Jullie kennen vast wel het beeld van kinderen die bij de deur van de supermarkt staan en als je naar buitenloopt op je afstormen: 'heeft u dierenplaatjes?!'. Er staan zelfs beveiligers en dranghekken bij als er teveel kinderen zijn. Dat tot daaraantoe, maar vorige week ging ik naar een vestiging die tot 22.00 uur open was (opvolgmelk was op). Ik vond het er zelf doodeng, de winkel staat op een redelijk verlaten en donker stuk want het is een noodvestiging. Ik ben zelf altijd bang dat ik in het donker van mijn sokken wordt gereden door auto's die me in het donker niet zien en verder wordt die winkel veel gebruikt door hangjongeren en andere lui die bier willen halen. Staat er bij de uitgang een jongen van ongeveer tien jaar om dierenplaatjes te vragen. Ik vroeg me echt af of zijn moeder dat wist. Mogen jullie kinderen dit op woensdagmiddag doen? De hele middag bij de super rondhangen? En 's avonds? Ik snap dat die kids graag plaatjes willen, dat het een rage is op school, en zelfs dat als je weinig geld hebt en naar een andere winkel gaat, dat je kind graag die plaatjes ook wil hebben. Maar aan de andere kant denk ik, vraag ze dan aan familie of bekenden ipv aan wildvreemde mensen die dat misschien wel heel onbeleefd/vervelend vinden.
Oh wat kan ik daar slecht tegen zeg, van mij krijgen ze zeker geen kaartjes. Wie vraagt word overgeslagen.... Had dat nooit gemogen van mijn moeder hoor, vind het echt bedelen.
Hier was er laatst eentje huis aan huis aan het schooien terwijl we niet eens een ah in de buurt hebben..vind het niet gepast..die van mij hoeft dat echt niet te gaan doen..
Tot 22.00 staan vind ik echt niet kunnen, zal maar wat gebeuren zeg. Hier staan ze achter die dranghekken. Ach ik maak me er niet druk, ze vragen altijd vriendelijk.
Ik vind dat irritant. Op woensdagmiddag is tot daar aan toe. Maar laatst ook bij de winkel eentje van een jaar of 10 (in het donker, fietsje nog aan de hand dus vermoedelijk geen ouder in de buurt). Snap ik niet...
Lang leve de bezorg service van de AH Nou is mijn kind nog niet op die leeftijd dat hij al alleen naar buiten mag maar mocht hij straks op die leeftijd zijn dan wil ik absoluut niet dat hij bij die winkels gaat staan bedelen om kaartjes. Verschrikkelijk.
Bij ons hoeft dat niet, er staat bij de kassa's een supergrote doos met allemaal plaatjes die iedereen dubbel had. Als je nog wat zoekt kun je daar je lol op
Nou duurt het hier nog even voordat de kleine man die leeftijd bereikt en de Jumbo bij ons om de hoek heeft nooit van dit soort acties, maar mijn kind(eren) zou het niet mogen. Zoek een hobby, ga op een sport of zet een filmpje aan op woensdagmiddag. Nee, van dit soort tijdverdrijf word ik treurig.
Ik geef ze meestal aan kindjes die niet goed durven en anders neem ik ze mee naar huis en probeer ze via FB bij mensen kwijt te raken die bepaalde nummers nog willen haha. Maar tot die tijd vind ik niet normaal nee. Sowieso vind ik het niet nodig om bij een supermarkt rond te hangen voor een paar kartonnetjes.
Vind het belachelijk! Een kind zo jong 's avonsd laat op straat rond hangen. Dat bedelen om plaatjes heb ik echt een hekel aan, mijn kinderen mogen dat echt niet! Maar zodra ik de AH al in loop krijgt mijn jongste van iedereen al de plaatjes, en dan zegt hij lief dank je wel en is super blij! Hij mag er zelf niet om vragen, maar als hij ze krijgt aangeboden mag hij ze wel aannemen
Het antwoord is: nu niet en over 7 jaar nog steeds niet! Ik vind het echt tenenkrommend soms hoe je bij de uitgang letterlijk ter verantwoording geroepen door een stelletje van die kleine hebberige 'spreeuwen', die elkaar naar het leven staan, over het wel of niet hebben van de hebbe'-spaar-dingetjes. Zeg je 'ja', dan mag je je meteen gaan verantwoorden voor wie of wat je ze dan mee hebt genomen, als je ze niet wilt afstaan. Zeg je 'nee', blijkt er altijd wel weer zo'n bijdehante vogel tussen te zitten die jou al vanaf de kassa heeft gevolgd en in de gaten heeft gehouden en jou ten overstaan van de rest van de groep mini aasgieren en verder winkelend publiek voor leugenaar uit maakt... Nee, winkelen is echt een feestje tegenwoordig :x Godzijdank is het hier na 19:00 wel een beetje rustig.
Ik ben altijd wel benieuwd naar de ouders van die kinderen. Zouden die het gewoon niet weten? Want anders ben ik toch wel nieuwsgierig naar het 'soort' (sorry) mensen dat het wel oké vindt dat z'n kind daar staat. Ik heb daar wel een vooroordeel bij. Net zoals ik wel een (voor)oordeel heb over de ouders van een 10-jarige die 's avonds laat nog bij een supermarkt rondhangt. Ongeïnteresseerd tuig dat de term 'vader' of 'moeder' niet waard is.
Mijn zoon is net twaalf geen haar op mijn hoofd die het goed zou vinden als hij om tien uur in de avond bij een super zou staan bedelen. Hij mag ze van mij best sparen. En als hij zou willen zou hij op een middag wel eens bij een super mogen vragen maar. Zo laat niet. Heb tot nu toe het geluk dat hij s.avonds nog niet weg wil maar die tijd gaat komen maar nu gelukkig nog niet. Nu is het kwart over negen en ligt hij in zijn bed zo als het hoort. Morgen weer schooltijd. Die energie hebben ze nodig rust.
Hier valt het meestal wel mee met vragende kinderen geen dranghekken of beveiligers, winkeliers hier sturen de kinderen gewoon weg , en dat hebben ze snel,door . As het iets is dat ik niet spaar geef ik het vaak in de rij bij de kassa al,aan kinderen weg, ben ik het mooi kwijt Oja en voor de duidelijkheid, nee ik zou het niet willen hebben.
Ik lees hier over dranghekken en beveiliging? Het moet niet gekker worden! In het kleine dorpje waar ik woon, staat eigenlijk nooit iemand te bedelen. Gelukkig niet, ik vind dat ook altijd maar vreemd.
Hier is het nog niet aan de orde (2 en 4 jaar) maar mijn kinderen mogen straks niet 'bedelen' bij de AH en als ze het wel doen, zijn ze hun kaartjes kwijt. Er wordt niet gebedeld en dus ook niet op een tijdstip dat een kind in bed hoort te liggen.
Wij doen het trouwens ruilen via facebook en marktplaats enzo, dat vind ik geen punt, maar dan bedelen ze er ook niet om vind ik, met ruilen maak je elkaar blij en val je er anderen niet mee lastig.
Hier mag het van mij ook echt niet, ze krijgen weleens wat van familie gelukkig. Vorig heeft mijn schoonzus 1 dag op ze gepast en die had ze gewoon voor de winkel gezet toen ze naar binnen was. Dus het kan dus ook dat moeders het niet weten he en mijn zoon van 10 jaar mag echt niet meer alleen naar buiten als het donker is.