Uitvaartverzekering kinderen.

Discussion in 'De lounge' started by loetje, Jan 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Wij willen een uitvaartverzekering afsluiten voor onze kinderen. Nu zijn ze nog gratis meeverzekerd bij ons, maar om voor hun later de kosten zo laag mogelijk te houden, willen we een eigen polis voor ze af sluiten. Nu ben ik benieuwd voor welk bedrag, diegene die dit ook zo hebben geregeld, zij deze verzekering hebben afgesloten?

2. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Excuus als mn tekst niet helemaal klopt. Ik typ op mn telefoon en heb daar zo' n hekel aan.. Helaas is mn laptop buiten dienst, dus ben verdoemd tot de kleine toetsjes:(

3. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Wij hebben een extra bedrag van 2500 euro bijverzekerd. Maar ook nog een natura verzekering, dus kaarten, dienst etc wordt al vergoed.

4. Vlammetje80

Dec 29, 2011
    29
    1
    3
    ik lees graag mee! Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar een zelfstandige verzekering. is moeilijk te vinden of schreeuwend duur. Ik heb wel een maatschappij gevonden waar ze dan voor 10.000 verzekerd is en waarbij zij de rekeningen voor je betalen. Dus niet zoveel kaarten en zo'n soort auto etc,dat is vrij te bepalen. Doe je het bij hun dan krijg je 10% korting. Enige nadeel is dat ze slechts €500 uitbetalen van het bedrag wanneer je niet alles gebruikt.Dus stel dat de uitvaart €7500 is,ben je €2000 "kwijt". Ik wil graag een verzekering die bij meerderjarigheid klaar is dus deze houdt op na 20, bij 21 en zou op (uit mijn hoofd) €10,61 pm komen.

5. Twingia

Twingia Fanatiek lid

Dec 7, 2013
    1,151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ons dochtertje is met ons mee verzekert. Maar heeft ook een eigen polis.
    5 euro per maand verzekering voor 6000 euro geloof ik. Als zij volwassen is dan hoeft zij er geen premie meer voor te betalen.

6. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Wij kunnen ze nu verzekeren voor respectievelijk € 6,52(dochter maart 2007) en € 6,98(zoon 2004) per maand. Dan zijn ze voor €8000,- verzekerd met een looptijd van 30 jaar. Het is de bedoeling dat ze de verzekering zelf overnemen als ze uit huis gaan. Het verzekerde bedrag is geloof ik vrij te besteden ( dat zal ik nog even goed nakijken..)

7. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Hmm ik kwam er heel laat achter dat mijn ouders mij niet hebben verzekerd voor de uitvaart.. ben dus vorige week aan het bellen enzo geweest.
    Morgen ga ik mijn verzekering afsluiten bij Monuta voor mij en mijn zoontje. We zijn dan allebei verzekerd voor een bedrag van 10.000 euro en betalen nog geen 9€ per maand.

8. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Maar dan is je zoontje wss gratis bij jou meeverzekerd? In dat geval is die 9 euro op jou gebaseerd en heeft je zoontje geen eigen verzekering neem ik aan?

9. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Thnx voor dit topic nu eindelijk een mail gestuurd naar de verzekeraar dat mijn kids bijgeschreven moeten worden! Nu langzaamaan maar kijken of we een eigen polis afsluiten. Denk het wel.

10. sanell

sanell Bekend lid

Dec 16, 2008
    628
    0
    0
    Wij hebben na de geboorte van de jongste voor allebei de meiden (en voor onszelf gelijk ook) een eigen polis afgesloten. Deze heeft een looptijd van 30 jaar, daarna blijft het bedrag wel jaarlijks geindexeerd worden. Zo hebben de kinderen voor de rest van hun leven een behoorlijk bedrag voor hun uitvaart staan. Zonder dat ze er ooit zelf premie voor hoeven te betalen. Per kind betalen we ergens tussen de 4 en 6 euro per maand (even een schatting uit mijn hoofd) en zijn ze voor rond de 6500 verzekerd. Waarschijnlijk als ze 30 zijn dan is dit bedrag niet meer voldoende maar er staat dan wel een goede basis...

De verzekering loopt (via een tussenpersoon) bij voogd & voogd verzekeringen.

Let er in elk geval op dat je een verzekering met een bepaalde looptijd neemt, anders betaal jij (of later je kind) je hele leven premie en ja ze zullen maar 100 worden, dan loopt dat bedrag aardig op :D

11. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Wij betalen voor ons 3tjes 243,- per jaar. Zoontje neemt polis over na zijn 21e, zo heb ik dat ook gedaan bij mijn polis.
    wij hebben gedeelte in natura en daarnaast dacht zo'n 3500euro voor ons pp extra en voof zoontje iets meer.

ik betaal door lang lid te zijn weinig, mijn man meer omdat hij van huis uit niet verzekerd was.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben een kapitaalverzekering afgesloten: de kinderen leggen maandelijks iets van 6 of 7 euro in, dit loopt tot hun 65e, wordt jaarlijks geïndexeerd. Er wordt minimaal 7500 euro uitgekeerd, maar het kapitaal loopt/groeit door. En ook dit bedrag wordt geïndexeerd, ik meen dat het per 2015 7800 is geworden.

Wij zijn voor eenzelfde bedrag verzekerd, maar betalen uiteraard een hoger bedrag omdat we pas eind 2013 zijn gestart en wij zijn eerder aan onze 65 toe ;) ik meen dat ik 17 euro betaal en mn partner 24 euro.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Toevallig heb ik het er laatst met mijn man nog over gehad dat ik na de geboorte wel direct een uitvaartverzekering wilde afsluiten voor de kleine, je weet tenslotte maar nooit!

Toch werd me gezegd dat ik de kleine gewoon bij mij moest bijschrijven, dat dat dan gratis was maar ik lees hier dat iedereen een eigen verzekering per kind neemt?

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben een familieverzekering van Monuta.
    Wij zijn per persoon voor 12000 verzekerd. De kinderen dus ook.
    Per maand betalen wij iets van 15/20 euro.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij veel verzekeringen/uitvaartverenigingen zijn wel mogelijkheden om je kind te (gratis) laten bijschrijven vanaf hun 18e moeten ze dan zelf een verzekering afsluiten. Wanneer ze dat direct vanaf hun 18e doen, is de premie niet super hoog.

16. penseel

penseel Niet meer actief

Beide kids eigen polis. D 5 euro z 6 euro.

Ik zelf 11 euro pm.

17. Net eentje voor dochter afgesloten bij Yarden.. Beginnen met €6,23 per maand, voor 30 jaar lang en ze is dan voor €8000 verzekerd. Die van onze zoon loopt bij FBTO, maar zij bieden geen uitvaartverzekeringen meer aan. De bestaande lopen nog wel gewoon door. Hem heb ik voor €15000 verzekerd ;) en betaal levenslang, momenteel zo'n €9 per maand. Die wil ik op gaan zeggen en ook overzetten naar Yarden.

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja wij zijn beiden verzekerd bij Dela en zover ik weet kunnen we kinderen bij ons bijschrijven, zo hebben mijn ouders dat vroeger ook bij ons gedaan en toen ik 18 werd heb ik mezelf verzekerd en betaalde nog geen 10 Euro per maand.

Share This Page