Hallo allemaal! Word die (gezonde) spanning minder namate je een aantal rondes verder bent? Ik merk aan me zelf dat ik het iedere dag spannend vind en denk van "wat nou als t wel al in de eerste ronde lukt?" Zou bv een leuk kerstcadeautje zijn voor onze ouders We zitten dus pas in de eerste ronde en ik vraag me dus af of die spanning wat minder word? Ik weet dat ik heel onregelmatig ben zonder anticonceptie, dus kan ik op de 28e mijn nod hebben maar ook tot 38 dagen gaan of meer.... Ik wilde eigenlijk geen ovulatie testen gaan doen omdat ik het in het begin "zo min mogelijk mee bezig wil zijn". Maar ik ben er toch wel erg mee bezig en weet dus totaal niet wanneer mijn eisprong of NOD zal zijn. Hebben jullie dat minder met ovulatie testen? Ik heb zo'n idee dat ik dan kei veel van die testen moet gaan doen omdat ik niet weet wanneer mijn NOD is? Als ik nu van 28 dagen uitga is 11 nov mijn NOD... Dus dan zou ik deze zondag ongeveer mijn eisprong moeten hebben... Dus nu klussen we maar om de dag zodat we hopelijk een beetje goed zitten... Niet alleen omdat het moet hoor haha..
Haha, wat kan ik zeggen. Ik vond de 1e ronde ook heel spannend, en de 2e ook weer en de 4e ook nog steeds, maar de 10e toch ook en ach... de 30e ook (en toen was het raak!). Dus bij mij werd het niet echt minder, helaas. Achteraf wou ik dat ik er die eerste rondes iets relaxter over had gedaan, maar goed je verwacht natuurlijk niet dat je zo lang bezig bent. Nu zul jij vast veel sneller zwanger zijn, aangezien de kans dat het zo lang duurt erg klein is. Maar als je net zoals ik zou reageren, zou je het dus nog best een tijdje spannend kunnen gaan vinden. Ovutesten heb ik overigens nooit gebruikt, omdat ik altijd precies wist wanneer ik ovuleerde. Ik heb wel heel lang getemperatuurd, maar dat raad ik je eigenlijk niet aan, want dat maakt het alleen nog maar spannender (dan krijg je voor je NOD al hintjes over de afloop ). Veel succes!
Haha dank je wel voor je reactie. Dan ga ik daar ook maar niet aan beginnen, aan temperaturen. Maar wat fijn dat het toch gelukt is en jullie een dochtertje hebben! Het is wel mijn angst dat ik er heel lang over ga doen. Mijn moeder heeft er meer dan 10 jaar over gedaan. Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij mij ook zo is, maar toch je weet het nooit... Er staan dus nog spannende maanden te wachten Ik hoop dat het wel iets minder word haha
Ik denk dat het voor iedereen anders is. Sommige mensen presteren goed onder druk en andere weer niet. Ik was er heel erg mee bezig en heb geluk gehad in ronde 1. Ik ben wel een type dat sla het langer had geduurd zich ontzettend zou opwinden en binnen no time aan het ovutesten en temperaturen. Doe waar je je goed bij voelt en probeer het niet teveel als klussen te zien, want een verplicht nummertje is echt niet leuk.
Hoi MBG, Nou in het begin vond ik het super spannend, ook als we dan klusten! Maar nu wordt het steeds moeilijker om niet speciaal daarvoor te klussen en de boel leuk te houden. Om antwoord te geven op je vraag: Nee, bij mij is die (leuke) spanning niet meer aanwezig. Ik heb het trouwens aan de dokter gevraagd (bij mijn moeder duurde het ook langer), het is niet erfelijk ofzo dus het hoeft helemaal niet zo te zijn dat het bij jou ook 10 jaar gaat duren! Ik duim voor jou! Dus dan zal het vast en zeker snel raak zijn!! Succes!
Bij mij werd de spanning juist erger naarmate het langer duurde. De eerste paar rondes had ik het toch niet verwacht, gingen we ook nog niet gericht klussen (wel vaak maar niet echt om de dag ofzo) en gebruikte ik nog geen ovulatietestjes. Naarmate t langer duurde begon ik ongeduldiger te worden en ben ik dus ook ovulatietestjes gaan gebruiken en gerichter gaan klussen. T blijft altijd spannend en vooral de weken na de eisprong vind ik soms slopend. Ben er elke dag mee bezig en je voelt alles in je lichaam. Wat ik je wel wil meegeven, laat je niet gekmaken door alle kwaaltjes die je zult gaan krijgen. Je bent net gestopt met anticonceptie en je lichaam zal het weer zelf moeten gaan oppakken. Dit kan betekenen dat je cyclus eerst een beetje raar gaat doen en dat je van alles gaat voelen (hoeft niet elke vrouw is anders natuurlijk). Ik heb 6 rondes van alles gevoeld, en wat ik de ene ronde had, had ik de andere ronde juist weer niet. En elke ronde wel weer wat nieuws. En ik was steeds niet zwanger. Ook ging mijn cyclus ineens heel raar doen. Dus ik probeer me nu wel voor te houden dat alles wat ik voel niet per se hoeft te wijzen op een zwangerschap. Helaas lijken de zwangersschapskwaaltjes en kwaaltjes van ontpillen en ongesteld worden erg op elkaar, dus laat je hierdoor niet gek maken. Succes en ik hoop echt dat je snel zwanger bent want die teleurstelling elke keer als je ongesteld wordt is gewoon zwaar kl*te.
