Nou het lijkt mij persoonlijk ook niet te vreten maar in de gewoonlijke pannenkoekenrestaurants waar wij komen is dat ook niet. Alleen 2x op centerparks gehad. Ze eten 2 snoepjes, hun pannenkoek en dan zitten ze vol.
Ik zou het niet bestellen als ik het zou weten, maar als het al besteld is en het blijkt dus een snoep-pannenkoek, dan doet ze d'r best maar hoor Die paar keer dat we uiteten gaan, daar houdt ze echt niets aan over.
In ons vast pannenkoekenhuisje krijgen we zulke pannenkoeken ook niet. Maar bij deze waren ze nog nooit een pannenkoek gaan eten. Hier zijn pannenkoeken zoontje zijn heiligdom dus die spekjes en rommel erbij is helemaal niet nodig. Voor geen enkel kind van 3 jaar en dan bezaaid he. 3 spekken en nog snoep. Gelukkig zag mijn vriend het ruim op tijd en kon hij nog een vliegtuig aanwijzen de lucht. Zoontje zit dan gerust een minuut lang te zoeken
Zo'n mens ben ik dan... Het is pas vreemd als je kinderen knipt na de middag en ze dan wel een snoepje aanbiedt, en ze de volgende keer 2 uur eerder komen en het dan niet doet omdat het ochtend is. Ik vraag het altijd eerst aan de ouders voordat ik het snoepje voor hun neus hou. Daarbij kun je toch ook afspreken dat ze het bewaren tot in de middag als jij een probleem met de tijd hebt?
Mijn vader heeft een pannenkoekenhuis. Daar hebben ze kinderpannenkoeken met fruit en vanalles en nog wat. Ze hebben er ook: versier je eigen pannenkoek. Je krijgt dan een pannenkoek met poedersuiker in een leuke vorm en daarbij zit een bakje met vanalles en nog wat, kleine minimarshmellows, klein doosje jam, klein doosje nutella, doosje smarties en een doosje crunch. Dat is toch de meest bestelde pannenkoek, kinderen vinden zoiets helemaal geweldig om te doen. De pannenkoek is vrij goedkoop, ga je met fruit werken dan wordt het automatisch duurder. Uiteten gaan is iets speciaal, iets wat je niet vaak doet dus van mij mogen ze dan lekker hun pannenkoek versieren met wat zij willen. Als ze een fruitpannenkoek willen, ook prima.
Dat je je daar werkelijk zo ontzettend druk over kan maken. Sommige draven hier echt door. Pannenkoeken met snoepjes erop, snoepje bij de kapper... Ik gun mijn kinderen echt wel zo'n uitspatting en wat geeft dat nou zo nu en dan. De keren dat wij bij een pannenkoekenrestaurant komen zijn op 1 hand te tellen en zo ontzettend vaak komen we niet bij de kapper en een kinderijsje in een restaurant is ook incidenteel. Bij sommigen is het ook niet snel goed.
Ik vind dit dus weer geen enkel probleem, lekker laten snoepen! Ik had het er zeker niet stiekem afgehaald, maar gewoon verteld dat het snoepen voor die dag wel klaar is na de pannenkoek ik zie echt geen verschil tussen een berg suiker of stroop erop (want ja, als we uit pannenkoeken gaan eten, mogen ze dat zelf er op doen, groot feest!) of een paar snoepjes er op.
Oh lekker een snoepje om 10 uur, stop ik ook wel eens in mijn mond, nog wel eerder op de dag ook nog als ik zin heb. Als ze lief zijn geweest bij de kapper, heb ik geen problemen mee. Ze hebben om 7 uur wrs ook al een boterham met vlokken op
Ik ben ook wel van het gezond, sterker nog ik heb nooit snoep in huis, maar een snoepje bij de apotheek of de kapper mag toch echt wel.. Dan kijk ik ook niet op de klok hoe laat het is. Bij een kinderpannenkoek zit hier ook altijd een rolletje met snoepjes, de afspraak is dan wel eerst de pannenkoek op en dan dat rolletje.
Hoe doen jullie dat dan met je kind als je in het weekend bv bij opa en oma op de koffie gaat? Dan mogen ze geen snoepje voor 12.00 uur?? Neem je zelf ook nooit eens een gebakje of een koekje bij de koffie voor 12.00 uur?
