Ja dat denk ik eigenlijk ook wel, maar de oudste van mijn nicht is 12, bijna 13, een meisje dus al flink aan het puberen, en staat er echt achter, helpt ook mee met koken. En mijn nicht kan ook goed koken, dus het is ook wel allemaal echt lekker wat ze maakt.
Mijn kinderen stuiteren de hele dag door.... geen dipjes hier, alleen als ze te weinig hebben geslapen, en dan bedoel ik het uitzonderlijke geval van zo'n 2 keer per jaar dat ze om 23:30 in bed liggen
Ik geef ook bij voorkeur fruit 's morgens omdat ik het belangrijk vind dat ze dat elke dag binnen krijgen. Niet omdat ze geen koekje mogen eten, maar omdat ze sowieso gezonde dingen moeten eten elke dag. Dan is het 's middags makkelijker omdat ze het 'goede' al hebben gehad en het dan dus niet zo erg is als ze dan een koekje eten. Dochter eet nu op school fruit dus probeer ik de jongste ook 's morgens z'n fruit te laten eten. Dan kunnen ze 's middags beide een koekje want als de jongste koekjes ziet dan krijg ik er echt geen fruit meer in, terwijl hij het echt met smaak opeet als er geen koekjes in de buurt zijn En dat probeer ik voor mezelf ook (moet eigenlijk wat kilo's kwijt maar een streng dieet past niet bij mij). Als ik nou eerst eens ga eten wat ik zou moeten eten (dus voldoende brood, fruit, groente, zuivel, etc) dan kan ik dan nog eens bekijken of ik nog honger heb. Zo probeer ik dat voor de kinderen ook te doen. Eerst wat 'moet' dan heb je dat maar binnen, dan is een koekje oid niet erg. Overigens zijn mijn kinderen rond 16.30 uur ook hangerig en beginnen ze te jammeren soms. Zou suikerdip kunnen zijn van hun koekje maar ik denk ook gewoon vermoeidheid van de hele dag en dat het tegen etenstijd loopt, want wij eten rond 17.00/17.30 uur. Ze krijgen vlak daarvoor ook niet iets te eten want dan hoeven ze geen avondeten meer en ik vind het wel belangrijk dat ze dát wel binnenkrijgen.
Hier krijgen ze vaak wat rauwkost voordat we gaan eten, hebben ze toch wat te knabbelen maar het bederft hun eetlust niet.
Oh dat is wel een goede tip, aangezien groente niet hun favoriete onderdeel van de maaltijd is. De oudste vraagt nog wel eens om een tomaatje ofzo voor het eten, dat mag dan weer wel.
Ik ben pas allergisch sinds 3 jaar, het is echt opeens gekomen dus geloof wel dat het inderdaad ook zomaar weg kan gaan. Ik durf het alleen niet meer te proberen, want mijn allergische reacties zijn behoorlijk heftig. Laatst at ik een appel die per ongeluk iets te dicht bij een kiwi lag op de fruitschaal (al raakten ze elkaar niet aan) en zelfs die reactie was behoorlijk heftig.
En het voordeel is, als ze er flink van eten, maakt het niet zo vreselijk veel uit als ze minder van de groenten op hun bord eten, want ze hebben al binnen
Omdat iemand anders de vergelijking borstvoedingsmaffia maakte. Daarnaast is de borstvoedingsmaffia een bekende voor vele. De flesvoedingsmaffia is er ook, ja. Ook is er de thuisblijfmoedersmaffia, een carrièremoedersmaffia, de Japanse maffia, de Italiaanse, de gezondevoedingsmaffia, de bakfietsenmoedersmaffia, de 'wij-laten-onze-kinderen-enkel-met-houten-speelgoed-spelen-moedersmaffia', de tokkiemoedersmaffia, de 'onze-kinderen-zijn-prinsjes-en-prinsjes-maffia', de één-kind-is-geen-kind-maffia, de RustReinheidRegelmaatmaffia, etc. etc. etc. Ik kan wel alle maffia's opnoemen maar dat zijn er zoveel he. Wellicht behoor ik ook tot een maffia. Spannend!
Wij zeggen altijd 'je smaakt verandert'. Dus dat je vorig jaar geen boerenkool lustte, wil niet zeggen dat je het nooit gaat lusten. Dus altijd weer even proeven! Helpt wel om te zorgen dat ze toch blijven proeven.
Ja, dat doen we hier ook. Paprika, komkommer en snoeptomaatjes op een groot bord rond 17 uur. Eten ze daarna niet zoveel groente vind ik het ook niet meer zo'n probleem.
Ongezond/gezond verschillen de meningen over. Er is niet iets feitelijk "gezond" of "ongezond". Volgend jaar kan t weer anders zijn. Ik probeer gevarieerd te eten en slank te blijven, verder is t totaal geen interesse van mij, al die achterlijke voedingshypes
Grappig dat jij er vanuit gaat dat het "makkelijk" is om te zeggen: ik lust geen fruit. Door de jaren heen hebben we echt (bijna) alle soorten fruit wel geprobeerd en ook hier proberen we het na verloop van tijd echt weer eens een keer. Mijn zoon gaat er letterlijk van over zijn nek. Evenals rauwkost. En ja, dan vind ik een sultana een prima alternatief. Beter dan een Mars oid. Mijn kinderen hebben als baby/ klein kind allemaal een voedselallergie gehad, dus eten is sowieso vanaf de geboorte gelinkt aan pijn hebben. Dat is zeer lastig te doorbreken. Ach, ze krijgen hier voldoende vitamientjes binnen en ik lig niet wakker van een sultana, frikandelbroodje of een glaasje cola op zijn tijd.
Ik denk dat een sultana of mars elkaar niet zoveel uitmaakt. Maar je spreekt jezelf toch tegen?? Een sultana, glaasje cola op zn tijd...elke dag is toch niet op zijn tijd. Moet jij weten hoor maar het is nogal tegenstrijdig. En groenten/rauwkost mee naar school kan toch ook ipv fruit?
Het grappige van dit forum is dat het opgestart is omdat iemand zich ergert aan de gezondheidshype en het vervolgens gaat over hoe iedereen op zijn manier gezond bezig is! Ik denk uiteindelijk dat de mensen die hier actief reageren er in ieder geval over nadenken wat ze zelf eten en hun kinderen geven. Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je doet maar meer dat je er van bewust bent!