Ik moet voor mijn opleiding voor Nederlandse een presentatie geven over een maatschappelijk onderwerp. Hieraan zijn ook eisen. De presentatie moet minimaal 10 minuten duren en mag niet langer dan 12 minuten zijn. De andere eisen zijn: Informatie verschaffen, Mening geven + argumenten, Tegenmening + argumenten en Conlusie. Ik kom er echt niet uit wat voor maatschappelijk onderwerp ik moet kiezen. Kunnen jullie mij helpen met ideeën voor een onderwerp? Wil niet een gevoelig onderwerp.
Tja gevoelige onderwerpen zijn toch vaak heel maatschappelijk. Ik zou voor de vaccinatieplicht/recht op weigeren gaan. Heel actueel. Als je meer politiek wil dan: de macht die de EU heeft?
Ik zou ook voor vaccineren gaan - Zin /onzin van nipt test - Of iets met politiek en het klimaat. Iedereen aan de warmtepomp gaskraan dicht haalbaar
Doodstraf Vrijheid van meningsuiting Discriminatie op de arbeidsmarkt Vaccinaties al dan niet verplichten Zomaar wat suggesties. O, ik zie nu dat nummer 1 al is genoemd, maar heb 'm toch maar laten staan.
Euthanasie wetgeving? Laatst de documentaire 'Veda beslist zelf' gekeken. Heel interessant en intrigerend.
Megastallen, ofwel moderne veehouderij. Elektrische auto's (plannen Amsterdam). Zwarte piet, rol van Nederland in slaventijd . Grens tussen privacy beschermen en veiligheid waarborgen. Tjonge sla de krant open, er is zoveel!
Eenzaamheid, armoede, schulden.. en alles wat eerder werd genoemd. Ik zou bijna 3 presentaties willen geven, omdat ik niet zou kunnen kiezen.
Ik heb een beleidsnotitie moeten schrijven voor mijn opleiding over een maatschappelijk probleem. Ik had gekozen voor de toename van ernstig meervoudig gehandicapten in Nederland en wat voor gevolgen dit heeft voor de maatschappij.
Vergoeding kunstmatige inseminatie voor lesbische en alleenstaande vrouwen (die discussie gaat volgend jaar weer los, voor 2019 is besloten nog te vergoeden) Problematiek rond ouderen die (te) lang thuis wonen. Steden willen alleen maar schone auto's binnen laten. Is dat reëel?