Wat geven op een bruiloft

Discussion in 'De lounge' started by Lianne90, Aug 15, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lianne90

Lianne90 Lid

Jul 15, 2018
    42
    34
    18
    Female
    Wij hebben binnenkort 3 bruiloften, allemaal bijna in een maand tijd. Van 1 hebben we ook nog een vrijgezellenfeest.

Wat geven jullie op een bruiloft?

Een bruiloft is van vrienden van ons. We zien ze niet zo vaak door drukte, zijn heledag uitgenodigd.

Een bruiloft van een vriend van mijn man (kent via werk), ken hem ook, komen er wel met bbq enz.

Ander bruiloft is van oude vriennetje dochter. Wij als ouders gaan nu eigenlijk paar maand met elkaar om. Zijn ook heledag uitgenodigd.

Wil het niet te duur maken, maar ook niet met niks aankomen. Geld groeit jammer genoeg niet aan boompjes.

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,018
    548
    113
    Tussen 40 en 50 euro

3. Fridadepida

Fridadepida Actief lid

Jan 3, 2016
    387
    90
    28
    Een gegraveerde tapasplank. Plank voor 16 euro of zo bij Ikea en branden doen ze op veel plekken. Kun je aankleden met hapjes en dergelijke voor zoveel als je wilt.

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Wij geven altijd geld, maar dan wel op een leuke manier gegeven. Verzin meestal wel iedere keer iets wat bij het bruidspaar past. Bij een bruiloft waar we de hele dag uitgenodigd zijn geven we €100,- en bij een bruiloft waar we ‘s avonds uitgenodigd zijn geven we €50,-

5. Rombely

Rombely Niet meer actief

Wij doen ook altijd geld, dat willen de meeste ook graag. Ook 100 euro als we de hele dag meegaan. 50 euro als het alleen de avond is van vrienden en 30 euro voor 's avonds van werk of neven of nichten of vrienden die je weinig ziet.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Geld, behalve als ze een specifieke cadeautip meegeven.
    Heb ook wel eens gevraagd of er nog wensen waren.

7. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Soms staat in de trouwkaart een enveloppe afgebeeld. Dan geef ik geld.

Sommige bruidsparen hebben een cadeaulijst die ergens in een winkel ligt, of op een site staat. Zou anders even vragen of ze een cadeaulijst hebben anders.

8. sweetL

sweetL Fanatiek lid

Jul 8, 2014
    2,089
    2,095
    113
    Female
    Brabant
    Wij geven altijd een gepersonaliseerd iets van hout. Partner is meubelmaker en hebben een lasermachine dus elke keer iets anders wat bij het betreffende bruidspaar past. Map/iets om wijn in te bewaren/iets waar 6 flesjes bier in passen etc.

9. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Familie dichtbij (broers zussen € 500) Man zijn zusje had mazzel, die had net haar eerste huis gekocht en heeft voor het huis en de bruiloft samen een wasmachine en droger gehad was rond de € 900.
    Beste vrienden € 500
    Familie en goede vrienden als daggast (€150 tot.€250) beetje afhankelijk van soort bruiloft.
    Familie vrienden kennissen collega's € 75 tot € 150 als avondgast, ook beetje afhankelijk van soort bruiloft (kroeg of kasteel) en band met het bruidspaar. Meestal probeer ik naast het geldbedrag iets creatiefs te maken om het geldbedrag in te verwerken.
    voor de laatste bruiloft had ik een collage gemaakt van de hele vrienden groep als crimimeel met balkje voor de ogen (bijv. de daltons met wat hoofden van vrienden erop, en Willem Holleder op vespa met mijn man zijn hoofd erop. Onder elke afbeelding de tekst reward geschreven en daarachter een opgevouwen bankbiljet geplakt.

Nellie4 and Tranquila like this.
  10. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

Jun 19, 2007
    6,527
    489
    83
    Zoek je nog vriendinnen? :D

Wij geven 70 euro voor avondfeest, 100 voor de hele dag

Kippetje88, Nellie4 and bosi333 like this.
  11. Lunarosa

Lunarosa Actief lid

Jul 24, 2017
    183
    135
    43
    Female
    Ik geef meestal 100 euro, familie iets meer.

12. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Holy guacamole heb je nog vrienden nodig? :p

Ot: ik geef meestal 25 euro als avondgast als ik alleen ben. Samen doen we 50.
    Als daggast geef ik 100 euro denk ik.

Dit zijn wel normale bedragen voor deze omgeving (ik heb gehoord dat de bedragen per streek flink kunnen verschillen). Wij hebben dit ook jaren geleden overlegd in de vriendengroep. Die groep bestaat namelijk al sinds tienerleeftijd en sommige stellen zijn redelijk jong getrouwd. Toen hebben we deze bedragen vastgelegd als 'normaal' voor een bruiloft. Hoewel meer of minder natuurlijk altijd mocht ;)
    Maar dit vonden we toen wel zo eerlijk en dat hebben we eigenlijk altijd zo vastgehouden.

DastyQueen likes this.
  13. Lianne90

Lianne90 Lid

Jul 15, 2018
    42
    34
    18
    Female
    Dank jullie wel. Denk dat het dan rond de €50,- word. De kids gaan ook wat leuks maken en dacht zelf ook nog aan gegraveerde glazen.

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Hier altijd tussen de 100-150 euro, afhankelijk van wie het zijn.

15. Manque

Manque Niet meer actief

Ik geef maximaal 50 euro en maak zelf meestal nog iets. Keramisch suikerpotje met de datum erin ofzo.

16. Valerie

Valerie Fanatiek lid

Jun 22, 2007
    4,206
    1,041
    113
    Female
    Het is dat ik al getrouwd ben, anders zou ik me nu ter plekke vrijwillig aanmelden als "beste vriend". :roflmao: :roflmao: :roflmao:

Leuk en creatief idee trouwens om de vriendengroep als crimineel af te beelden. Ik probeer er zelf ook altijd wat creatiefs van te maken, dus de briefjes ergens in 'verstoppen' of in een kunstwerk verwerken. Wij geven meestal 100 euro aan familie en goede vrienden (150 euro voor broers en zussen). Aan collega's, buurtbewoners, kennissen, etc geven we 50 euro.

Share This Page