Ach ja..de 1 vind het prima een snoepje in de ochtend, ik niet. Ik heb liever niet dat ze na hun ontbijt gelijk starten met een snoepje. En dat heeft niks te maken met een eetstoornis want die hebben we niet, het is gewoon een regel die ik hanteer. Net zoals vele moeders en ik ook geen cola aan hun kinderen willen geven, ben ik er streng in dat er in de ochtend niet gesnoept wordt..
Nee zo werkt het niet op een forum. Een discussie is een discussie. Ik denk dat jij gewoon niet zo goed met andere meningen om kan gaan. Je hoeft mij nu niet naar beneden te halen met je redenatie. Ik heb gezegd wat ik er van vind en daarvan kun jij ook wat vinden. Prima. Maar ga nu niet steeds zeggen dat ik dit vind omdat ik iedereen eet stoornis aan wil praten. Absurd om dat te denken. Misschien moet je eens mijn berichten goed terug lezen.
En ik vertel niemand wat wel/niet te eten. Iedereen heeft z'n eigen gewoontes. Wij eten 4-5 stuks fruit per dag, een ander vindt 2 meer dan genoeg. Prima! Maar juist discussieren over die verschillen vind ik interessant. Daar kan ik dingen van leren, mezelf afvragen waarom ik bv iets op manier A doe ipv manier B. Ik denk bv dat ik door dit topic al wat milder ben geworden als het gaat om mijn eigen 'grenzen', dat vind ik leuk! En misschien gaan we wel naar max 3 stuks fruit ooit, naar aanleiding van dit topic, omdat ik nu nieuwsgierig ben naar de literatuur over (veel) fruit. Ook dankzij dit topic. Dat prikkelen, denken, horen waarom anderen iets anders doen... dat vind ik juist zo leuk aan een forum. Dat heeft niks met maffia's te maken.
Maar ik beweer toch niet dat het hoort om s ochtends met fruit/groente te beginnen en in de middag iets te snoepen te pakken? Ik zeg dat het hier de gewoonte is. Ik vind het logisch en daarom doen we dat hier zo. Als jij daarom vindt dat ik een eetstoornis heb kan ik daar echt alleen maar om lachen. Over een koekje mee naar school ipv fruit heb ik wel een echte reden. Een koek als liga of sultana zorgt voor een energieboost en daarna voor een dip. Ik vind dat gewoon niet slim voor een kind dat geconcentreerd op school moet zijn.
Nee dat was iemand anders die dat ergens zei...geen idee meer. Nee maar dit is juist goed. Jij hebt een reden waarom je ergens voor kiest. Ook uitgezocht en daarom doe je het. Maar heel veel mensen dus niet...en dat is dus best gevaarlijk. Net als dat heel veel mensen bijvoorbeeld ineens een bepaald dieet gaan volgen zonder dat ze weten hoe of wat. Sommige mensen doen maar wat...en schrijven dit dus ook op. Wat dacht je van Sonja Bakker. Zij heeft dus echt heel veel mensen voor de gek gehouden. Echt heel erg eigenlijk. Misschien was de opmerking over de stoornis niet goed om hier te plaatsen...maar ik bedoelde dus dat het voor heel veel mensen zo'n ding is geworden...dat eten...dat het lijkt alsof iedereen een stoornis heeft...
Oh en ik denk ook dat als je een eetstoornis hebt, een topic als deze heel anders leest dan als je dat niet hebt. Je leest dingen dan vanuit een heel andere context waarin iets misschien veel harder overkomt dat het is bedoeld. Ik ben bekend met een angststoornis en vanuit die context lees ik soms dingen ook anders dan ze bedoeld zijn...
En toch zit mijn kind, die geen enkel soort fruit lust en daarom al jarenlang een sultana mee naar school neemt, op het VWO. Hoe is het mogelijk?! Dat je ergens een mening over hebt, prima. Waar ik moeite mee heb, is de toon (en niet zozeer jij omdat ik jou quote). Alsof iemand de wijsheid in pacht heeft en zich met zijn/haar leefstijl, verheven voelt boven moeders die het anders (minder gezond???) doen. Bosi maakt grap en wordt nu meteen afgemaakt om die grap. Kom op zeg!
Het een sluit het ander toch niet uit? Geen fruit betekent niet meteen dat je oliedom wordt, veel fruit betekent niet dat je professor wordt. Gezond eten geeft geen garantie op een goede gezondheid, maar het vergroot wel de kans erop. Ongezond eten vergroot de kans op gezondheidsproblemen, maar het betekent niet dat je per se dood neervalt. Mijn opa is 85 geworden met iedere dag een pakje zware shag, haha, je kent 't argument wel
een kind dat het in zich heeft zal het vwo ook halen met 6 zakken chips op een dag. Dat betekend nog niet meteen dat het verstandig is. Even zo als dagelijks een sultana.
Dat snap ik ook, maar wat gezond is of niet, daar verschillen meningen over. Ik vind nl dat je kunt overdrijven door jezelf (en een ander) " gezondheidsregels" op te leggen. Waar ik vnl moeite mee heb, is elkaar de maat nemen als het daar om gaat.
Ik bedoelde geen sarcasme maar overdrijving Hoe heet dat ook alweer... ( zoekt het op......) Hyperbool En die hoef je niet letterlijk te nemen. Ik ben te lang van school af...ik kon er echt niet meer opkomen...verwarring met sarcasme dus
Volgens mij heb ik nu al een paar keer gezegd hoe ik het bedoelde... Misschien kun je er nu over ophouden?