gezonde levensstijl/afvallen/fitter worden

Discussie in 'De lounge' gestart door Ior, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Dat dit het afvallen zou belemmeren is allang wetenschappelijk weerlegd. Het maakt niet uit om welke tijd je eet, maar het gaat er eerder om wat je eet (en hoeveel).

2. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Idd wat een onzin. Je kan prima eten na 20:00.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik eet nog best veel in de avond....ben ook een echt avond mens...geen idee of dat ermee te maken heeft.

Ik eet zo'n 300 calorieën in de avond.

En dan val ik ook nog gewoon af. ( terwijl ik niet meer af moet vallen ...dus ik moet juist nog meer gaan eten)

4. Ior

Ior Niet meer actief

Dank jullie wel voor de reacties.
    Mijn eetpatroon zou zo'n beetje goed moeten zijn dan.
    Meestal ziet mijn dag er zo uit:
    Ochtend yoghurt of kwark met fruit, middag ene keer brood met drinkbouillon, andere keer cracker met cup a soup of gewoon weer yoghurt en fruit. Avond gewoon warm eten, aardappels, vlees en groente of pasta, rijst. Wat er maar klaar gemaakt word. Als we patat eten is het uit de oven met een rauwkost. Tussendoor meestal fruit. Ook wel eens een koekje oid.
    Verder doe ik alles op de fiets of lopend. Ik heb geen auto bij de hand. Ik heb een staand/lopende baan van 25 uur in de week en nu dus 2x fitness.
    Gisteren 1e x en vond het super. Heerlijk ff niets.

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wat mij helpt is zo puur en onbewerkt mogelijk eten. Dan eet je dus dingen die daadwerkelijk vullen. Helemaal suikervrij eten wil ik niet omdat ik beroerd word als ik weer eens taart etc eet.
    Geen potjes, zakjes etc maar zelf sausen maken. Tarwebrood vervangen door speltbrood maar liever nog zuurdesem of roggebrood.
    En idd gestructureerd eten met goede tussendoortjes. Veel water drinken! Nu moet ik alleen de tijd nog vinden om te sporten. Ik heb een tijdje veel oefeningen gedaan via Under Construction
    Ik vind het prettig dat ik kan zien wat ik moet doen.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113

cup a soup is mega bocht. veel zout en zit echt helemaal niets in waar je iets aan hebt.
    patat en snacks uit de oven is alleen maar gebakken lucht. in bitterballen bv uit de oven zitten nog meer kcal als in een gefrituurde bitterbal. dwn zeggen dat je nooit eens een keer mag eten maar mensen denken maar heel snel dat iets gezond is maar verdiepen zich er verder totaal niet in.;)

Wat is 'gezonder': een bitterbal uit de oven of gefrituurd? Gezond leven, Gezondheid - Margriet

Zijn bitterballen uit de oven gezonder? | GezondheidsNet

7. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Opkikker dan?

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    tja... zit misschien iets minder in als cup a soup. ik zeg niet dat het per definitie heel erg is om een bouillon te nemen. als ik heel flauw ben of in de zomer doe ik dat ook weleens;) maar ik bedoel ermee dat het niet echt een goed tussendoortje is om af te vallen of dat het gezond is. je kan beter iets nemen , vind ik dan, waar je nog daadwerkelijk iets aan hebt en wat iets doet voor je lijf, bv een schaaltje kwark of een handje noten, of lekker wat rauwkost met hummus, gekookt eitje, appel, paar olijven, stuk advocado.

het is een beetje net als met de eierkoeken van sonja. eierkoeken zijn niet vet maar ze bevatten wel enorm veel suikers. zelfde als met magere vruchtenyoghurt, 0% vet. je kan beter een schaaltje gewone volle yoghurt nemen.

9. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Als je erg flauw bent, bij afvallen heb je soms wel eens tekort aan zout en mineralen dus het kan het geen kwaad.. maar niet als vervanging van eten of een dagelijks iets van maken.

10. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Heel knap dames!

Ik ben nu 2 maanden om de dag aan het sporten. Telkens 40 minuten cardio (better belly) dus je krijgt een band om die 60 graden wordt. Dit zou e.e.a. moeten bevorderen.

Of de band helpt laat ik even in het midden maar van 3 jaar niets doen naar om de dag sporten zou toch flink wat moeten uitmaken. Helaas merk ik erg weinig resultaat. Ben nu pas 3 kilo kwijt (let wel, heb na 1 maand mijn spiraaltje laten verwijderen i.v.m. 0 resultaat en zelfs een gegroeide buikomvang, deze was waarschijnlijk de veroorzaker van de 9 kilo toename in 3 maanden).
    Mijn taille ziet er iets gevormder uit maar kan niet zeggen dat mijn broeken echt losser zitten o.i.d.

Ik probeer zo veel mogelijk op mijn eten te letten. Drink alleen water. Met feestjes wel uitzondering.
    Qua eten is het smorgens 2 boterhammen met beleg, smiddags idem en savonds hoofmaaltijd met kleine portie aardappelen/rijst en groente en vlees. Veel kipfilet.
    Tussendoor 1 a 2 stuks fruit. Af en toe een droog koekje o.i.d. Dus ik snoep niet buiten proportie.

Helaas nog altijd weinig resultaat dus misschien moet e.e.a. nog strenger?

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Zelf soep maken

Ik maak altijd een basis bouillon van kip...

Van die bouillon maak ik alle soorten groente soep en doe die per kom in de vriezer.

Ik sta dan 1 ochtend in de keuken en maak dan 16 kommen soep. Dit keer courgette, wortel en tomaat.

Dan heb ik elke dag bij de lunch een lekkere kom soep.

Bouillonblokjes moet je ook niet gebruiken....daar zit E621 in en dat is niet zo goed voor je

Deel Deze Pagina