Wij doen 31 maart voor het eerst mee aan de open huizen route. Ons appartement staat nu sinds november in de verkoop, maar aangezien er gezinsuitbreiding op komst is willen we het graag deze zomer nog verkopen. Zou wel erg snel zijn in deze tijd, maar met een beetje geluk zou het misschien kunnen Ik heb wel eens gehoord van een versgebakken appeltaart in de oven, maar dit gaat me niet lukken qua tijd, en stel je voor dat hij aanbrandt Dus andere tips om het gezellig te maken zijn van harte welkom ! Wat zou jou aantrekken in een huis ? En dan wel voor starters / senioren, want gezinnen zullen hier niet op af komen
Ik zou juist geen appeltaart bakken, dat is zo cliché. Gewoon zorgen dat alles schoon, netjes en opgeruimd is. Less is more! Dus zorg dat de kamers niet allemaal vol zijn met meubels etc. Mooie bos bloemen op tafel, ook even zorgen dat het balkon netjes is, en misschien wat planten op een tafeltje.
Wat ik belangrijk vond toen wij een huis kochten (beginners) is dat de keuken en badkamer er nog ff mee door komen. Dus redelijk modern. Voor de rest gewoon netjes schoon. wat consider ook zegt. Bosje bloemen. En niet te veel dingetjes/prulletjes... ruim die ook ff op. Hier stond het eerste keer kijken helemaal vol.. Is dat wij ook bij de buren hebben gekeken. En daar zaggen we pas de ruimte van het huis...
Geur doet heel veel hoor, maar doe het gewoon met zo'n inplug-ding, veel makkelijker en valt niet zo op. Bloemen, kaarsje op donker plekje. Zo veel mogelijk daglicht naar binnen. Eventueel wat schilderwerk opvijzelen.
Wij hebben zelf al verschillende keren meegedaan en de aantallen bezoekers vielen heel erg tegen. De laatste keer had van de huizen die meededen van onze makelaar 2/3e geen bezoek gehad. Sloof je dus niet te veel uit is mijn advies. Verder gewoon zorgen dat alles schoon is en idd, less is more! Geen overbodige prulletjes en hele volle kamers e.d. Laat de ruimte zien die je huis biedt. Gooi weg wat je toch niet meer gebruikt en weg wil doen, scheelt ruimte en je bent gelijk een stuk opgeruimd.
Bij ons in het gebouw staan er 7 soorgelijke appartementen te koop en tot nu toe zijn we de enige die meedoen. We hebben ook de meest gunstige ligging én de laagste prijs dus hoop wel dat mensen komen kijken Het is allemaal aardig modern. Badkamer, keuken en toilet zijn netjes en modern. De kamers staan wat vol omdat we met z'n 4en in een 3kmr app. wonen, maar daar moet men dan maar een beetje doorheen kijken. Zal inderdaad de prulletjes weghalen van de planken
Ik zou inderdaad zorgen dat er zo min mogelijk in huis is. Het balkon is het verlengde van huis dus zorg dat dat ook netjes is en met een plant oid. Ik zou ook zorgen dat het meeste speelgoed "even" weg is zodat het er ruimtelijk uitziet. Maar hou er rekening mee dat het ook zo kan zijn dat er geen mensen komen.
Wij gaan ook voor het eerst meedoen. Ons appartement staat sinds juni te koop. Wij zijn nu net ook met de prijs gezakt en komen als tophuis op funda.
Herkenbaar, bij ons staat het ook aardig vol, omdat we met zn vieren in een drie kamer app wonen. Hopelijk prikken ze daar idd doorheen.
Wij hebben heel veel leeg gehaald (woonde ook met zn 4-en in een 3k appartement). En dat deed een hoop! Zelfs onze auto zat volgepropt met spullen, haha! Suc6!!!
