Eerste keer naar de gynaecoloog, wat te verwachten?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Blabla01, Oct 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blabla01

Blabla01 Actief lid

Jun 4, 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nadat ik gestopt ben met de pil, komt mijn cyclus niet op gang. Daarbij heb ik allerlei klachten; o.a. veel hoofdpijn, overbeharing die steeds erger wordt, afvallen lukt niet (gaat om zo'n 10 kilo die ik er af wil hebben).
    2x bij de huisarts geweest en die stuurde me de 2e x uit zichzelf door naar de gynaecoloog. Volgende week kunnen we daar al terecht!
    Ik heb echt geen idee wat me te wachten staan en wat we kunnen verwachten, iemand hier die zijn ervaring wil delen?
    We gaan in elk geval samen heen.

2. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    Ik ben ook doorverwezen met een cyclus die niet op gang kwam.
    Bij mij heeft de gyn. een inwendige echo gemaakt van mijn eierstokken en baarmoeder. Als je dit nog nooit moest gekregen hebben: is niets aan.
    Hij controleerde de vorm van mijn baarmoeder en keek hoe ver ik in mijn cyclus was. Hij keek dus naar het aantal eicellen en hoe groot en de dikte van het baarmoederslijmvlies. Ik had op dat moment geheel toevallig (eindelijk) een naderende eisprong. We kregen dus al dadelijk huiswerk :)

daarna kreeg ik clomid voorgeschreven om mijn cyclus regelmatiger te maken...

Verder nog wat vragen beantwoord ivm menstruatie. Dat is alles denk ik. Hierna moest ik regelmatig terugkomen om te kijken hoe mijn lichaam reageerde op de clomid en te volgen wanneer ik mijn eisprong had.

3. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    vragenlijsten invullen, echo onderzoek bij jou wellicht een cyclus volgen met echo. bloedonderzoek.
    wellicht dat je pcos hebt...

4. Does81

Does81 Bekend lid

Mar 26, 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik had net het omgekeerde, m'n ongi was wel heel enthousiast op een gegeven moment. Ook niet fijn. :)
    Eerste bezoek was een gesprek over de symptonen etc, dus hij schreef voornamelijk veel om een idee te krijgen over wie je bent, je partner (als ze ook kijken voor vruchtbaarheid verder, willen ze van de andere kant ook wat weten) en wat er aan de hand is beneden.
    Ik kreeg toen ook 3 uitstrijkjes tijdens dat bezoek en hij keek even zo naar binnen. :) Doet verder niet zeer ofzo, voelt alleen een btje gek dat ze zo even naar binnen schijnen haha! Terwijl ze ondertussen dus gewoon een gesprek voeren met je. ;) Al was dat denk ik ook om m'n gedachten er wat vanaf te halen.
    Na dat alles, vertelde hij me wat hij verder wilde doen qua onderzoeken. Dus dan weet je ongeveer wat er verder gaat gebeuren etc. Interne scan heb ik bij een twee bezoek gehad, doet idd niet zeer. Voelt vreemd als ze de eierstokken goed in beeld willen hebben, maar ze zien er iig heel veel op.
    Dus wat er ook aan de hand is, ze zullen het zo vinden denk ik. :)
    Succes!

5. xiomara113

xiomara113 Actief lid

Mar 23, 2012
    474
    0
    16
    ik ben 3 wkn gelden voor t eerst naar de gyn geweest en heb toen een inwendige echo gehad. dit doet geen pijn voelt alleen aan beetje appart omdat het richting je eierstokken wijst. in plaats van je bm.
    ze zagen daar dat ik te grote eierstokken had met veel grote eitjes die helaas dus niet kunnen groeien en springen ( niet altijd)
    dus ik heb PCOS. ik moet eerst 10 kg afvallen voordat er medicatie gegeven kan worden. in dec kan ik terug komen.
    daarnaast deden ze ook wat bloed onderzoeken om te kijken of ik ooit clamidia heb gehad en om te kijken hoe mijn cycl waardes waren. dit sloot allemaal aan PCOS.
    ik heb deze maand sinds maanden weer een ei sprong gevoelt. en dit gaf me zeer veel hoop dat het goed komt. alleen met veel geduld.

