Gezond tot aan vervelens toe

Discussie in 'De lounge' gestart door lellebel2, 4 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Voor mij is het vechten...ik mag het niet...

:)

Echt een probleem dus. Maar al met al eet ik dus wel genoeg en ook gezond. Dus ik ben er niet lichamelijk ziek van.

Geestelijk uiteraard wel ...helaas.

Ik ben trouwens bekend met overal in doorslaan.

Ik had dit ook heel erg met borstvoeding. Ik moest en zal...want het was zo verschrikkelijk goed. Dochter dronk niet heel goed...en ik was er veel te veel mee bezig.
    Toen ik op een gegeven moment met 5 maanden een gewoon flesje gaf met kunstvoeding was dat echt heel moeilijk voor me. Ik voelde me super slecht ( onzin achteraf want kunstvoeding is absoluut geen vergif...maar dat voelde zo..)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Volgens mij merken ze het niet echt...ik eet namelijk gewoon...in hun ogen. Gewoon netjes altijd aan tafel...en ook wat ik lekker vind.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat zus 1 doet is gewoon kindermishandeling, verschrikkelijk! :(:( Pure verwaarlozing.

Ik mag hopen dat Jeugd en Gezin daar binnenkort op de stoep staat.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb dat opgelost door alleen nog maar blikjes te kopen. Die blijven langer goed en als er zo maar visite komt kan ik ze toch frisdrank voorzetten, ondanks dat wij het niet drinken. Dus gewoon een sixpack blikjes kopen, werkt super goed!

5. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Mijn kind vindt aardbeien ook heerlijk, maar die eet ze nu ong elke dag, dus vind ik geen bijzondere traktatie. Nou ja, aardbeien misschien ook wel, dat vindt ze wel heel lekker haha. Maar mijn dochter is in de winter jarig, een mandarijn vind ik geen traktatie.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Waarom niet dan? Hier werden die door meerdere kinderen getrakteerd. Gewoon leuk versierd alsof het een poes was ofzo.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Nou hier al regelmatig in de klas een mandarijn traktatie gehad en mijn dochter was er iig hartstikke blij mee

8. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Mijn zoon loopt ook wel eens trots met ongezonde zooi. Maar dat krijgt hij niet:p

Ik probeer zo gezond mogelijk te gaan eten. (Zijn er nu echt op aan het letten)
    Zoon eet relatief gezond en krijgt gemiddeld 750kcal extra binnen per dag. Helaas ook veel suikers😞

9. Islah

Islah Niet meer actief

Heftig zeg Bosi. Een beetje zoals smetvrees alleen dan uit het zich in het obsessief bezig zijn met (gezond) eten, i.p.v schoonmaken?
    Ik ken ook wel mensen met de eetstoornis Arfid, dat is ook weer wat anders maar heeft dus ook niks met zelfbeeld te maken. Bij hen is het meer angst om iets te proeven dat onbekend voor ze is en ze eten dan ook heel eenzijdig omdat ze sowieso al weinig lusten.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Nou, echt he... Leven op koek en chips, in de ochtend pas naar bed gaan en alleen de playstation als bezigheid. Vraag me bijna af hoe mensen het voor elkaar krijgen. Zo triest voor kinderen die in een dergelijke situatie opgroeien.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zat van de week mh get mijn jongste op en terras. Op de kaartstond een stuk watermeloen. Daar heeft hij toch heerlijk van zitten smullen! Er is een ijssalon recht tegenover. Heb hem er niet over gehoord :D

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    De moeder stond er bij en ik hoorde haar zeggen dat ze dat mochten;)

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Klopt...zo kun je het wel wat zien. Ik had het als kind ook al...met mezelf wassen. Er mochten geen bacteriën op mij komen want dan werd ik ziek. Dus waste ik heel vaak mijn handen. Ik kan mezelf altijd wel net nog in toom houden. Ik sla dus wel door..maar niet zo erg dat ik verder niet meer functioneer. Ik lijk dus verder een heel normaal leven te leiden.

