Huisdieren en vuurwerk

Discussion in 'De lounge' started by zonnetje2015, Dec 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Hoe gaan jullie huisdieren om met t vuurwerk? Wat doen jullie eraan om ze rustig deze avond door te komen?
    Onze hond reageert er eigenlijk nauwelijks op gelukkig.

2. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Onze katten, die normaal gesproken naar buiten mogen, gaan alleen 's morgens vroeg even eruit en daarna blijven ze de hele dag binnen. Er wordt overdag toch ook al geknald, vrees ik. Ze zijn wel bang, maar doen niet hysterisch. Ik besteed er niet teveel aandacht aan, omdat dat volgens mij toch niet helpt.

3. Desjavu

Desjavu Actief lid

Dec 29, 2015
    306
    0
    0
    Wij hebben een hond, deze is echt fel op vuurwerk en staat het liefste buiten te blaffen om 00.00u.

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Mijn hondje geeft er gelukkig niks om. De honden van mijn ouders daar in tegen wel maar hun wonen heel rustig en is bijna geen vuurwerk. De jaren dat ze een groot tuin feest gaven gingen de honden een nachtje naar mijn oma.

5. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Onze hond zal wel onder bed verdwijnen en er morgen onderuit komen...

De hond van de buren is zooo bang die krijgt vandaag 2 advocaatjes en morgen een pcm.. die ligt heerlijk te slapen straks. Was advies van hun da in duitsland. Is veel minder schadelijk dan die troep medicijnen

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Onze kat schrikt van de hele erge knallen, dus die verstopt zich ergens. Merk wel dat ze meer bij ons komt zitten en het liefst dan onder een dekentje

7. McDsee

McDsee Niet meer actief

In onze straat verschilt het per jaar of er helemaal niks of 1 huis heel veel wordt afgestoken.

Onze katten zitten vaak donker onder de eettafel op een stoel.

De hond van mijn ouders heeft het er heel moeilijk mee. Die gaat 2 weken van te voren al met grote angst de straat op en bij zijn avondrondje moet je hem mee trekken naar buiten, zo zielig. Dus vlak voor kerst gaat hij een week logeren in het pension. Het is een heel fijn pension, waar hij lekker kan rennen zowel binnen als buiten. De hond heeft dan een hele week rust van al dat geknetter, het pension ligt afgelegen.

Afschaffen dat hele vuurwerk. Laat maar door de gemeente organiseren op een vaste locatie.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Onze hond is gisteren naar het pension gegaan en komt zaterdag weer terug. Als ze buiten is dan maakt het vuurwerk haar niks uit maar binnen blaft en gromt ze alles bij elkaar. Ze is heel erg waaks en denkt geloof ik dat de oorlog uitbreekt of zo 😅. Echt niet te doen.

De katten verstoppen zich vanavond wel. Kattenluik gaat vanmiddag dicht. Ze komen eigenlijk niet verder dan onze tuin maar ik vind dat toch een prettiger idee.

9. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Als jullie hond bang is, kun je hem/haar zo een romper om doen die je wel eens mee krijgt na een operatie. Klinkt misschien raar, maar door de toch lichte druk op het lichaam voelen de meeste honden een geborgen gevoel. Wil niet zeggen dat je daarmee om 12uur naar buiten moet. Maar hij zal zich binnen niet meer onder het bed verkruipen.

Da heeft dat aangeraden paar jaar geleden. Werkt perfect.

10. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    We hebben een pup van 10 weken die tot nu toe niet reageerd oo de knallen.
    Op aanraden van een forum lid gaat mijn man dadelijk wat rotjes kopen om buiten af te steken zodat ze wat kan wennen.
    Verder schenk ik geen aandacht aan haar en doe alsof het erbij hoort.

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Hier twee honden. Ene hond is aardig doof en schrikt alleen af en toe als het erg dichtbij is. Zij is er nog nooit bang van geweest.
    Andere hond schrikt sneller en is behoorlijk nerveus buiten. Is o.a. door het vuurwerk. Maar ook omdat hij mij erg goed aanvoelt en ik het vuurwerk (of eigenlijk de mensen die het afsteken) er niet mee vertrouw.

12. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

dit heb ik ook.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Nou sorry, maar algemeen bekend dat je geen PCM aan een hond moet geven....
    wat een achterlijke dierenarts zeg. echt gevaarlijk om dat aan een huisdier te geven...

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Wij hebben als pup af aan genegeerd eigenlijk. Tja ze kroop wel is weg maar als een hond ziet dat iedereen kalm blijft zien ze dat er niks aan de hand is. Wat veel mensen doen is troosten. Dan bevestig je de angst allemaal maar en zal het steeds moeilijker worden om de angst weg te nemen. Geef eventueel een hokje of plekje waar hij zich terug kan trekken en meer is niet nodig. Nee ik doe er niet veel aan. Ze zal zich wel willen verstoppen en laat dit toe.
    Eigenlijk net een klein kind wat valt. Doe je heel hecties, zielig en behandel je je kind alsof het zwaar gewond is zal hij zich zo gaan gedragen door te huilen en zielig te zijn. Zeg je o laat mama is kijken, kusje en op en klaar bevestig je de pijn maar maakt er geen drama van.

Kalmerings pillen zouden verboden moeten worden. Veelal zijn het spier verslappers. Hond ziet en hoort alles, heeft nog steeds de zelfde angst maar kan der niet op reageren :(:(

15. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Onze drie katten schop ik nu nog even naar buiten zodat ze hun energie even kwijt kunnen (wordt nog niet geknald hier) en daarna blijven ze binnen. Vannacht als we thuis komen is het ook weer stil en gaan ze ook vaak nog even naar buiten.

Rond middernacht zullen ze wel onder het bed liggen ofzo. Ik hou boven de gordijnen en ramen enzo dicht, dat dempt hier al aardig en zien ze in ieder geval de flitsen niet. Heb het idee dat dat altijd aardig helpt.

Ben altijd wel erg bang dat er met de katten wat gebeurt. Een in bijzonder is erg aanhankelijk, ook naar vreemden op straat... Als iemand kwaad in zin zou hebben, is deze het ideale slachtoffer :(

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Katten blijven de hele dag binnen en honden boeit het niet.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    PCM kan een hond hartstikke dood aan gaan.

Je moet geen kalmerende middelen geven, de angst stopt daar niet mee. Het enige wat het doet is de spieren verslappen. De angst is psychisch en de hond maakt de angst dan alsnog mee maar kan hier niet aan toegeven. Hond wordt dus nog banger.

Mensen moeten echt eens logisch gaan nadenken mbt dieren af en toe hoor.

18. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik heb drie katten. Ze knallen hier al flink vlak achter het huis. Van de lichtere knallen trekken ze zich niets aan. Op de zware knallen reageren ze wel. Oudste kat lag net in de vensterbank en bleef gewoon liggen tijdens het geknal maar toen er eentje klonk als een granaat rende ze toch met platte oren weg. Maar inmiddels ligt ze er gewoon weer.

Ben vooral benieuwd hoe het vanavond gaat als het echt flink losgaat. Ik probeer vooral zelf niet te schrikken en ik doe gewoon alsof er niets aan de hand is, dan zullen ze dat wel oppikken. Als ik anders ga doen dan anders dan bevestig ik dat er iets niet normaals gaande is en worden ze alleen maar banger. En er staan twee dozen voor ze in de woonkamer, al een week. Daar kunnen ze in schuilen als ze willen.

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,633
    5,661
    113
    Onze katten trekken er niks van aan. De een slaapt door de ander 2 vinden het leuk om te kijken. Ze worden er zelfs speels.

20. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Onze hond lijkt elk jaar wel angstiger te worden. Vorig jaar waren m'n beste vriendin en haar man hier met de honden, toen had hij afleiding en ging het heel goed.
    Nu light hij som al helemaal te shaken.

Wij laten hem gewoon z'n gang gaan, geef er echt geen aandacht meer aan.. Het is maar een korte periode dus dat overleefd ie wel 😁

Share This Page