Ik heb net de eerste ronde gehad, Tegen beter weten in vond ik het toch een teleurstelling om ongesteld te worden. Bij het klussen dacht ook zou dit hem zijn??? Ik ben zelf wel benieuwd of dit minder gaat worden bij mij, ik hoop het wel. Want ik kan moeilijk mijn mond dicht houden tegen iedereen en hoop dus ook dat het snel raak is..
Wij hebben ook de eerste ronde achter de rug. Ondanks ik niet verwachtte dat het in één keer raak zou zijn..was ik toch teleurgesteld. Ik denk er constant aan en ook overal waar ik kijk zie ik baby's! @San987, ik heb dat ook..ik hoop echt dat het minder wordt want ik kan m'n mond ook niet houden hihi. Ik hoop voor je dat het snel raak is!
Ik ben inmiddels bijna 2 jaar bezig en de spanning is er altijd omdat je t heel graag wil. En dat over je moeder zegt idd niets hoor mijn. Moeder was in de eerste ronde al zwanger van mij , mijn vriend is met een "ongelukje" verwekt en zoals ik al zei wij zijn intussen 2 jaar verder dus probeer je daar geen zorgen over te maken!
Ik zou niks zeggen. Ik heb het tegen familieleden en een paar vriendinnen verteld en die blijven vragen: Ben je al zwanger?? ERG vervelend na 11 maanden...
Dames bedankt voor jullie reacties! Zo te zien ben ik niet de enigste haha... Er staat ook (gezonde) spanning dus we "klussen" maar omdat we het ook leuk vinden dus niet alleen omdat het "moet". Als ik of m'n vriend geen zin heeft dan doen we t ook niet... Ik ben een aantal jaren geleden een jaar gestopt met de pil. Niet om zwanger te worden maar omdat ik,na 10 jaar de pil slikken, de troep wel eens uit mijn lichaam wilde. Het was toen bij m'n ex dus heb ik in totaal een jaar of iets meer geen pil geslikt. Dat ontpillen ken ik inderdaad en dacht soms ook dat ik zwanger was. Zo gek wat het eigelijk allemaal met je lichaam doet hè... Ik ben dan ook heel onregelmatig van me zelf. Mijn relatie ging voorbij en bij mijn huidige vriend wilde ik weer aan de conceptie maar geen pil. De HA heeft toen de nuvaring geadviseerd dus ik hoop dat ik daar niet zo veel last van ga krijgen! Maar ook na dat ene jaar zonder anticonceptie had ik iedere maand pijnlijke borsten als mijn periode eraan kwam... Dus helaas kan ik dat niet zien als een zwangerschapsverschijnsel haha Fijn ook om te lezen dat iedereen in het zelfde schuitje zit! ik hoop dat het geluk gauw jullie kant op komt!
Wat een leuk onderwerp!! Het is ook heel spannend..wij zitten nu in de 2e ronde en de eerste paar keer heb ik me ontzettend druk gemaakt over wat ik voelde..of het wel gaat lukken..en ga zo nog maar even door..ik merkte dat ik mezelf he-le-maal gek maakte en er teveel mee bezig was (logisch ook natuurlijk, als je het graag wilt). Maar nu heb ik voor mezelf besloten dat ik het allemaal wel zie, er staat ongeveer een jaar voor en we zijn net bezig dus ik laat het allemaal op zijn beloop. Ga ook niet meer voor mijn nod testen (deed ik eerst wel), wacht liever tot ik een week of 2 weken overtijd ben.. Ik ben nadat ik mijn spiraal heb laten verwijderen ook een tijd heel onregelmatig ongesteld geweest (nu sinds een paar maanden elke keer 28 dagen) maar je weet nooit of dat zo blijft natuurlijk... Wel vervelend dat jij zo onregelmatig bent, dan wordt het idd lastig om je nod te bepalen en wanneer je dan kunt testen. Ovuluatietesten en tempen doe ik niet (dan ga ik er weer teveel mee bezig zijn) maar in jou geval is het miss wel handig om te doen..kun je ook beter je nod uitrekenen denk ik. Super spannend dus, ook voor de andere meiden hier!!
Ohw en ik zou ook zeker niet op de kwaaltjes en symtomen gaan letten, daar heb ik me dus ook gek meegemaakt en het hoeft niks te betekenen...zwangerschaps en ongi symtomen zijn zowat hetzelfde en zegt idd niks. Het vertellen aan iemand doe ik ook niet, heb het wel tegen een aantal vriendinnen gezegd en heb daar nu al spijt van..heb daarna heel snel gezegd dat we toch nog even wachten als het ooit raak is horen ze het snel genoeg.
Ik heb het ook tegen een paar vriendinne gezegd. Maar dat is meer omdat die al kinderen hebben. Vind het fijn om er met hun over te praten en zij hebben er al wat ervaring mee. Vandaag voel ik rechts een wat branderig,stekelig gevoel richting mijn lies. Ik zou na de nuvaring dit weekend ongeveer mijn eisprong moeten hebben, maarja zou ook later kunnen. Zijn dit tekenen dat je ei aan gaat komen? Ik heb nog nooit mijn eisprong gevoelt, maar misschien ook wel omdat ik er nooit mee bezig ben geweest?! Ik had tegen me zelf ook gezegd om er zo min mogelijk mee bezig te zijn. Maar tis toch moeilijker dan ik dacht haha! Ik wil met ovulatie testen en temperaturen nog niet aan beginnen... En ik wil ook proberen te wachten met testen tot ongeveer 30 dagen, omdat ik dus soms ook langere cyclussen had.
Het zou heel goed je ei kunnen zijn als je die dit weekend had "moeten" hebben. Ik weet niet precies wanneer mijn ei normaal gesproken komt maar heb wel is een dag in mijn cyclus last van pijn in me liezen of een steekjes onderin me buik...maar of dat me ei is ik heb dus geen id.