Mijn zusje heeft het ook...zij is bang dat het eten haar juist ziek maakt.

Wij zijn genetisch belast trouwens met een angststoornis :cool:

14. Islah

Islah Niet meer actief

Je hebt dus OCD?
    Ik heb zelf ook last van dwangdingen (niet met eten of schoonmaken ofzo, gelukkig) maar dat komt door mijn ASS. Ik ben dus niet "bang" voor de gevolgen ofzo als het niet gebeurt zoals ik het wil, maar toch blijf ik het doen, tot irritaties van anderen (en soms ook mezelf). Heb wel bepaalde dingen met eten trouwens dat ik van sommige dingen per se een even of oneven aantal "moet" of ik geen glas van 150 ml wil gebruiken enz. En waarom? Geen idee, dat is het stomme.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn oma is trouwens ook extreem bang om ziek te worden van eten, eieren die volgens de THT-datum nog 4 dagen goed zijn gooit ze zo weg bijvoorbeeld.

16. littleway

littleway Actief lid

16 okt 2014
    120
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind gezondheid belangrijk. Je lichaam heeft bouw stoffen nodig. Kinderen hebben in mijn ogen veel belang bij gezonde voeding.Ze zitten vol op in de groei. Jij bent het voorbeeld. Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen fruit eten als normaal zien. Zo ook komkommer wortels ect. om tussen door te eten. Water en thee drinken is iets wat lekker is. Naast voeding is beweging net zo belangrijk. Van jongs af aan is lopen iets wat er bij hoort of je pakt de fiets. Je hebt maar 1 lichaam waar we tegenwoordig heel lang mee kunnen doen. Dan is het toch niet meer dan normaal om daar op een verantwoordelijke manier mee om te gaan?

Is mijn kind van 4 zielig omdat het naar school water en fruit mee krijgt? Of dat het iedere dag lopend naar school moet ipv met de auto?
    Ik vind chips trakteren echte onzin,zeker als je weet dat de kinderen dat om 9.00 mogen op eten. Het zijn jonge kinderen.

Maar mijn kids mogen ook een koekje,ranja drinken en frietjes eten. Is helemaal niet erg. Een gezonde kijk op voeding kan geen kwaad.

Tijdens de avond vierdaagse viel mijn mond echt open van verbazing dat kinderen heel veel snoep en chips hadden. Over een afstandje van 3km. Waarom zo veel? Ik had 1 zakje haribo snoepjes bij me,z'n klein zakje. Dat vind ik echt genoeg. Meer is overbodig. En hoop kids die slecht mee konden lopen en aan het zeuren waren dat ze niet meer konden.

O ja als de zon schijnt pakken wij ook automatisch de zonnebrand crème. Zeker ook iets wat niet altijd nodig is��.

Iedereen moet maar lekker zelf weten wat hij of zij wilt doen.

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik vraag me nog steeds af wat er zielig Is aan fruit of groente op school en water?

Om een voorbeeld te geven mijn kinderen eten vanmorgen op school dit
    Bekijk bijlage 503662

En krijgen daarbij eeb beker water met munt citroen limoen en komkommer.

Wat is er zielig aan?

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.861
    113
    Wie zegt dan dat het zielig is? Hier krijgen ze ook altijd water mee, dochtertje fruit en zoontje een broodje.

Ze hoeven het mij alleen niet te verplichten.

En ik snap ook niet wat er verkeerd is aan zakje chips als traktatie.

19. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Hier is t niet verplicht op school en daar ben ik blij om. Ik eet liever fruit/groente s middags als ze uit school komen. Dan maak ik een lekkere schaal gesneden fruit of een bord met tomaat/komkommer/noten enz. Daar heb ik s middags meer tijd voor als s morgens vroeg. Dan ben ik blij als ze.alle 6 klaar zijn om 8 uur. Naar school krijgen ze gewoon een koekje mee.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.861
    113
    Nou ja, precies. Dat snap ik ook helemaal. Leuk een monkeyplatter samenstellen in de middag. Vinden mijn kinderen ook erg leuk.

Deel Deze Pagina