Gezonde ontbijt

Discussion in 'Voeding' started by piccolina, Feb 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Sorry hoor. Jij kunt nog steeds je frustratie tegenover TS niet loslaten.
    Onder je vorige naam niet en nu nog niet.
    Dat stoort vreselijk!
    Voegt niks toe. Je grijpt iedere post aan om haar aan te vallen.
    Bah.
    Mijn post voegt nu ook even niks toe maar moest het kwijt.

2. meelezer

meelezer Niet meer actief

Vorige naam?? Weet niet wat je bedoeld. En nee je voegt niets toe. Blijkbaar ben jij haar enige vriendin dan. Of een van de weinige. Eerlijk: vind jij wat ts doet, goed is? Of wat zij beweerd klopt? Zoals van de fv-kind = slim? Laat me niet lachen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Je hoeft geen vriendin van piccolina te zijn om te vinden dat sommigen hier echt op alles zitten te vitten.

4. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Dat je doet alsof je neus bloed zegt genoeg.
    Het heeft er niks mee te maken of ik het met haar eens ben ja of nee of een vriendin ben ja of nee.
    Je posten vallen (alweer en nog steeds) op.
    Daar ging het me om en hier laat ik het bij.

5. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Nou ja en dit dus.

6. meelezer

meelezer Niet meer actief

Dan valt het jou op? Heb geen berichtjes gehad met heeee ben jij toevallig (weetikniet???) Ts is irritant omdat ze niet luistert maar wel meningen wil. Tsja....

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#27 MMarianne, Feb 26, 2014
    Last edited by a moderator: Feb 26, 2014
    En daar gaan we weer ;) :D ...heb het al eerder gezegd: Piccolina doet niks met adviezen die ze krijgt en heeft hele aparte opvattingen wat opvoeden betreft en als je dat weet en je je daar aan irriteert reageer dan niet...ik vind haar topics wel altijd vermakelijk om te lezen moet ik eerlijk bekennen ha. Ennuh ik ben niet scherp qua nicknames maar zelfs voor mij was het al snel duidelijk wie je hiervoor was @meelezer :p

8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Het kan misschien best zijn dat je kind pap gewoon niet lekker vind?! Je zou de boterham van de lunch naar de morgen kunnen doen en dan in de middag wat anders aanbieden. Ik ken iemand die geeft haar dochter geregeld een 'monkey platter' dat is een bordje met allemaal gezonde dingen zoals; eitje, tomaatje, blokjes (zoutarme) kaas, stukjes andere groenten of vis etc etc, wat jiji in jouw ogen gezond acht voor je kleine. Ik snap dat je liever maar 1 x brood geeft, maar als pap niet werkt, dan moet je toch je schema veranderen! Mijn dochter houdt ook niet van pap, dus die krijgt 's ochtends gewoon melk met brood en in de middag wat anders! Hopelijk heb je hier wat aan!

Betreft je amandelmelk, in amandelmelk zitten veeeeel minder voedingsstoffen in dan in volle koemelk! Je kind is nog in de groei, nog geen jaar dus ze heeft echt de voedingsstoffen nog nodig! JUIST calcium heeft ze dopr koemelk nodig voor een goede bot opbouw en groei! En nee, dat haalt ze echt niet alleen uit haar kaas.

Waarom krijgen slimme mensen gezondere kinderen? | Universiteit van Nederland

Misschien heb je aan deze filmpjes wat, aangezien je graag onderbouwing wilt, dit is van een professor doctorandus en volgens mij bij de woensdag of donderdag film verteld hij waarom melk zo belangrijk is.

Succes!

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,820
    5,956
    113
    Female
    Nou ja zeg....Van anderen verwacht je een onderbouwde mening (eigen ervaring is niet genoeg) want anders ben je niet overtuigd, maar omdat jouw kind "slimmer" (ik pies in mijn broek) is dan sommige kinderen die bv krijgen is dat voor jou daarom helemaal duidelijk, en dus "bewijs" dat er geen voordeel aan bv zit?

Het is nogal de pot die de ketel verwijt....:$

Je vraagt om adviezen maar eigenlijk lopen jouw topics altijd er op uit, dat je op een gegeven moment bijna alles wat aangedragen is afwijst.

10. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je brood niet geeft omdat je het te zout vindt, waarom dan niet zelf bakken of bv een bakker zoeken die zoutarm brood verkoopt? Wij eten ook geen supermarktbrood, ik bak vaak zelf of koop het bij een fijne bakker. Heel stevig brood! Het is wel snel oud, maar dat is logisch.

11. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    #31 piccolina, Feb 27, 2014
    Last edited by a moderator: Feb 28, 2014
    Wat koemelk etc betreft is mij duidelijk ik ging vanuit wat op verpakking staat ben ook geen expert verder.

Ze lust pap op amandelmelk/melk met lepel amandelpasta dus dat hou ik even voorlopig zo met wisseling kwark/roerei

Wat ik eet hoe ik eet etc vind in onbelangrijk bij deze is totaal niet wat ik vroeg. Over fv bv etc ieder zijn eigen mening dat is mijne en hoeft geen duscussie van worden. Deze mening baseer ik op eigen ervaring dat het bewezen anders is zal wel sterker nog dat is vast bv beter is maar hier zie ik dar niet werken.
    Er is ook bewezen dat brood niet goed is maar dan ook hier mensen beweren anders. Etc zo veel mensen zo veel wensen.

Verder wat ik wil zeggen dat elke duscussie hier gaat maar 1e pagina over onderwerp verder tig pagina onzin. En dan mensen beledigt dat ik niet reageer meer of niets met adviezen doe. Ten eerste ik ben niet verplicht iets te doen ik lees en pik wat ik toepasselijk vind en wat ik denk zal werken. Verder weten jullie totaal niet wat ik die en niet het mus misschien niet leuk voor jullie dat ik op aanvallen niet ga en verder sommige niet vermaak maar ik heb iets beters te doen helaas voor jullie.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,820
    5,956
    113
    Female
    #32 Zoe123, Feb 27, 2014
    rofl:)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #33 dirksmama, Feb 27, 2014
    Sorry, maar ik kan hier echt geen touw aan vastknopen hoor.

Je vraagt om 'gezonde ontbijten', oh pardon 'gezonde ontbijt'. Je komt zelf met wat voorbeelden en er wordt uitgelegd dat die minder gezond zijn en waarom. En vervolgens zeg je dat je toch lekker doet wat je zelf wilt. Waarom stel je dan een vraag?

Vrijwel iedere voedingskundige kan je uitleggen dat brood een prima onderdeel van een gezond voedingspatroon is. Ik ben erg benieuwd naar de onderzoeken die bewijzen dat brood ongezond is. Dus, als je tijd hebt graag wat referenties.

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,820
    5,956
    113
    Female
    De referentie is ze zelf :D

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Aha. En haar artikelen zijn allemaal op ZP gepubliceerd ;)

16. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    #36 Nova81, Feb 28, 2014
    Zeer betrouwbaar dus! En voldoet aan alle voorwaarden voor goed onderzoek...

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    En dit is de reden dat ik ts negeer.

Zij vraagt advies, jij doet je best om advies te geven en vervolgens heb jij het hoe dan ook toch fout. Wat je dan ook zegt....
    En vervolgens maakt ts kwetsende uitspraken. Zo ook hier.

Jammer dat mensen hun best doen voor ts.

Share This Page