Zijn er nog meer zorgverzekeringen (aanvullend) die je kan wijzigen lopend het jaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door thirza72, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Ik weet nu dat je bij FBTO modules hebt, die kan je in het lopende jaar aan het uitzetten. Dit lijkt mij best handig. Zijn er nog meer zorgverekeringen waarbij je de aanvullende verzekeringen aan of uit kan zetten wanneer je wilt?

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Niet wijzigen, maar bepaalde soorten aanvullende zorg. Maak je er geen gebruik van, dan hanteren ze een no claim voor je aanvullende verzekering. De verzekering heet Bewuzt ( onderdeel va VGZ)

3. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    bij fbto kan je dan maandelijks in je aanvullende pakket wijzigingen doen

4. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Dank jullie wel alvast voor de info. Dat wijzigen van Fbto lijkt mij best handig. Ik zit nu bij Agis en betaal al jaren voor dingen waar ik nog nooit gebruik van heb gemaakt. Maar vraag me af of er meer zorgverzekeringen zijn bij wie je dit kan doen?

5. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Weet wel dat bij je wijzing er soms een tijd aan zit dat je hem aan moet hebben staan voor dat je er gebruik van kan maken... Niet dat als je een operatie buikwand ondergaat en die module dan aan zet omdat je volgende maand geopereerd zou worden... Zo werkt het dan niet

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bij FBTO is het zo dat als je modules aanvinkt wanneer je daar je verzekering afsluit, ze gelijk gelden, maar als je ze op een ander moment aanzet, duurt het 6 maanden voordat je er gebruik van kunt maken. Je betaalt er dan wel al voor. Ik had iets aangevinkt toen ik m'n verzekering afsloot, heb het twee maanden geleden uitgezet omdat ik het nooit gebruikte en het dan toch wel zonde vond van het geld, en nu heb ik iets waarvoor ik het eigenlijk wel weer nodig heb. Jammer, maar helaas gewoon wachten..

7. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Die modules van FBTO klinken wel allemaal leuk en aardig, maar in de praktijk werkt het niet!
    Er geldt een wachttijd voor fysiotherapie van 6 maanden!! Voorbeeld: Je gaat door je rug en hebt de module "uit" staan.....je zet 'm aan omdat je een aantal behandelingen nodig hebt. Nou dan mag je lekker zelf voor de kosten opdraaien, want de eerste 6 maanden nadat je de module hebt ingeschakeld betaalt FBTO die kosten niet...
    Ik vind het een beetje misleidend dus.

8. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Ik begrijp dat als je idd gebruik wilt maken van de anvullende verzekeringen er een aantal zijn die je dan een half jaar aan heb moeten staan. Maar bij bv tandarts kan je de module wel aan en uitzetten voor controle/schoonmaken. Bij een gaatje en grotere dingen moet die weer wel een half jaar aanstaan. Maar betalen voor brillen/beugels/ gezinnen/ reis/calimiteiten en het niet gebruiken is toch zonde. De basis verzekering is toch bij elke verzekeringsmaatschappij hetzelfde?? Dan denk ik toch dat ik over ga stappen naar FBTO, dat scheelt echt heel veel geld. Nu Agis 2volwassenen en 1kind van 2 jaar totaal: 275,- euro.

Naast de basis wil ik dan wel Fysio aanzetten voor het geval. Maar de andere aanvullende doe ik dan nog niet aan. Mocht ik zwanger raken is het vroeg genoeg om gezinnen aan te zetten.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Menzis

10. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Toen ik bij de Friesland aangaf zwanger te zijn, kon ik in het lopende jaar ook nog een aanvullend pakket nemen, waardoor ik profijt heb van vergoedingen die zwangerschap/ bevallings gerelateerd zijn.

11. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Je had het ook aan kunnen zetten op het laagste bedrag en dan omhoogzitten bij klachten.

Zelfde geld voor de tandarts, heb je alleen een controle dan zet je het op de laagste, verwacht je een paar maand later een grote ingreep dan zet je het op de middelste of hoogste.

Fbto is even wennen maar scheelt ontzettend veel per maand, als je het verschil in premie op een aparte rekening zet kun je desnoods nog een keer je eigen behandeling van fysio of tandarts betalen.

Wij sparen namelijk 1200 euro per jaar uit.

12. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Ik heb me gister toch aangemeld bij FBTO. Ik heb de aanvullende wel therapieen genomen. Tandarts is nu ook 6 maanden wachttijd, maar in december ga ik nog, dus wil weer zo rond oktober gaan en zet hem dan weer in april aan. Gezinsplanning zet ik ook pas aan als ik zwanger mocht raken. We gaan nu 70 euro per maand minder betalen, dat is behoorlijk veel. Zelfs als ik de tandarts en gezinsplanning ook aanzet komt er maar 32 euro bij, dus altijd nog 38 euro goedkoper uit!

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Nogal misleidend ja!

Ze scheppen overal op dat je wanneer je wil de module aan kan zetten, ja aanzetten oké, maar geen gebruik van maken op elk moment, schandalig!

14. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.

Als je tandarts wel aan hebt gezet kun je direct gebruik maken van controles,boren, trekken. Die wachttijd is voor kronen,bruggen etc

Deel Deze Pagina