zoals ik jou verhaal lees zou het mogelijk kunnen zijn dat jij ook PCOS heb. maar ik zou zeggen blijf positief en optimistisch. want het is nog lang niet het einde van de reis!!!

ik hoop op een goede uitslag voor je en een goeie tip

schrijf vooral je vragen op zodat je niet belangrijke dingen vergeet te vragen waar je nu mee zit
    daarnaast hoop ik ook dat je gyn veel en vooral goeie uitleg geeft over wat ze gaat doen en wat ze ziet en vooral wat het inhoud voor je toekomst

heel veel succes voor jou en je partner;)

6. Blabla01

Blabla01 Actief lid

Jun 4, 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie ervaringen! Die inwendige echo was ik idd al op voorbereid... ga ik me niet druk om maken van tevoren. Ik denk idd zelf dat ik PCOS heb, als dat het is is het geen verrassing.
    Hoop alleen maar heel hard dat het geen langdurig medisch traject wordt allemaal, merk dat ik daar wel bang voor ben...

7. Ior

Ior Niet meer actief

bij mijn eerste afspraak heeft de gyn vooral veel vragen gesteld over ons en onze familie.
    Hij wou eerst weten waarom Ik geen cyclus had, dus moest Ik bloed gaan prikken. 2 weken later kregen we de uitslagen en een inwendige echo. Volgens de bloeduitslagen gebeurde er bij mij niets of niet veel. Bij een inwendige echo zag alles er goed uit, maar had wel veel baarmoederslijm.
    Ik had provera meegekregen, om een ongi op te wekken, en clomid.
    Na de provera werd Ik niet ongesteld. Het bleek dat Ik zwanger was. :)
    helaas is dat een mk geworden.
    Nu moet Ik as maandag weer heen.
    Dan krijg Ik weer een inwendige echo om te kijken of Ik schoon ben, en dan krijg Ik meds om een regelmatige cyclus te krijgen, we hebben namelijk bewezen dat we zwanger konden worden. (mijn ei was op cd76, achteraf uitgerekend)

8. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    Goed dat je nu al opgevolgd wordt. Ik had een hele goede gyn die me niet an het lijntje hield en me op tijd doorverwees. Het medisch traject was hard, emo. zwaar en zenuwslopend, maar nadat ik werd opgevolgd ging het ten minste allemaal vooruit. Een jaar na de eerste consultatie was ik zwanger.
    Het is natuurlijk voor iedereen individueel. De duur van je traject valt niet te plannen, maar ik hoop dat je snel de juiste diagnose krijgt met een passende oplossing.

9. El80

El80 Actief lid

Jun 11, 2012
    159
    1
    0
    Hoi Blabla, fijn dat je zo snel terecht kan bij de gyn. Wij zijn vorige week voor het eerst geweest. Ik was doorverwezen omdat ik na 13 maanden zonder pil en primolut nog steeds geen cyclus had.

Wij kregen eerst een uitgebreide vragenlijst. Varierend van of mijn man strakke onderbroeken draagt tot wanneer ik voor het eerst ongesteld werd. Daarna een inwendig onderzoekje om baarmoedermond te bekijken en een inwendige echo om de vorm/grootte baarmoeder en eierstokken te checken. Ook moest ik bloedprikken voor chlamidia. Ik ga het traject voor cyclus stoornissen in, dus meer bloedprikken, zaad onderzoek man en nog een echo. Over 5 weken krijgen wij pas de uitslag.

Kortom, tijdens je eerste bezoek zullen ze vooral veel vragen stellen en je inwendig onderzoeken. Heel veel succes gewenst jullie!:)

10. Blabla01

Blabla01 Actief lid

Jun 4, 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wederom bedankt voor jullie berichtjes! Wel fijn om ervaringen te lezen vind ik persoonlijk.

Ik wil me van tevoren niet te druk maken en er open in gaan, maar aan de andere kant wil ik ook graag alles weten en overal op voorbereid zijn... kennen jullie dat?

Share This Page