Hier moeten ze een gezond tussendoortje meenemen, behalve op woensdag. Dan mogen ze een koekje/reep of zoiets meenemen. Hier een appel, nectarine, perzik etc in stukjes. Eet net iets makkelijker en sneller weg dan een hele appel.
Hier is woensdag fruitdag voor de hele school maar ik geef elke dag fruit mee, heel soms 1x in de week iets anders maar zeker niet elke week. Appel snij ik wel in partjes want ze hebben maar 10 minuten en zelf etend doet ze er thuis veel langer over. Vaak ook maar 3/4 appel want anders komt het mee terug naar huis. Verder; banaan in schil, peer, aardbei, wortel, mango, meloen. Net wat we in huis hebben en wat ze lekker vind. Vorkje erbij.
Hier is woendag t/m vrijdag verplicht groente/fruit mee, maar dochter krijgt 5 dagen fruit mee. Soms tomaat of komkommer, of fruit wat we in huis hebben. Ze mag zelf kiezen wat ze wil.
Hier willen ze soms een afhap appel zoals ze het zelf noemen Maar soms ook in stukjes want dan willen ze er kaneel over. Verder druifjes, aardbeien, kiwi (doe ik door de midden) banaan, peer (doe ik in stukjes) , stuk komkommer . Elke dag krijgen ze hier voor s morgens fruit mee.
op de dagen dat ik moet werken en mn zoontje naar de voorschoolse opvang moet, vind ik het ook niet altijd een fris idee om gesneden fruit/groente mee te geven. Ik maak de trommeltjes dan de avond van tevoren klaar en snachts staat het dan wel in de koelkast thuis maar de ochtend dan verder niet meer. Ik geef dan vaak gedroogd fruit mee, je hebt bij de natuurvoedingswinkel heerlijke gedroogde mango of ananas, gedroogde stukjes appel etc. Mijn zoontje is ook gek op smeerkaas met kleine soepstengeltjes erbij, niet super gezond maar wel zonder suiker.
Hier ook altijd gewoon gesneden fruit in een bakje, nooit klachten gehad. En soms een smoothie, dat vindt ze nog lekkerder.