Gezonde hartige snacks.

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een amandel is nog veel zoeter en ook geen noot.
    We noemen het allemaal noten.
    Een cashew is trouwens geen familie van de peulvrucht.
    En ja, hij bevat iets meer zetmeel dan andere noten, maar van die paar cashews krijg je geen 'piek' zoals van glucose of fructose!

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    maar welke noten zijn wel gezond dan?

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb ook echt vreetkicken in de avond... Heb net een hele komkommer met zelfgemaakt sausje van yoghurt munt en knoflook op.. Daarnaast olijven en groene pepers gevuld met roomkaas en nog heb ik trek!

4. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Chips heb ik echt afgezworen sinds ik lijn! Al meer dan 2 maanden, en ik mis ze steeds minder. ik kan nml niet een beetje chips eten :p

5. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Haha ken het probleem.. Naar bed toe gaan een optie? :D

Ik eet ook vaak laat in de avond, toen bedacht ik me maar eerder naar boven te gaan.. Werkt verrassend goed eigenlijk! Ga dan gewoon uitgebreid in bad en vanuit bad vast in bed liggen met een boek of iPad..

Heb net nog hardgelopen, bakje cherrytomaten (altijd wat eten na sport), en nu in bad!

Voor sommigen wil het ook helpen meer te eten tijdens het avondeten. Wanneer ik minder eet, omdat ik aan mijn lijn wil denken ;) , vreet ik 's avonds juist meer..

6. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Volgens mij moet ik vaker zelfgemaakte Roti eten.
    Zit stampesvol pfff. De hele avond al.
    Alleen een waterijsje op.

7. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Maar Hollands nieuwe is geen dikmaker toch?
    Is wel een vette vis maar geen slechte vetten.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Misschien roer om?
    Steviger avondmaaltijd, veel vezels, zodat je lekker vol zit, en vroeg naar bed, voordat je zin krijgt om te snaaien. Veel mensen gaan snaaien omdat ze eigenlijk al moe zijn en hun lichaam ze vertelt dat ze extra energie nodig hebben.

Als je in de avond iets eet, neem niet iets dat naar binnen glijdt, maar iets waar je op moet kauwen. En kauw dan alles minstens 16 keer, neem kleine stukjes. Als je lang op een hapje wortel kauwt, of op een noot, dan proef je dankzij de enzymen in je speeksel veel meer smaken. Door hapje voor hapje te eten, of noot voor noot, ben je met een kleine portie makkelijker verzadigd.

9. zogelukkig

Vet is vet.
    Goede vetten bevatten net zoveel kcal als slechte vetten.

Maar een harinkie op zijn tijd is hartstikke gezond!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Zo'n beetje alle noten bevatten voedingsstoffen waar je veel aan hebt, maar zijn ook allemaal vet. Dus: met mate eten, welke noot het ook is.

(voor mij is geen enkele noot gezond, ik ben er allergisch voor. gezond is zó een rekbaar begrip.)

11. Partyrocker

Wat je zegt is waar Bri, maar iets hoeft natuurlijk ook niet mager zijn om gezond te kunnen wezen of wel?

Denk dat een hoop mensen die fout maken. Die zien ook lightproducten als iets ''gezonds'' terwijl het tegendeel waar is.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Zeker niet. Mager is niet per definitie gezond, vet niet per definitie ongezond.

Maar als mensen denken: noten zijn gezond, dus nu ga ik een half pond per dag wegkanen, dan denk ik dat ze teleurgesteld gaan zijn over het gezondheidsresultaat.

Een voedingsmiddel an sich is niet gezond of ongezond. Het hangt er van af wie het eet, hoeveel hij/zij ervan eet en wat er nog meer naar binnen gaat bij die persoon.

13. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je vooral alles met mate moet eten, veel variatie erin moet brengen en proberen zo min mogelijk voedsel met toevoegingen te eten.. (Dus zo min mogelijk pakjes en zakjes 'rommel') en mensen lezen tegenwoordig geen etiketten meer en weten vaak ook niet wat de ingredienten lijst inhoudt..

14. zogelukkig

Noten zijn bijv. overbodig als je al veel zuivel en vlees eet en niet veel sport ofzo.
    Voor de lekkere trek is een handje ok natuurlijk, maar van nootjes eten mensen gauw teveel.

15. Partyrocker

@zogelukkig. Dat is ook zo met chips.
    Je neemt je voor om maar één handje te nemen en dat wordt al gauw de hele zak :D.

Denk wel dat het toch bij mij aan het avondeten ligt. Want Een goede volle bord met lekkere versgemaakte roti heeft er voor gezorgd dat ik de rest van de avond niet meer aan eten moest denken :D.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Dat recept wil ik ook wel... :)

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ook!

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Partyrocker@ En meis lukt het een beetje met de lekkere snacks en gezonde ? hier nu een gezond bordje met radijs en aardbei . je kunt ook komkommer pakken vof cerry tomaten .

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Of.. Handig in dit jaargetijde...
    Een handje kersen.

Maar wat ik vaak doe met snackzin..
    Dan maak ik een lekker kopje yogi cacao thee.
    Beetje melk en suiker erdoor...
    En je drinkt net vloeibare chocolade.
    Veel beter voor de lijn dan echte chocolade maar wel het relaxte gevoel van een lekker stukje chocolade.
    Zeker als je de moeite doet het op je gemakje te zetten en er slok voor slok van geniet.
    Vooral als ik ongesteld ben... Gaan die doosjes hard :)

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn gezonde snack deze avond was cruesli 4 noten met magere kwark en honing eroverheen. Gisteren had ik een salade met tonijn, komkommer, tomaat, mozzarella balletjes en sla dressing gegeten

Deel Deze Pagina