Prijzen tandarts

Discussie in 'De lounge' gestart door luca75, 6 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Man zegt dat ik me niet zo moet opwinden maar ik vind het toch echt belachelijk. We hebben een nieuwe tandarts omdat de oude met pensioen is gegaan.

De oude deed meteen tijdens de controle tandsteen verwijderen. De nieuwe niet. Dus je betaalt bij hem een consult voor de controle en daarna moet je bij de preventieassistente een nieuwe afspraak maken voor het verwijderen van tandsteen. Vind ik al onhandig maar oké.

Een van mijn kinderen (20 dus krijg gewoon de rekening) was als eerste geweest. Zijn afspraak was om 2 uur. Ik was aan het werk en zag hem om twintig over 2 met de auto weer langsrijden. Krijg ik gisteren de rekening:
    4 x gebitsreiniging per 5 minuten 63,12
    preventieve voorlichting per 5 minuten 15,78

totaal 78,90

De preventieve voorlichting bestond uit het vermelden dat hij met van die ragers aan de slag moest. Zo kan ik ook advies geven zeg. En maar klagen dat de zorg zo duur wordt.

Dan heb ik het consult dus ook al betaalt van de tandarts zelf. meen 26,75 euro. En ja ik weet dat tandartsen duur zijn en dat als het me niet bevalt dat ik een ander moet zoeken. Vind het alleen wel makkelijk verdiend zo met dat advies geven en hoppa weer 16 euro in de zak.

Zo en nu ga ik wandelen ;)

Zara75 vindt dit leuk.
  2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.000
    113
    Ja dat verdienmodel erger ik me ook aan. Onze oude had dat ook niet.

Zelfs als had je een gaatje werd dat gelijk geregeld. Ideaal in 1x klaar!

En aangezien dat bij elke client was, hield iedereen er rekening mee dat je uitloop kon hebben. Met plaatsvervangend medelijden wachtte je in de wachtkamer terwijl je t janken van de tandsteen of de boor hoorde.

Maar goed dat was in de almangaam vullingen tijd.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn tandarts werkt ook zo. Al tientallen jaren dus ik weet eigenlijk niet beter.
    Het is wel een goede incentive om echt met die ragers aan de slag te gaan: hoe braver je ze gebruikt hoe lager de rekening wordt!

Tandartskosten worden vanuit de de aanvullende verzekering vergoed dus dat betaal je feitelijk zelf, daar zit geen overheidsgeld bij.
    Je bent zelf ook vrij om tegen je tandarts te zeggen dat je een behandeling niet wil. Mijn mondhygiënist stelde voor om 3x p jaar tandsteen weg te gaan halen maar daar heb ik toch echt nee tegen gezegd. Ik beloof dat ik braaf iedere dag de rager zal gebruiken!

4. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Hier werkt het ook zo. Vroeger deed inderdaad de tandarts het (tandsteen verwijderen). Nu moet ik daarvoor apart langs de mondhygiënist. Hier wordt zelfs standaard een half uur gerekend bij mondhygiënist, ondanks dat ik vaak binnen 20 minuten weer buiten sta...

Ik vrees dat dit het gewoon is bij de tandarts, maar duur is het zeker! En makkelijk verdienen voor hen ook...

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Ja hier gaat hier ook zo. Ik zit 4 keer per jaar in die praktijk. 2x controle en 2x mondhygiënist. Ben 150 euro per jaar kwijt, dus ben er niet voor verzekerd. Ik vind het nog wel meevallen, maar dat komt ook omdat ik er al aan gewend ben.

En ik snap je wel hoor, ik heb dat idee altijd bij de apotheek, 15 euro om een zalfje uit te leveren (‘uitleg’) wat ik al tig jaar gebruik, maar 1 keer per jaar mogen ze dat dan kennelijk rekenen. :rolleyes:

6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ga dus niet meer naar de tandarts maar wel naar z’n mondhygiënist. Die doet namelijk alles wat de tandarts vroeger deed. En als er een gaatje zou zitten dan vindt zij die ook heus wel. Vind die prijzen overigens ook best hoog. En me alsnog een schuldgevoel geven als ik niet elke 3 maanden kom. Maar vind 2x per jaar echt voldoende. Heb nooit ellende met mn gebit behalve wat tandsteen hier en daar.

Zijn rekent ook iets van 65 euro per kwartier.

