gezonde snacks afvallen

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 1 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Ik ben een echte snoeppert vooral in de avond het slechtste moment. Van veel snoepen naar niks zou het beste zijn maar weet niet of ik dat vol hou. Wat zijn gezonde snacks?

Ik kom niet verder dan tomaatjes komkommer een handje noten maar hopelijk lees ik hier nog meer tips!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Snack a jacks, als ik zin heb in zoet pak ik wel eens een lolly, ben je toch even mee bezig. Worteltaart, gezond maar erg lekker. Ik vind hem zelfs iets te zoet. Ik doe er in plaats van 70 gram suiker 35 gram honing in.

Miss Puur Zoete en gezonde worteltaart - Miss Puur

3. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Die zoute stokjes schijnen ook niet slechte te zijn, mits met mate natuurlijk; )

4. Alisha

Alisha Lid

1 mei 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat ik zou willen adviseren: zorg dat je eerst van je suikerverslaving afkomt.... dus stoppen met suikerhoudende producten, en dan bedoel
    ik natuurlijk voornamelijk de geraffineerde suiker. als je van die suikerverslaving afbelt heb je niet meer continu de behoefte om te snaaien.

succes!

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Het allerbeste kun je inderdaad ipv een vervangende snack lekker een bakje kwark nemen :)

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik neem vaak wat olijven :)

7. Deliana

Deliana Niet meer actief

Toch stoppen met snacken in de avond ;) De eerste paar dagen lastig, maar na een paar dagen ben je er aan gewend en heb je geen honger meer in de avond. Het is echt een kwestie van gewenning.

Wanneer je echt wat wil snacken: stuk fruit, komkommer, handje noten, tomaatjes, worteltjes, rijstwafel, bakje kwark...

8. Aliwen

Aliwen Actief lid

7 aug 2015
    394
    31
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Ik ben vorig jaar 14 kilo afgevallen. De grootste truck is toch echt wat Deliana zegt.. Niet meer snacken in de avond..
    Heel moeilijk...
    Maar jezelf wel iets lekkers in het vooruitzicht stellen voor het weekend. Dat hielp mij om het vol te houden. Dat was dan gewoon wijn en brie ofzo.
    Succes!

9. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Savonds niet meer eten is eigenlijk achterhaald.

Af en toe een klein stukje pure chocola, is gezond! Optimel vla, noten (veel calorieen wel gezond) 1 speculaasje, Yoghurtijs, raketje. Alles met mate natuurlijk en niet elke dag, maar soms een klein beetje helpt wel. Je kunt ook gezonde cupcakes bakken of de optimel taart maken.

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    echt onzin dat je niets meer zou mogen eten in de avond. Als ik na mn avondeten niks meer mag word ik wakker van de honger snachts. maar idd wel gezonde dingen zoals

rauwkost met zelfgemaakte hummus
    kwark
    yoghurt met muesli zonder allerlei toevoegingen.
    gekookt eitje met rookvlees
    paar plakjes kipfilet et augurk
    rijstwafel met pindakaas
    handje ongezouten ongebrande noten
    olijven een paar
    beetje zelfgemaakte tonijnsalade op komkommer

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit!

De enige werkbare manier om echt af te vallen is minder eten, vooral s avonds.

Anders zou ik het houden bij rauwkost. Alle 'snacks' bevatten nou eenmaal toevoegingen die ervoor zorgen dat je blijft eten en trek blijft houden.

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Niemand zegt dat deze dingen ongezond zijn.

Maar als je een zak gezonde noten of een reep chocola eet net voor het slapen gaan, val je niet af. En dat is juist wat ts wil.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een zak noten, of een reep chocola val je niet van af nee. Maar een stukje extra pure chocolade ( 72%, 85%, zonder suiker, ) eet ik echt maar een stukje van hoor! En noten, een handje. Meer moet je niet doen....

Ik snack graag wortel en bleekselderij sticks in humus.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik eet zelf beperkt koolhydraten, dus toastjes eet ik niet, maar 's avonds eet ik bijvoorbeeld olijfjes, tomaatjes, kaasjes (die je normaal op een toastje doet. Mijn man eet dan wel met toastje), filet americain op een schijfje komkommer. Dat zijn de simpele dingen, lekker voor doordeweeks. Ik heb ook een soort van koekjes gemaakt met lijnzaad, zonnebloempitten, pompoenpitten en amandelmeel. Daar neem ik er niet veel van natuurlijk ;)

Wat ik zelf nog nooit heb gemaakt, maar wat je ook kunt maken, is chips van bloemkool, bieten of boerenkool.
    Verder nog gerookte zalm, avocado (of maak eens verse guacamole), rauwe groente met dip van Turkse yoghurt, munt en veel knoflook, een handje nootjes (wel de ongebrande, van de markt bijvoorbeeld).

Oh en niet eten 's avonds? En alleen minder eten werkt? Ben ik het niet mee eens. Zie mijn onderschrift! Ik snack ongeveer 3x per week 's avonds en ik ben niet minder gaan eten! Ik ben ánders gaan eten. Andere dingen.

15. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Het snoepen in de avond weegt zwaarder dan wat je precies eet.. Het gaat erom dat je balans vind in de dag en met regelmaat eet en dus 's avonds ook niet echt de behoefte krijgt gezien je overdag genoeg hebt.. Iets rond een paar uur naar het avond eten is niet erg zolang je het maar over de dag verdeeld en niet over de avond.. In de dag ben je ook bezig en dan verbrand je het ook makkelijk.

Ik heb hier een dietist over gezien want ik deed dit ook, tot ik mijzelf er PBS meegaf..

Deel Deze Pagina