Rozijntjes, stukje komkommer, wortel,paprika, soepstengel, rijstewafel Grdroogd fruit en even opletten dat je ongezwaveld hebt
Rozijntjes bevatten veel suiker, maar dan wel goede natuurlijke suiker. Calorieën daar kijk ik zelf eerlijk gezegd bijna niet naar. Hier is het dan ook de regel dat je zoveel fruit mag als je wil, avocado is lekker vet en gaat gewoon op brood ontbijtkoek en andere koekjes geef ik dan weer niet zo vaak ...
Kaas is voor een kleintje juist wel gezond denk ik. Ok er zit vet en calorieen in, maar juist uit volle zuivelproducten halen ze voedingsstoffen. Het is alleen de vraag of het als tussendoortje geschikt is, maar ik geef het dl zeker op brood. Overigens is de hoeveelheid zout in kaas wel niet zo goed natuurlijk. Hier krijgt ze een rijstwafeltje (goodies), een nijntje-koekje of rozijntjes tussendoor in de ochtend, 's middags fruit.
Wij doen ook kaas op brood hoor is ook niet per definitie ongezond, maar blokjes tussendoor als snack is (naar mijn mening) niet een gezond tussendoortje.
Of je iets gezond of verantwoord vindt is net als bij volwassenen maar net hoe je daar in staat. Ik vind calorieeen en vetten juist heel goed voor kleine kinderen. Ik vind geraffineerde suikers dus weer nergens voor nodig. En zou niet als het in eten zit zoals in pakjes en zakjes. Het liefst heb ik het beiden niet haha dus kies snel voor rauwkost. Maar moest ik kiezen dan heb ik liever dat ze zoute koekjes of stengels eten dan een snoepje of een koekje met suiker.
Eens. Vraag 10 mensen om hun definitie van gezonde voeding en je krijgt 10 andere meningen. Mijn dochter heeft ondergewicht. Ik kijk dus met name naar de voedingswaarde van producten. Een rijstewafel geeft wel vulling, maar geen voeding. Daar kies ik dus niet snel voor. Ik maak nog wel eens een monkey platter (google maar eens) met een aantal van onderstaande dingen: - Tomaat - Komkommer - Paprika - Wortel - Kaas - Vlees(waren) - Ei - Rijstewafel - Soepstengel - Fruit - (Rogge)brood Soms met een dipsausje van Griekse yoghurt met wat kruiden.
Hier rijstwafel, koekjes zonder suiker, gedroogd fruit of stukje roggebrood. (Rauwkost is hier nog een brug te ver).
Dit hebben we nu...vinden mijn kids dus helemaal super. Ipv kaas kan er ook worst bij liggen of stukjes soepstengel Bekijk bijlage 442171
Mijn dochter was (en is) verzot op nootjes en dit is steevast haar tussendoortje. Er zitten helaas wel redelijk wat calorieen in, dus heel erg veel geef ik haar ook niet, maar ze zijn wel erg gezond (gezonde vetten). Ze vond pecan- en walnoten het lekkerst, maar houdt ook heel erg van amandeltjes en cashewnoten. Verder krijgt ze de kapjes van het brood wel eens als tussendoortje of een stukje roggebrood of rauwe worteltjes. Noten kunnen natuurlijk wel pas vanaf het moment dat je dreumes kiezen heeft en goed kan eten. Ronde noten sneed ik vroeger ook altijd in tweeen, zodat ze niet kunnen rollen en bij ons is de regel nooit meer dan een noot tegelijk in je mond.
mijn dochter is ook aan de lichte kant ( vind ondergewicht we een erg abrubte term) en die heeft dus nog nooit een soepstengel als tussendoortje gehad, puur omdat ze op een soepstengel gerust 3 uur kan leven en dat alsnog niks bijgebracht heeft aan voedingsstoffen...
Ziet er lekker uit! Wat voor sausje heb je erbij gedaan? Gezonde tussendoortjes zijn voor mij verse groente en fruit, nootjes en gedroogd fruit en yoghurt (meestal Griekse) Wat ik zelf heel lekker vind is zoete punt paprika, komkommer ingerold met kipfilet of rookvlees. Maar kan natuurlijk ook heel goed zonder. Soms voor de lekker kaas of plakje worst. Soepstengels zijn ook favoriet hier.