Misschien begrijp ik het niet goed hoor maar ze eet komkommer of paprika en soms een wrap als ze op school zit ( 8:30 tot 14 uur) . Is dat alles wat ze eet op de dag? Of is dit naast b.v 2 plakken brood. Ik zou een extra plak brood geven, gekookt eitje vult ook goed ( vind ik), plakje ontbijt koek of een eierkoek.
Mijn dochter is tegenwoordig ook om 14u uit, super irritant. Tijdens de lunch op school eet ze 2 boterhammen met daarbij nog een bakje gevuld met komkommer, snack wortels, druiven etc. Na schooltijd eet ze tegenwoordig nog 1 of 2 tosti's, een appel of banaan of een grote monkey platter. Aan het einde van de middag eet ze gerust nog wat fruit of rauwkost of wat crackers en soms een koekje (ze lust bijna geen snoep). Anders redt ze het echt niet tot het avondeten. Als ze moet trainen en of een wedstrijd heeft gehad dan krijgt ze direct bij thuiskomst nog een bak skyr en als ze wil nog een gekookt eitje. Ze is trouwens 128 cm en 22 kilo.
Hier nemen ze voor tussen de middag al jaren 3 volkoren boterhammen mee en daar doen ze het goed op. Twee boterhammen lijkt mij vrij weinig voor een hele schooldag helemaal afhankelijk van welk brood (als ik bijv. wit brood mee geef kunnen ze het dubbele wel op)
Ze is een langzame eter. Het gebeurd dan ook regelmatig ze met een halve broodtrommel thuis komt. Te weinig tijd om te eten. Ze eet dat dan eerst op als ze thuis komt
Oh, te weinig tijd om te eten is wel waardeloos. Want op dat moment ben je wat brandstof nodig, na schooltijd is dan eigenlijk al soort van mosterd na de maaltijd. Is de tijd echt zo kort of eet ze heel heel erg langzaam? Hier had de jongste bij het invoeren van het continu rooster er ook wat moeite mee, maar die zit veel te veel te kletsen en is net van alles en nog wat bezig tijdens het eten (thuis ook), dus daar zijn we even wat strakker op gaan zitten, nu is ze nog steeds geen hele snelle eter, maar lukte het prima om in een normaal tijdbestek een maaltijd te nuttigen. En als de tijd op school echt belachelijk kort is gewoon aan de bel trekken, even rustig kunnen eten is m.i. wel belangrijk!
Ze hebben 20 minuten de tijd, ze eet langzaam. Maar tegenwoordig is het ook wel 10 of 15 minuten. Ze mag wel bijvoorbeeld het broodje mee naar buiten nemen maar echt ok is het niet. Is ook al vaker aangegeven aan de school, maar helaas nog zonder resultaat