gezonde pakjes drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door Nicolientje, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Dank jullie wel voor alle reacties!!! Hij heeft al een hele tijd een rietjesbeker maar die vindt hij nu saai haha.... de pakjes van Zonnatura en Goodies ga ik eens opzoeken:) Zullen wel lekker duur zijn denk ik;)

Voor de rest plast hij wel goed enzo dus ik hoef me ook niet zo'n zorgen te maken maar dat doe ik dan stiekem toch wel haha:)

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Goodies hadden ze hier een lange tijd bij de XENOS voor een schijntje. Hoop nu nog ;)

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Je vraagt om gezonde alternatieven. Ik denk dan meteen aan pakjes melk! En ook hier een rietjesbeker gekocht die mijn dochter gelukkig leuk vindt en waar ze eigenlijk altijd water in heeft zitten. Maar ze vindt het ook leuk om uit een gewone beker te drinken met een rietje.
    Mijn schoonzus heeft laatst voor haar dochter een kleine bidon gekocht, misschien dat dit ook nog een optie is om te proberen ipv die rietjesbeker? Kun je ook alles in doen wat je zelf wilt.

4. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Is dat gezond dan?;)

5. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik vind dat gezonder dan de meeste pakjes sap/ranja...
    Maar dat kan idd een ander discussiepunt zijn. ;)

6. Dappertje Dik

Inderdaad.;)

Geef dan gewoon water denk ik dan. Dat zit ook in pakjes met rietjes!

7. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL

Niet gezond? Hoezo dan? Let wel, we hebben het hier over EEN pakje drinken, niet een halve liter op een dag.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Je hoort toch hoe krom die redenatie is...dat een product waar daadwerkelijk suikers aan toegevoegd worden een gezondere keuze is en minder suikers bevat dan de aanwezige suikers in het product. Als je iets toevoegt kan het nooit minder worden...dus de redenatie is dom maar klopt ook nog eens niet.

9. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prima dat je de redenatie niet snapt, maar dom is deze niet. En hij klopt wel; lees maar eens de etiketten op de verpakking.

10. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Het was laatst op tv.
    De keuringsdienst van waren hadden verschillende pakjes drinken getest.
    En m'n bek viel open:
    Inderdaad de pakjes Wicky's bevatten het minste suiker!

11. Dappertje Dik

Die etiketten zijn misleidend.
    Want er wordt witte suiker aan de sap toegevoegd om het product goedkoper te maken. Witte suiker bevat geen voedingsstoffen. De van nature aanwezige fruitsuikers wél.
    Op het pakje staat dat er totaal minder suikers/koolhydraten in zitten, maar dat scheelt een slok op een borrel.
    Er is niks mis met af en toe een lekker pakje sap. Als je je kind de hele dag sap voert, gaat het wel uitmaken, maar dan nog wil je je kind zo min mogelijk witte suiker geven. Lijkt mij.

12. tuc

tuc Niet meer actief

oke jij verwoord het dus beter dan ik. Daarom stelde ik een domme redenatie omdat er voor mij dus wel een heel verschil in witte suiker en fruitsuikers zit. Fruitsuikers hebben een functie in tegendeel tot de toegevoegde suikers.

hetzelfde met het verschil tussen de toegevoegde suikers en zoetstoffen. Als ik daar tussen moet kiezen geef ik dus liever iets met suiker ipv iets met 0% suiker maar gezoet met zoetstoffen.

Ik denk dat sommigen goed moeten nadenken dan puur cijfertjes van etiketten lezen.

13. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik ben echt van mening dat elke ouder het zelf moet weten, maar ben het zo met je eens.
    Ik begrijp ook niet hoe iemand kan zeggen dat natuurlijke fruitsuikers hetzelfde is als toegevoegde chemische suiker. Het is gewoon niet hetzelfde! Tuurlijk met alle suikers moet je oppassen. Liefst drink een kind gewoon water ( en/of thee).
    En zoetstoffen brrr. Mijn dochter mag van m ij niets eten of drinken op het kdv waar zoetstoffen in zitten. Wat een bende.

14. tuc

tuc Niet meer actief

O ja dat ben ik 100% met je eens...dat moet iedereen idd zelf beslissen.

Ik ging de discussie aan omdat iemand hier om advies vraagt voor "gezonde" pakjes. Als dan beweerd wordt dat qua suiker wicky framboos als gezondste keuze gezien wordt dan weerleg ik dat.

15. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Snap ik! :p

16. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Dames, ik wilde met dit topic echt geen discussies uitlokken:)
    Ik vind het ontzettend fijn dat jullie zo met mij meedenken....

17. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    #37 Mini en Maxi, 7 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2015
    Als je wilt, kijk de aflevering van Kassa van vanavond maar eens terug. Dat laat zien dat het geen domme redenatie is.

Overigens heb ik nooit gezegd dat Wicky framboos gezond is. Ik zeg alleen dat er heel weinig suiker in zit. Uiteindelijk is ieder pakje drinken troep volgens mij, maar als je dan toch moet kiezen..

Eerder plaatste ik een link over fruitsuikers vs andere suikers. Echt, er is een misvatting dat fruitsuikers minder slecht zouden zijn dan andere suikers.

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Wicky is echt rommel met glucose fructosestroop erin.....

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik denk dat het gezondst nog de pakjes pure sap zijn zoals appel- en sinaasappelsap.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Precies wat ik dus ook zeg. De pakjes appel en sinaasappelsap die ik haal is puur sap...en wat conserveermiddel uiteraard

Deel Deze Pagina