Dan zeg je toch, 'natuurlijk! Die eten we lekker straks op.' Probleem opgelost. Dat 'mens' bedoelt het goed he
Bij de pannenkoeken zou ik ook niet moeilijk doen. Je gaat toch niet elke week uiteten? Als wij uiteten gaan neem ik het er ook van, kom je bent lekker weg. Dan ga je toch ook niet je toetje overslaan of om een bakje yoghurt vragen want je hebt ook al wel erg veel saus bij je veel te grote biefstukje gedaan?
Als ze om 10:00 een biertje voor mn kind houden, dan kan natuurlijk niet, veel te vroeg, voor twaalf uur niet aan de alcohol😂😂😂😂😂😂 Maar wat is er vredesnaam mis on voor 12 uur een snoepje te eten?? Zakt het suikerniveau opeens na 12 uur???? Als ik in het weekend op verjaardagsvisite ben eet ik ook lekker een moorkop. Door de weeks een simpel koekje bij de koffie.
Maar als je dan op een verjaardag zit waar je rond koffietijd ( dat is hier meestal 10:30 ) een lekker stukje taart krijgt, zeg je dan ook nee? Of vraag je dan aan de gastheer/vrouw of je hem na 12 uur mag opeten? Wij eten hier over het algemeen zo verantwoord mogelijk maar doen absoluut niet moeilijk over lekker een avondje snacken als avond eten of als het slecht weer is en we houden een film/pyama dagje om dan lekker een zak chips op te peuzelen of wat popcorn ofzo. Zo lang je alles met mate doet dan is er niets aan de hand maar men overdrijft echt teveel. Conclusie van dit topic, we slaan in sommige gevallen echt te veel door.
Ik ben meer iemand van thuis nooit snoep en koek (wel zelfgemaakt ijs zonder suiker en banaanpannenkoeken met blauwe bessen en aardbeien e.d.) en die paar keer buitenshuis wel. Dus ze mogen het snoepje bij de kapper, een pannenkoek met stroop in een pannenkoekenhuis, taart op visite en dat soort dingen. Juist omdat ze thuis altijd normaal eten, is het buitenshuis een extraatje. Ze hoeven thuis ook niks, wat ze eten is vaak genoeg zoet en toch gezond. Vanavond maak ik bijvoorbeeld pannenkoeken van banaan, havermeel, ei, amandelmelk en kaneel. Daarop aardbeien en bessen en erbij een bolletje ijs van bosvruchten, banaan, avocado. Mega veel voedingsstoffen en het smaakt het goddelijk. Dus het is niet zo dat ze allee wortels knagen, ik probeer echt alles heel lekker te maken.
Thuis wordt er in de ochtend geen snoep of koek gegeten. Op een feestje oid doe ik daar niet moeilijk over. Juist omdat het een uitzondering is. Maar ik heb 1 vriendin waarvan haar kinderen (vind ik) ongelooflijk veel snoepen. In de ochtend 2 of 3 snoepjes (zakje haribo, dropje en maoam snoepje) dan tussen de middag onderweg naar school 1 en na school 1 of 2. Als wij daar op visite gaan geef ik ook duidelijk aan geen snoep. Ik kom er regelmatig en dan vind ik elke keer in de ochtend 3 snoepjes te gek voor woorden. Doosje rozijntjes mag eventueel wel.
Wat is dan het verschil met 's middags? Ik leer ze snoepen met mate, tijdstip is dan niet relevant. Na een keer is het klaar voor die dag dan. Gister bij mijn opa een tompouce gegeten, hij haalt altijd gebak. Dat is dan om 10:30, zie het verschil niet zo met 14:30 dan. Kinderen krijgen dan ook gewoon taart. We lunchen dan gewoon wat later.
Ik verbaasde me er laatst ook wel over hoor, we gingen op een zaterdag ochtend om 9.30 uur ergens iets van marktplaats ophalen, de kinderen gingen met hun kinderen in de achtertuin spelen en ik ging met de vrouw boven de kleding passen. Kwam ik beneden, hadden ze allebei ongevraagd een doosje smarties in hun handen. Overigens kreeg ik ze beiden na een paar snoepjes in mn hand gedrukt om te bewaren, dat dan weer wel, we hadden tenslotte net ontbeten.
O nee het gaat dan ook niet per se om het tijdstip. Het is hier de gewoonte om pas s middags iets te nemen van een snoepje of koekje. Maar goed als we s ochtends een verjaardag zouden hebben is dat ook prima, dan is het daarna klaar idd.