ik heb dit al eerder gevraagd maar ben er nog niet uit. dreumesje hier eet werkelijk waar fantastisch, maar nog steeds eerst hij dan wij. Hij is 17 maanden Gezamenlijk? Dan wil hij niets van zijn eigen bord, geen groente en aardappels en alleen vlees... Alles al geprobeerd, vlees apart houden, zijn eten verstoppen tussen het mijne enzenzenz...afleiden... Ergens hebben wij zoiets van waarom moeilijk doen als het makkelijk gaat, dus gewoon zo doorgaan,want het verschil met wat hij nu eet en als we gezamenlijk eten is echt heel erg groot. Geeft prima aan wanneer hij genoeg heeft gehad, dus heeft het denk ik dan ook echt nodig, en ik kan niet met lede ogen aankijken hoe hij dus een paar hapjes naar binnen werkt met strijd als hij anders een heel bord met smaak eet. Mijn theorie is, als hij zelf goed zijn eten kan scheppen met een lepel zal/kan hij zijn eigen bord leegeten. Zo ging het ook een beetje met brood, sinds hij zijn vork weet te hanteren heb ik er geen omkijken aan. Aanzien? Gezamenlijk en dan maar een 20ste van wat hij normaal eet eten?
Jullie eten wel hetzelfde? Vreemd, hij vindt het duidelijk erg interessant wat er op jouw bord ligt. Waarom laat je het niet op je eigen bord liggen en laat hem mee eten? Ik zou m'n poot wel stijf houden daar waar het om vlees eten gaat. Hier geen problemen met zelf eten als wij gezamelijk eten maar we wisselen het wel af. Sommige dagen eten met elkaar, andere dagen eet hij eerder (en wij als ie naar bed is).
kwestie van een beetje je poot stijf houden. Zal een fase zijn die wel weer over waait. Het is twee keer zo gezellig met z'n alle aan tafel en heel intressant wat iedereen op zijn of haar bord heeft liggen. Wellicht een paar dagen dat ie wat minder eet maar dat zal ook weer bijtrekken. Heb je al eens geprobeerd om hem nadat hij zelf zijn bord leeg heeft bij jullie aan tafel te zetten? Misschien een kwestie van wennen aan de situatie. Weet niet of je aan toetjes doet maar die kun je aan tafel geven als jullie gaan eten zodat zijn bordje eten wel goed naar binnen is.
hoi hij zit wel bij ons aan tafel hoor! eten doen wij hier aan tafel.. eerst hij en ik/papa en dan met zijn 3en, snaait ie nog wat vlees mee en dan toetje. Het van mijn bord laten eten werkt niet, vlees ja! rest niet! Vanavond was het weer gezellig ik merkte langzaamaan wat protest, vandaar het openen van deze topic. