Mijn zoontje is net 4. Vorig jaar heeft hij al z'n schoen gezet enzo. Maar nu hij 4 is, hij is er zo mee bezig. Wat doen jullie allemaal rondom Sinterklaas? Versieren jullie het huis? Knutseldingen? Een brief voor de Sint? Wij gaan het Sinterklaasjournaal kijken. Maar wat is er nog meer rondom sinterklaas op tv? Club van sinterklaas is er niet meer of wel?
Sinterklaasjournaal kijken, mits er hele belachelijke dingen voorbij komen. Dan zal het wel een dvdtje worden Maar zoon is nog te jong om de verhaallijnen te snappen, dus dat is geen punt. De intocht staat wel op Verder de woonkamer versieren, heb wat dingetjes geknutseld en we gaan de boel opleuken met knutselwerkjes/tekeningen. Ook voor Sint en Piet natuurlijk. De Koelkast wordt gevuld met wortels voor het paard. We hebben een aftelkalender. Zoon heeft al een paar dagen flinke koorts en voelt zich echt beroerd met zijn urineweginfectie. Ik denk niet dat we zaterdag bij een intocht kunnen kijken, maar als hij zich goed voelt en de kuur slaat aan, dan misschien toch even proberen een handje pepernoten te scoren bij een klein dorpje waar het niet zo heel druk zal zijn als ik onze grote stad. We hebben ook slingers, zelfgemaakt en zelfgekocht en die hangen we met pakjesavond op.
Dat klinkt leuk! Wat goor versieringen heb je gemaakt? Ik zoek nog leuke ideetjes. Wortels koop ik ook ja. Als het weer goed blijft willen we wel naar de intocht bij ons gaan kijken. Ohja en ik heb zwarte pietenpakje gekocht.
Wij gaan zaterdag het huis versieren,vlaggetjes etc. heb vanmorgen bij de xenos leuke pastic bordjes,bekertjes en bakjes gehaald met de sint erop voor kruidnootjes erin enzo. Nu zijn ze hun verlanglijstje aan het maken,lekker knippen en plakken,met lekkernijen. Het sint journaal gaat aan vanavond en we maken er weer een leuke gezellige tijd van wij hebben ieder jaar (traditioneel bij ml vanuit huis) erwtensoep bij de intocht op tv en toevallig is de intocht hier nu 2 dorpen verderop en twijfel nog om erheen te gaan.
Wij volgen het Sinterklaasjournaal. Verder gaan we zaterdag kijken bij de intocht in ons dorp, maar niet op tv. Ze mogen 1x per week hun schoen zetten, tegen het eind misschien een keer extra. En we vieren pakjesavond op 5 december met een stuk of 4 cadeautjes per kind. Verder praten we er tussendoor zo min mogelijk over, haha.
in principe volgen we het sinterklaasjournaal, mits er niet te gekke dingen komen nu met die maffe pieten. Het huis wordt versierd. En we knutselen idd veel. Komt ook omdat ik gastouder ben en sinterklaas natuurlijk een thema is bij ons. Maar ook met mn eigen kinderen hoor. En we gaan zaterdag naar de intocht natuurlijk.
Zaterdag gaan we het huis versieren met wat vlaggetjes en slingers, gaan volgende week natuurlijk naar de intocht hier in het dorp en zoontje kwam vandaag uit school met de mededeling dat hij het Sinterklaasjournaal wil kijken en vraagt daar nu de hele middag al om, heeft ook al de hele middag z'n Pietenpak aan en we hebben net pepernoten gebakken...ja, we hebben er zin in
Wij hebben vandaag sinterklaas raamstickers geplakt io de tussendeur en het raampje naast de voordeur. Zaterdag gaan we naar de intocht in het dorp en mogen ze hun schoen zetten (2x/week). Sinterklaas journaal kijken we voor het slapen gaan. We vieren pakjesavond al vroeg dit jaar, dus voordat het december is, is het feest hier alweer voorbij!
Vanavond het sinterklaasjournaal, zaterdag intocht op tv kjjken met papa (ik moet werken ), 20 nov gaan wij naar de sinterklaas boot is 50 min rondvaart en kamers zijn omgebouwd als die van sinterklaas, schoentje mag ze vanaf zaterdag 1 a 2 x per week zetten.We gaan ook nog naar sinterklaas bij het kdv. Hier ook het eerste jaar dat ze er echt wat van mee krijgt. Heb een sinterklaas boot, paard, zwarte piet en sinterklaas geknutseld met dochter samen. Heb vandaag een haard van karton bij kruidvat gekocht, tevens raamversiering, tafellaken en handpoppen sint piet en paard voor in huis als versiering (zet die op een wc rolletje ). 5 dec hebben wij met de schoonfamilie pakjesavond.
Ik maak een raamschildering en zet wat versiersels neer. We knutselen een stoomboot, pepernotenkrans, schoentje en schoorsteen meestal. Ook bakken we kruidnoten en gevulde speculaas. We gaan naar de bios naar de sintfilm en kijken sinterklaasjournaal
Hier zaterdag intocht op TV kijken. De week erop komt hij bij ons in het dorp aan en gaan we daar kijken. Verder komen en nog raamstickers, versieringen en gaan lekker knutselen. Pepernoten bakken hoort er natuurlijk ook bij. Dochter mag vandaag zaterdag 2x per week haar schoen zetten. Verder nog sinterklaas vieren met mijn ouders en een keer met schoonfamilie.
Ik heb zojuist m'n vriend de opdracht gekregen om de kartonnen open haard bij de Kruidvat te kopen. Bedankt voor de tip! Waar kopen jullie die raamstickers? Vind ik wel een leuk idee. Verder nog op zoek naar leuke decoratie knutseltips Ohja en ik heb net gereserveerd voor de sinterklaasfilm in de bioscoop. Die Sinterklaasboot klinkt echt superleuk zeg! Waar is dat?
Wij gaan naar de intocht, kijken sinterklaasjournaal (als het niet saai is), bakken pepernoten, zetten schoenen en zingen liedjes (wortels zijn altijd wel in huis). Sinterklaasavond gewoon in het gezin, met veel lekkere hapjes tussendoor, sinterklaasmuziek, een zak cadeautjes met gedichtjes. Qua versiering heb ik nog van die thema prikkers & hangers , vd hema geloof ik.
Zal proberen snel een foto te maken van de knutsels. Geheugen van mobiel is bijna vol en de stekker van de camera is kwijt en de nieuwe komt hopelijk morgen binnen Lekker handig met de intocht op komst.. Niet echt heel veel inspiratie hoor, maar het is een vilten slinger, een sinterklaas en een pietje(of 2 dat weet ik niet meer) houten poppetjes met vilten kleding en wat vilten pakjes. Vorig jaar te laat begonnen met meer maken en dit jaar totaal geen zin in. Maar misschien dat ik komene week wat nieuws maak Echt zo leuk, MMarianne, dat pietenpakje. Wat staat het leuk! En lekker pepernoten bakken. Dat kunnen we ook nog doen ja.
Sinterklaasjournaal kijken. Intocht op tv zetten we aan, kijken af en toe maar spelen ook gewoon. Zondag kijken bij intocht in ons dorp, die dag ook vlaggetjes ophangen en raamstickers plakken. Schoen zetten mag 2x in de week. Overdag vaak de sinterklaas cd aan en lekker liedjes luisteren tijdens het spelen. Mix voor pepernoten bakken al in huis, nog even kijken wanneer we dat gaan doen.. Vieren: -2dec sint bij oma (mijn moeder, paar kleine cadeautjes zoals stiften en stoepkrijt ) -3dec sint bij opa (zijn vader, 1 cadeau van 15,-) -5dec pakjesavond met gezin thuis (7 cadeautjes p.p.)
- Sinterklaasjournaal - Intocht (bij ernstige kou / regen op tv, anders lekker naar buiten voor de lokale intocht) - Schoen zetten - Sinterklaas op werk papa - Sinterklaas op school - Pakjesavond met opa & oma, oom & tante - Huis versieren - Eventueel een keer pepernoten bakken - Heeeeeel vaak Sinterklaas CD's aan en lekker meezingen - Sinterklaasboeken voorlezen - Misschien nog naar de Sinterklaasmusical in de plaatselijke schouwburg
Ik ga het Sinterklaas journaal kijken. Zaterdag de landelijke intocht kan ik niet of nauwelijks zien. Heb een kinder verjaardag in de Betuwe. Zondag haal ik het wel in. Intocht in ons dorpje is volgende week zaterdag, dus als het weer meezit gaan we daar heen. Voor de rest hang ik zaterdag een slinger op en komt op tafel een lantaarn te staan Zie onderstaande foto, sorry is gekanteld
Sinterklaas journaal Intocht 2'keer per week achoen zetten Sinterklaas die op de voetbalvereniging langs komt ook voor de broertjes en zusjes En we hebben voor 4 december een ballonnen piet ingehuurd. We knutselen tussendoor wel in Sinterklaas thema als ze daar zin in hebben. En We bakken pepernoten en speculaas heeel vaak haha, ik heb nu 4 kilo deeg besteld bij de basisschool van mijn nichtje haha ook erg leuk als de kinderen eens niet weten wat ze moeten doen als ze samen spelen
Sinterklaas journaal Intocht kijken (op de tv, gezellig met pepernootjes erbij) Ongeveer 2 a 3 x pw schoen zetten 4 dec pakjes avond. Verder gaan we sinterklaas cupcakes maken