De tips die wij van de makelaar kregen bij kijkers was: - goed opruimen (ook de kastjes in de keuken en eventuele inbouwkasten want die mogen mensen ook openen) - huisdieren weg, we hebben de konijnen tijdelijk even bij mijn schoonouders neergezet en de honden uit logeren gedaan. Voerbakken weg, drinkbakken weg, manden de deur uit etc etc. Geen enkel spoor van dieren in huis.) - prulletjes opruimen en foto's de kast in. Mensen moeten zichzelf kunnen zien wonen in een huis en daar helpen teveel foto's van de huidige eigenaren niet bij. Je moet ze natuurlijk niet weghalen als je ze met spijkers op de muur hebt want dan hangen de spijkers in het zicht. - mooi bos bloemen op de tafel(s) - fris en schoon huis dus lekker soppen van te voren. Eventueel beetje bleek voor het toilet gebruiken dat ruikt goed schoon. - Alle ruimtes de gordijnen zover mogelijk open voor zoveel mogelijk licht. - Zorgen dat alle ruimtes verwarmd zijn en comfortabel warm (dus niet te warm!!) - mocht je huisdieren hebben even iemand anders vragen om die ochtend langs te komen om te ruiken of ze qua geur nog aanwezig zijn. Vaak ruik je dat zelf niet meer... Wij hebben bovenstaande gedaan en onze woning was met 4 weken verkocht aan onze eerste kijker... Dat was natuurlijk ook puur toeval maar het heeft er wel aan bijgedragen.
Geen tips die er niet al staan. maar wij doen ook mee 31 maart. In december ook al een keer gedaan via onze eigen makelaar. Wij hebben trouwens wel wat nieuwe foto laten maken van de badkamer die net af is. Ook is ons huis deze maand tophuis. Hopelijk helpt het. Ben nu wel benieuwt naar jullie huis....
Zorgen dat het opgeruimd, schoon en netjes is. Misschien heel overbodig: - geen losse schoenen in de gang - kapstok niet te vol hangen - prulletjes, folders, tijdschriften etc allemaal opbergen - los speelgoed in een bak of kast doen - salontafel een eettafel (en evt. dressoir) leeg, m.u.v. een plant, bos bloemen, kaarsen o.i.d. - aanrecht leeg (ook zo min mogelijk aparaten erop, wat in de kast kan opbergen) - ramen gezeemd - balkon opgeruimd, evt. groene aanslag verwijderen - schoon, fris toilet (deksel dichtdoen voordat je vertrekt, beetje geurige reiniger erin indien noodzakelijk) - bedden strak opgemaakt - handdoeken op de badkamer netjes hangen of in de was doen - indien mooi weer, ramen op de slaapkamers en badkamer een klein stukje open zetten
Daar zou ik met de huidige markt absoluut niet van uit gaan dat de kijker 'er wel doorheen kijkt' ik zou echt zorgen dat zoveel mogelijk spul opgeruimd cq tijdelijk het huis uit is... Misschien zelfs al wat gaan inpakken en in de opslag neer zetten.
Hier ben ik het dus NIET mee eens. ons appartement stond ruim anderhalf jaar te koop. Meer dan 40 bezichtigingen al gehad, heel veel soortgelijk aanbod in de wijk. Wij deden een jaar geleden voor de tweede keer met met open huis. En jawel.... het is verkocht DANKZIJ de openhuizendag! Onze koopster kwam niet uit de stad en had die dag duidelijk een doel, een appartement kopen. Je hebt heel veel geluk nodig in deze tijd maar zorg dat de boel netjes aan kant is. Je koper kan zomaar ineens voor he neus staan. Succes ermee!
Toevallig zeg ! Het tophuis zag ik niet veel voordelen van in. Ik scan zelf als kijker ook alle huizen door, dus ik vond het zonde van het geld. Hoe hebben jullie het opgelost ? Onze oudste slapen op 1 kamer, vinden ze erg gezellig. En de baby komt bij ons op de kamer. Zakken met de prijs wil vriendlief nog niet maar mochten er serieuze kijkers bij zitten dan wil hij wel snel kunnen handelen en dan ter plekke een nieuwe prijs afspraken bijv. Ons konijn zal best even naar de buuf kunnen, maar onze katten kan ik echt moeilijk wegdoen. Ze zijn niet de jongste meer en ik vrees dat de stress van het tijdelijk verhuizen ze niet goed doet Ze verstoppen zich nogal graag als er mensen komen, dus verwacht niet dat ze in mensen d'r benen hangen. Maar ik weet dat het gunstiger is als ze weg zijn en alles fris en fruitig is.