Ik begrijp dat een hond geen risico vormt voor toxoplasmose, maar hoe zit het met bijv gedroogde botten met kipfilet oid. Zijn daar dan alle bacteriën uit? Of moet je daar ook erg mee opletten, handen wassen na het geven e.d. Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht, zijn er meer mensen met een hond en gaan jullie daar nu anders mee om ivm hygiene? Alvast bedankt
Nouja, het is op zich niet raar dat je je er zorgen over maakt. maar ik zou gewoon mn handen wassen na het geven van een dergelijk bot... en verder niet.
Inderdaad gewoon je handen wassen. Moet ook eerlijk zeggen dat ik weleens de kattenbak gewoon schoonmaakte hoor! Waste gewoon extra mijn handen. Deze zwangerschap doet mijn vriend dat keurig iedere keer maar als ik het nodig vind schroom ik niet.
mijn honden krijgen zon soort botten niet. krijgen wel koekjes en vegetarische snacks. ik hoef daar dus niet op te letten. Was we extra mijn handen als ze overgegeven hebben of als ik hun billen moet afdoen. (oudste heeft last van zijn anaalklieren en dat loopt er af en toe zo uit dus moet ik schoonmaken met billendoekjes. )
Ik heb geen aparte dingen gedaan tot nu toe eigenlijk, was m'n handen als ik hem hem geknipt, en ik kijk vooral goed uit met het anti vlooispul, maar verder met koekjes enzo heb ik niks speciaals gedaan. O ja aan net begin liep ik nog cursus met hem en als ik dan rauw vlees mee had lette ik er op dat ik niet aan mijn gezicht ofzo zat, en waste na de les direct goed mijn handen!
Ik heb er eigenlijk ook nooit bij nagedacht om steeds mijn handen te wassen, omdat ik dacht het is geen rauw vlees. Met rauw vlees ben ik wel heel voorzichtig ook en inderdaad vlooienpipetjes laat ik mijn man doen. Maar gedroogde kipfilets zal geen kwaad kunnen toch?
nooit druk om gemaakt ze hebben net weer een heerlijk botje gekregen! was me handen zoiezo na dat ik een botje heb gegeven
Ik was wel vaker mn handen na het aaien van de hond. Verder let ik op met medicijnen/zalfjes etc. Dat ik daarna mn handen ook was. Maar eigenlijk deed ik dat voor de zwangerschap ook al zo.
Ik doe eigenlijk niets anders dan voordat ik zwanger was. Ik heb ook paarden en ben bijna voorzichtiger dat hond niet per ongeluk wormmiddel (van paard) binnenkrijgt dan dat ik extra maatregelen voor mezelf neem . Ik was dus regelmatig mijn handen ivm mijn paarden. Met medicijnen dus voorzichtig maar niet anders als hiervoor.