Diiba vindt dit leuk.
  7. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Bij ons ook 1 keer geflikt. Heb daarna gezegd dat ik de afspraak gewoon in 1x wil. Ik ga niet alleen voor een controle naar de tandarts, en al helemaal niet de week erna nog een keer. Heb nu alles bij de mondhygiënist. Ik ga 2x per jaar maar ben niet zo netjes met de raggertjes, mijn vrouw is daar wel netjes mee en haar werd verteld dat ze maar 1x per jaar hoeft te komen.

Begreep dat er in die reiniging tijd ook wat administratie zit, bij ons wordt daar ook vaak 20 minuten minuten voor gerekend terwijl ik met 10 weer buiten sta. Maar er wordt waarschijnlijk ook wat administratie en schoonmaak (van haakjes en spulletjes?) voor gedaan.

Huismuisie vindt dit leuk.
  8. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    778
    113
    Dit denk ik idd ook. De spullen moeten ook weer schoon zijn voor de volgende. Het gaat hier nu volgens mij ook maar om enkele minuten, dus ik zou me er niet te druk over maken. Voor hetzelfde geld is hij iets eerder binnen geroepen en is er dus helemaal niks raars aan.

9. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik ga 1x per jaar naar de tandarts en 1-2x per jaar naar de mondhygiëniste. Zij zegt iedere keer dat ze adviseert na 3 mnd terug te komen, maar ik maak dan bij de assistente een afspraak voor over 6 of 8 maanden. Ik heb geen tandartsverzekering en wie betaalt, bepaalt. Op wat tandsteen na heb ik gelukkig nooit iets.

Maar de prijzen zijn hier ook zo. Ik mocht de laatste keer 105 euro afrekenen, voor 20 min tandsteen verwijderen en een controle. Mijn tandarts ken ik ook persoonlijk dus we hebben de 10 min van het consult vooral over onze kinderen gepraat. Was een heel duur bijkletsmomentje :roflmao:

Huismuisie vindt dit leuk.
  10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ja ik zeg soms tegen mijn tiener: als je later rijk wil leven trouw dan een tandarts of een orthodontist.

Belachelijk is het die prijzen.

Fruity90 vindt dit leuk.
  11. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.517
    229
    63
    Hier vorige keer een gaatje laten vullen bij zoon. (10jaar) daarna de rekening bekeken en stond er iets van rond de 18 euro op voor uitleg poetsen. Hij kreeg een spiegel in z’n handen, kijk zo moet je je tandenborstel houden en dat was het. Ahum daar vragen we niet om. Heb de afgelopen rekeningen van de kinderen nooit ingezien omdat dat via de verzekering meteen gaat. Maar heb zo een idee dat die uitleg iedere keer wordt geteld. Slaat nergens op.

hier mag ik voor een beetje tandsteen ook naar de hygieniste a een half uur. Vroeger deed de tandarts dat even op de tanden waar het op zat, minuutje of 2 en klaar.

12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Ik heb gelukkig nog geen gaatjes dus ik ga niet meer naar de tandarts maar wel 2 keer per jaar naar de mondhygiëniste. En de kinderen krijgen altijd een dubbele afspraak tandarts plus mondhygiëniste.

13. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Ipv er eentje te trouwen kun je er ook eentje worden ;)

femkes, Youtan, cowgirl80 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.093
    1.812
    113
    Vrouw
    Huh maar jouw kinderen zijn van 2016 en 2019? Hoezo dan nu al de mondhygiëniste? Hebben ze een probleemgebit?

15. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Dat is met haar schooladvies niet heel realistisch, vandaar het trouwen als alternatief ;)

16. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.878
    8.042
    113
    Hee Amber :p haha nee grapje hoor

Sado vindt dit leuk.
  17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je hoeft daar geen probleemgebit voor te hebben. Tandartsen doen niet zoveel meer met de basic tandheelkundige zorg.

18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha mondhygiënist verdient niet veel minder ;)

19. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.093
    1.812
    113
    Vrouw
    Mijn tandarts doet een controle bij de kinderen en fluoride behandeling. Ik zou niet weten wat een mondhygiëniste verder nog moet doen op die leeftijd? Tenzij je dus een probleemgebit hebt en extra behandelingen nodig hebt.

20. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Pff, was het echt zo erg? :oops:

Deel Deze Pagina