Gezonde traktatie

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Piep2016, 5 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Jaaaaa ik mag weer en ben volkomen inspiratieloos...HELP. Welke creatieveling heeft een idee voor mij voor een leuke, gezonde traktatie! Het liefst iets wat ik al in het voren kan maken.

2. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    Fruit- of groentespiesjes...
    Hier ook een school met gezonde traktaties, de juffen hebben zelfs een bak met suggesties neergezet, maar het komt erop neer dat alles met fruit of groente is...
    Ik zelf dacht aan smoothies of gezonde minisandwiches, maar weet het nog niet of ik dat ook echt ga doen.
    Heb begrepen dat laatst toch een kindje op chips trakteerde en volgens mij hebben ze het ook gewoon in de klas opgegeten...

3. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Hier geen bak met voorbeeldjes maar ik wil eigenlijk ook altijd proberen om iets anders te doen dan alle andere in de klas ;) vind het ook wel extreem, hier mag er officieel helemaal niks zoets bij, snap dat je niet extreem veel mag geven maar een kleine zoete traktatie is toch niks mis mee, ze zijn tenslotte jarig denk ik dan!

Smoothies is misschien wel een leuke optie!

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik weet dat ik voor de 'pizza's ga dit jaar, maar mijn dochter is eind mei jarig en dan is er meer verkrijgbaar.

De tulpjes van kaas en worst heeft ze op het kdv getrakteerd, de bloemen van meloen en druifjes vind ik ook superleuk.
    Ik ben juist blij dat er hier alleen maar gezond getrakteerd mag worden!
    (Ik werk op een basisschool in de stad en als je ziet waar ze hier mee aankomen?! Happymeals, KFC-rotzooi, zakken en zakken snoep,,,,)

IMG_0514.jpg

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Oh wel lastig als alles gezond moet zijn. Bij mijn zoon op de psz willen ze ook dat je wat gezonds geeft maar je mag er ook een snoepje bij doen. Dus bijv. een mandarijn en een zakje haribo beertjes oid en de meesten doen er ook nog een speeltje bij zoals een ballon of fluitje.
    Ik had voor mijn zoontje vlinders gemaakt van diepvrieszakjes en knijpers. Als je googled kom je die wel tegen. Aan de ene kan van het zakje had ik druiven en aan de andere kant chocolademuntjes met een fluitje.

6. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ja happymeals enz zijn de onder de categorie 'te' ;) ik zag laatst een voorbeeld van een half plakje cake met chocola eroverheen, een stokje erin en eventueel wat snoepjes erop, daarvan denk ik dan dat moet prima te doen zijn, niet overdreven, maar zelfs dat mag niet.

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Ik heb dit jaar ijshoorntjes gevuld met fruit gemaakt voor het kerstdiner, maar zoiets zou je ook kunnen trakteren.

Verder heb ik al veel voorbeelden voorbij zien komen van mandarijnen als visje, appels al ninja turtles.

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Mijn vriendin en ik hebben laatst voor haar dochter gesmolten sneeuw mannetjes gemaakt. Gezond? Nee totaal niet maar ik vind dat je met je verjaardag gewoon iets moet trakteren wat jij wilt en of dat dan fruit of een koekje is dat maakt mij echt niets uit. Happy Meals en KFC spul heb ik werkelijk nog nooit mee gemaakt en ja dat zou ik ook overdreven vinden maar een koekje of een snoepje moet gewoon kunnen vind ik.

Hier vragen ze ook altijd om het zo gezond mogelijk te doen maar ik geef daar geen gehoor aan eerlijk gezegd :)
    Het enigste waar ik rekening mee hou is allergie van kindjes en voor de rest maak ik samen met de kids wat hun willen ( tot op zeker hoogte ;) )

Dit zijn de gesmolten sneeuwpopjes trouwens.

16487085_10208634712572308_1328317157425291734_o.jpg

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Op welke.nl staat heel veel inspiratie.:)

10. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    We hebben dit vd week gemaakt als afscheid voor kdv

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voor mijn oudste dit gemaakt afgelopen jaar, als je de link wil voor de uiltjes laat maar weten. Zit zoute popcorn in, avond van tevoren gepopt en gemaakt.

Bijgevoegde bestanden:

12. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Tuurlijk zijn ze maar een keer per jaar jarig, maar mijn zoontje heeft bv al 32 kinderen in de klas, dat zijn 32 traktaties alleen al op school! Dan zijn er ook nog verjaardagen van vriendjes, familie etc. Dan ben ik ontzettend blij met die gezonde traktaties op school, want ik moet er niet aan denken dat ze zo'n 32 weken van de 52 per jaar op school troep te eten krijgen.

En die strijd om zo uniek mogelijk te zijn, word het niet eens tijd om dat los te laten?

OT: op pinterest staan ontzettend veel leuke gezonde traktaties. Hier in de klas worden ook wel eens handige spullen uitgedeeld zoals potlodensetje, bellenblaas, stoepkrijtjes. Die zijn vaak ook leuk te combineren met fruit.

13. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Cadeautjes mogen hier helaas ook niet...

Het is voor mij geen strijd om zo uniek mogelijk te zijn, ik vind het leuk om iets anders te maken. De standaard fruitspiesjes zie je al zoveel voorbij komen!

14. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Deze vind ik zo ie zo superleuk! Ik pak een aantal ideeen en daar mag ze een keuze uit maken dus ik wil de link zeker ontvangen!

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hoezo zou je dat moeten los laten? Ik vind het persoonlijk super leuk om creatief bezig te zijn en laat dat graag zien in de traktaties. Je bent jarig, het is feest, een afgezaagd zakje chips of de standaard fruitspies die iedereen zo graag wilt maken vind ik dan saai. Maar dat moet dan toch gewoon iedereen voor zichzelf weten?

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Havermout muffins met vers fruit!

Ik heb gisteren deze gemaakt en ze waren echt super lekker en zacht. Ze zijn ook hartstikke gezond, er gaat enkel havermout, ei, vers fruit en water in. (Ik had er ook nog whey doorheen zitten maar dat doe je uiteraard niet als je trakteerd haha). Je kan eventueel ook het water vervangen door amandelmelk en bovenop of erin nog een dot bosvruchten jam doen! Leuk cupcake papiertje eromheen en klaar 🤗

17. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Dank je, jij snapt me :D

18. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Oe ook een heel leuk idee, lijkt niet gezond maar is stiekem wel gezond! Die richting had ik inderdaad niet naar gekeken! Bedankt!

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat is een goed en vooral lekker idee :D Dit ideetje pik ik ook ;)

20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hihi gelukkig ;)

Soms vraag ik mij af of wij raar zijn omdat we gewoon iets feestelijks willen maken voor de kids. Ik vind het gewoon leuk om te zien hoe vol trots de kids wat trakteren en vind het ook gewoon leuk om complimentjes te krijgen :D

En ik ben niet zo iemand die beter dan de rest wil zijn, absoluut niet, ik wil gewoon creatief zijn, ik vind dat leuk en daar haal ik mijn plezier uit. Tegenwoordig heb ik het idee dat zelfs creatief zijn nog als iets negatiefs neergezet kan worden.

Maar goed, gewoon lekker doen wat jij wilt toch :D

Deel Deze Pagina