakjes, dan hoef ik niks weg te gooien. Ze krijgt 1 bakje na de maaltijd, eet hem bijna altijd leeg, en anders maakt papa het op
Onze dochter eet al sinds ze 6 maanden is kwark en volle yoghurt. Ze houdt kennelijk van zuur: als ik er een scheutje Roosvicee of diksap doorheen doe, wil ze het niet
Vanille yoghurt zit suiker in. Voor mij een reden om niet aan een baby te geven en wil ze eerst pure smaken leren eten. Hier krijgen ze griekse yoghurt. Oudste soms half vol, dat vind ik t lekkerst en zij wilde eerst geen griekse yoghurt eten. Kon pas vanaf haar 3e ivm KMA. Soms, max 1x per wk een toetje naar keuze in de supermarkt.
Glucose fructose stroop zit juist in heel veel dingen! In veel aanmaaklimonades, in toetjes b-merk danoontjes, babykwark van de Aldi, koekjes, sappen als Tintelfruit van eigen merken, Spa bosvruchten enzo. Zag het ook op de ingrediënten staan van brood bij supermarkt Jan Linders. Ik koop dan een alternatief product waar het niet in zit.
Dan ben ik dus echt blond... op de gewone melk van ah staat calcium op het pak in de voedingswaarde tabel en op de ah karnemelk weer niet. Zelfde geldt voor danoontje daar staat het in de voedingswaardetabel. Ik bedoelde de voedingswaardetabel ipv de ingrediënten.
Pak maar wat willekeurige producten en je zult vast wel in een paar producten g/f vinden.. Overigens heb ik het vooral over kant en klare producten van knorr e.d.! (En kijk maar eens bij ontbijtkoek en eierkoeken)...
Niet in mijn kast en ik doe toch vrij gewoon boodschappen. Ben het met je eens hoor dat het rottig spul is (om meer dan alleen gezondheidsredenen) maar het is in NL niet erg populair vanwege de subsidies op suiker (en wij verbouwen relatief weinig mais)
Ingredienten zijn dingen die los zijn toegevoegd. Calcium wordt niet los toegevoegd. Mogelijk dat de producten waar het wel los bij staat, dat er extra calcium aan toegevoegd is. Overigens is het wel zo dat de zure melkproducten door het menselijk lijf beter verteerd en verwerkt worden dan de zoete. Dus yoghurt of karnemelk heeft de voorkeur boven gewone melk of room
Wij geven thuis volle yoghurt/kwark. Zonder iets erdoorheen. Griekse yoghurt is erg favoriet en hier ook handig voor het oefenen met een lepel (zelf 'scheppen' en naar haar mond brengen) omdat het zo dik is dat het aan de lepel blijft zitten als je die op z'n kop houdt. Ik geef de voorkeur aan volle producten, hebben de vetten juist nodig.