gezonde maar vooral lekkere snack voor savonds

Discussie in 'De lounge' gestart door bernadet26, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Gewoon met olijfolie en azijn 😃 echt in elke sladressing zit suiker als eerste of tweede ingrediënt, echt absurd gewoon..en onder verschillende namen.. Glucose fructosestroop, etc

2. Delta

Delta Niet meer actief

Ik dacht ook al, hoe kunnen ze 6 suikerklontjes in 1 eetlepel proppen, terwijl het ook maar 8 kcal is. Maar dat het slecht zal zijn, geloof ik wel.

3. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Dat snap ik, was ook geen serieuze opmerking maar om aan te geven dat eer boordevol suiker inzit terwijl het maar weinig kcal bevat

Maar die van PLUS eigen merk met 6 of 8 kcal per eetlepel staat stijf van de suiker en glucose fructosestroop en een hoop E nummers,
    Maar men denkt " jeeej, maar 6-8 kcal, lekker gezond!!!" En koopt het dus terwijl het meuk is..

Ook die van remia en Calvé staan stijf van de suiker..

Zelfde als yakhultjes, muesli, peperkoek etc

Check dit eens voor de grap

Archief » Uitzending » Trosradar.nl

4. Zwaluw88

Zwaluw88 Bekend lid

18 okt 2013
    610
    0
    0
    Zeeland
    Als je zo alles bij houdt kan je niks meer eten...

5. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Je kan nog genoeg eten, het gaat erom dat veel mensen denken dat ze gezond bezig zijn terwijl niets minder waar is. Ik vind het juist goed om ervan bewust te zijn wat er eigenlijk in je eten zit, en dan kan je zelf beslissen wat je wel en niet wil eten.

Dit is eigenlijk heel vaak de reden dat mensen zeggen "ik eet zo gezond maar ik val maar niet af/kom nog steeds aan" ja duhh, omdat het toch niet zo "gezond" is ;);)

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik dip vaak komkommer in de sojasaus, jammie!
    Verder inderdaad worteltjes in een yoghurtdip.
    Of een handje nootjes, bakje vers fruit, schaaltje vanille yoghurt of een cracker.

7. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Precies dit ;)

Mensen denken idd " ik eet toch gezond salade ( maar wel met dressing met tig suikerklontjes) en ik eet toch 's morgens een bakje muesli ( ook met tig suikerklontjes als je die gewone in de supermarkt kiest) en een lekker probiotica drankje ( met een hand vol suikerklontjes alleen al in 1 yakhultje) en een lekker plakkie peperkoek of eierkoek die wederom bulken van de suiker..

Mensen denken gezond bezig te zijn maar zijn dit vervolgens helemaal niet! Als je denkt gezond te eten en niet afvalt terwijl je daar wel mee bezig bent is het misschien raadzaam je in voeding te verdiepen..

Er zijn genoeg producten te vinden zonder rommel erin, alleen vind je die niet altijd gewoon in de supermarkt, maar bijv muesli (écht zonder suiker) in de natuurwinkel, of zelf gezonde sladressing maken..

8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik mot sowieso geen augurk dus het zou best kunnen dat het ook alleen water is.. ;)

9. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het eigenlijk helemaal niet verkeerd is om af en toe even lekker te zondigen!
    Halen ook gewoon elke week 1 zak chips in huis en een zak nootjes..

Verder maak ik elke dag een fruit salade, dit puur om vitamines op te nemen maar het is ook heerlijk in de avond maar ehh snacken kan ik dat niet noemen..;)

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Olijven (knoflookolijven, yummy :))
    Havermoutkoekjes of muffin of iets anders lekkers met havermout
    Fruit
    Handje noten
    Augurk met kipfilet
    Bakje huttenkase

11. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Volgens mij is Aromat niet echt gezond? maar Aromat op komkommer is heerlijk !!!

12. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Komkommer dippen in chilisaus ( niet te veel natuurlijk!)

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik maak zelf een yoghurtdip met mayo en yoghurt..wat mosterd..drupje ketchup en wat knoflook en dan met wat rauwkost.

14. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Her snijden we allemaal paprika's, wortels, komkommer etc en hebben dan vaak hummus als dip.

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Je mag ook extra pure chocola, minimaal 70%.

Verder idd fruit. Als je geen maat kunt houden, dan kun je het beste vooraf een bakje maken en daar de hele avond mee doen en dan verder ook niets uit de keuken halen, buiten drinken.

16. Harrinda

Harrinda Niet meer actief

Vind rucola sla heerlijk, nu nog combineren met iets gezonders als brie, kaas en worst... :)

17. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik doe komkommer met kaasschaaf in plakjes en dan paar druppels chilli saus erop. meer voor de pit.
    snap best dat dat niet gezond is maar van paar drupjes chilli saus kom je minder aan als een bak chips. dat is wat ik bedoelde met lekkere gezonde dingen.

18. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Rauwe bloemkoolroosjes met aromat
    Rijstwafel met een plakje kipfilet/rookvlees, of een dun laagje halvajam.
    Augurk (al dan niet omwikkeld met een plakje rookvlees)
    Hollandse garnaaltjes
    Knoflookolijven
    Yoghurt met blauwe bessen (of ander fruit)
    Waterijsje
    Plakje roggebrood
    Opkikker (drinkbouillon)

19. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Als je een vervanger voor aromat zoekt, dan kun je herbamare zout eens proberen!

20. Roos6

Roos6 Niet meer actief

- stukjes meloen met rauwe ham
    - zelfgemaakte magerere gehaktballetjes met knoflook en Italiaanse kruiden
    - gekookt eitje met runderrookvlees
    -zelfgemaakte avocadoquacomole met maistortilla chipjes ( iets minder gezond misschien....)
    - lekker gekruide kipfilet in stukjes ( zelf bakken in de oven en afgekoeld eten), evt. met yoghurtdipje of zelfgemaakte tzaziki op basis van magere kwark.

Het vraagt wel een beetje voorbereiding....maar meestal maak ik van de kip en gehaktballetjes wat meer en doe het evt. in de vriezer of in bakjes in de koelkast zodat ik wat op voorraad heb.

Deel Deze Pagina