's avonds honger

Discussie in 'Voeding' gestart door Miss T, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik heb een dochter van 3 jaar oud en ze is altijd al een goede eter geweest. Ze is nu ongeveer 1.04 cm lang en weegt 16,5 kg.

Nu komt het 'probleem': ze eet de hele dag prima, zowel thuis als op het kinderdagverblijf. Maar toch heeft ze 's avonds nog honger. We drinken na het douchen (tussen half 7 en half 8 ongeveer) samen een kopje thee met een koekje, maar zodra ze haar koekje op heeft, zegt ze altijd dat ze nog honger heeft. We hebben dan 1 à 2 daarvoor gegeten. Als we haar een boterham of stukje fruit geven, eet ze het altijd helemaal op. Maar eigenlijk vind ik het geen goede gewoonte: net voor bedtijd eten.

Herkennen meer mama's dit? Of heeft iemand misschien een goede tip?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Geen idee wat normaal is. Hier krijgt ze avondeten tegen 6 uur en als ze om 7 uur in de pyjama is, een bakje fruit. Soms vraagt ze om een boterham, ook prima.
    Dus ze krijgt hier al standaard wat aangeboden voor ze naar bed gaat. Koekje krijgt ze hier overdag, s avonds is het fruit en eventueel nog een boterham of cracker als ze honger heeft. Ze hoeft niet met honger naar bed.

3. adi

adi Niet meer actief

Waarom niet?

Eten jullie zelf niks s avonds voor de tv of zo?

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Waarom geen goede gewoonte? Is toch niets mis mee?

Hier krijgt dochterlief yoghurt/kwark of fruit voor het slapen gaan. Als ze een keer liever wat anders heeft ie dat ook prima..

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Bedankt voor jullie reacties! Ik dacht echt dat mijn dochtertje de enige was die 's avonds nog iets at. Ik heb het tot nu toe eigenlijk nooit een probleem gevonden, maar werd er de laatste weken een beetje onzeker van. Ik lees alleen maar over slechte eters en zelden over kindjes die alles lusten en lekker eten.

Fijn om te lezen dat jullie 's avonds ook iets geven.

We geven trouwens wel altijd iets als ze honger heeft, want met honger kun je niet slapen. Ik begon gewoon te twijfelen.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Lekker toch die goede eters? Ik ben er alleen maar blij mee.
    Wij eten altijd rond 18.15 avondeten en rond 19.30 dan nog wat kwark/yoghurt/fruit. Soms vraagt ze ook we om een boterham of krentenbol oid, prima hoor!

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Heerlijk is dat, om een goede eter te hebben! En als mijn dochter een keertje echt iets niet lust of weinig honger heeft, hoef ik daar geen heisa van te maken.

Het stomme is dat ik me nooit druk heb gemaak over dat eten net voor het slapen gaan. Ze was ook pas laat van de 'fles' af. Op een gegeven moment zijn we overgegaan op een bekertje melk met iets erbij. Ik vind zelf het avond-koffiemoment zo gezellig. Maar overal lees/hoor ik dat kindjes na het eten douchen en naar bed gaan en ik heb hier een kind dat dan nog wel iets te eten lust. En het maakt haar niet eens uit wat ze krijgt (fruit, boterham, snoep). Dus ik begon te twijfelen (meteen bang voor een dikke kleuter straks...), maar nergens voor nodig lees ik hier dus. Fijn!

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Lijkt me geen probleem!
    Let alleen wel op dat je dan nog ongeveer een half uur wacht met tandenpoetsen...

9. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Nou, het is me inmiddels duidelijk waarom mijn dochtertje zoveel eet. Ze zit weer in een groeispurt.

Deel Deze Pagina