Mijn mannen zijn bijna 6 maanden oud en doordat ze in de winkel geen voeding 1 hadden staan zijn wij een weekje eerder naar voeding 2 gegaan maar ik weet ff niet meer hoe of wat... Dit was hun schema met voeding 1: 08.00 180+6 10.00 fruitpotje 11.30 180+6 15.30 180+6 18.00 groentepotje 20.00 180+6 + 2 scheppen rijstebloem Nou de eerste fles voeding 2 kwam er gelijk wat uit en ze moesten hun hapje niet meer hebben dus ben er snel achter gekomen dat deze beter vult... Dus de flessen zijn verlaagd naar 150+5 behalve de papfles (gek genoeg blijft dat erin zitten), nu willen ze wel steeds eerder de fles hebben... En nu las ik op internet dat je ze wel ongeveer 1 liter vocht op een dag moet aanbieden maar wat ga ik geven dan???? Water willen ze absoluut niet hebben... En wanneer geef ik ze dat dan? Ook wil ik over een paar weken eens met brood beginnen maar hoe ga ik dat dan inpassen in hun schema??? Kortom, wat was/is jullie schema en hebben jullie nog tips???
onze dochter wil geen water of slappe thee dus ik geef haar sterk aangelengd diksap.. Ik geef het gewoon tussendoor..
Ik zou gewoon af en toe een slokje water blijven aanbieden. Zo hard is het nog niet nodig. Volgens mij is het iets van 700cc aan vocht. 1 liter redt mijn dochtertje niet op denk ik. Hier bij de bijvoeding steeds wat slokjes water uit een bekertje aangeboden. Met 8 maanden is ze grotere hoeveelheden gaan drinken en ook slappe thee. Ik zou ze gewoon een korstje brood geven om op te sabbelen rond de middag. Dit kun je met 7 maanden uitbreiden naar een boterham met boter. Als je dat voor de middagfles aangeeft, wordt die fles vanzelf wat kleiner. Lijkt mij wat stug dat een kindje van 6 maanden geen water lust. Logisch dat een kindje even moet wennen aan wat anders dan melk. Maar vindt het zo zonde om dan al gelijk met zoetigheid aan te komen zetten, dat kunnen ze hun hele leven nog drinken. Ik vind het ideaal dat ze prima water en thee drinkt, kun je overal krijgen.
na de overstap op opvolgmelk was dit onze schema: - ontbijt: 180/6 - fruit (1 stuk geprakt toen) - lunch: 180/6 - 15.30: 180/6 - 17.00: groente - 20.00: 180/6 (+ soms pap) Hier dronken ze ook niet alles op overdag, de eerste dagen is ook even wennen aan die overstap. We hebben bijv 2 weken over gedaan om van 1 naar 2 over te stappen. Met 7 maanden deden we vóór de fles van 12.00uur een beetje brood geven, soms een korstje, soms stukjes in de wang. Toen ze ong 1 boterham binnen kregen heb ik de fles van 12.00uur laten vervallen. dat was rond 8 maanden. Dit deden we ongeveer: 7 maanden: 07.00: 180/6 09.00: fruit 12.00: beetje brood + 180/6 15.00: 120/4 17.00: groente 20.00: 180/6 8/9 maanden: 07.00: 180/6 09.00: fruit 12.00: 1 boterham + 120/4 15.00: een bakje volle yoghurt of kwark, soms een liga 17.30: groente, aard/pasta/rijst, beetje vlees 20.00: 180/6 Rond 10/11 maanden aten ze 2 boterhammen tussen de middag en is de middagfles helemaal vervallen. Ander drinken: voor de totale vochtinname telt ook fruit en groente mee! Als ze nog op 4 flessen zitten en fruit en groente krijgen, komen zij vast wel aan hun vochtbehoefte. Als je straks de flessen gaat afbouwen kun je na elke maaltijd water of thee aanbieden. Kijk maar waar ze uit willen drinken: flesje/tuitbeker/rietjesbeker enz. gewoon blijven aanbieden, het is nog erg wennen voor ze. Als je meteen aan sapjes begint heb je grote kans dat ze straks helemaal geen water of thee willen, en dat lijkt me niet de bedoeling. Succes!
sinds 2 weken krijgt ons meisje ook brood..haar schema is als volgt: 07.00 180+6 papfles.. 9.15 fruit (1,5 à 2 stuks) 11.00 1 liga biscuit met sinaasappelsap 12.30 1 boterham met boter/appestroop/rozenbotteljam/leverworst (van die speciale) 14.30 180+6 17.30 avondeten..(dus aardappelen/vlees/groenten/vis/rijst/pasta) en toetje(yoghurt) 19.45 180+6 Wij hebben de middagfles gewoon vervangen voor een boterham..Ging prima! Succes! edit: wat betreft drinken krijgt onze meid de volgende dingen: water met een paar drupjes diksap slappe thee zondet theine sinaasappelsap van een sinaasappel aangelengd met water...alles wordt haar tijdens de maaltijden aangeboden..