Afspreken tussen kleuters, steeds bij ons

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Toke, 25 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toke

    Toke Fanatiek lid

    9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Afspreken na schooltijd. Ik merk dat ik er een beetje vanuit ga dat het ongeveer om en om gaat: deze keer bij ons, de volgende keer bij de ander. Als het een keer anders uitvalt is er natuurlijk niets aan de hand. Maar ik merk dat ik me begin te ergeren dat een kind nu al diverse keren bij ons speelt en mijn kind nog niet bij hem. Steeds zegt de moeder gastvrij: de volgende keer bij ons! Maar de volgende keer wil haar kind steeds niet thuis spelen en moeder zegt: tja, als hij niet wil! Stom misschien, maar ik erger me eraan. Ik vind het voor mijn kind ook gezond om bij anderen te spelen, niet alleen thuis. Andersom zou ik me bezwaard voelen en het stoort me nogal dat deze moeder dat niet heeft. Wat een luxe dat ik me om zoiets druk kan maken! Even lekker spuien.
     
  2. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.682
    567
    113
    Gelderland
    Ik zou de volgende keer zeggen: 'ik moet zelf nog even weg vanmiddag, dus bij ons komt niet zo goed uit'...
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    ‘Bij ons gaat het helaas niet vanmiddag, dus misschien nu bij jullie?’
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Ik kan me voorstellen dat je je stoort hieraan.
    Ik ben op zich ook een moeder waarbij de kinderen vaker bij iemand anders spelen dan bij ons thuis, maar dat heeft de simpele reden dat het bij ons thuis niet kan als broer ook thuis is. Dit leg ik ook altijd uit aan andere ouders, dat het bij ons gewoon soms net wat lastiger is. Maar dan nog probeer ik wel ook regelmatig het zo te regelen dat kindjes wel kunnen komen (als broer niet thuis is)!

    Zou dus ook aangeven dat het bij jou thuis nu lastig is, dus misschien nu bij de ander?
    En als dat niet gewenste resultaat geeft, zou ik denk ik benoemen dat mijn kind het ook een keer zo leuk zou vinden om bij kindje te spelen!
     
  5. Taco

    Taco Actief lid

    11 dec 2012
    433
    35
    28
    En als je vraagt aan je eigen kind waar hij graag wil spelen. Geeft hij dan wel aan dat hij bij de ander wil spelen. Hier vraag ik vaak aan beide waar wil je spelen en als het inderdaad allebei bij de ander is. Probeer ik het vaak wel zo te doen dat ze naar degene gaan waar ze de vorige keer niet waren.
     

Deel Deze Pagina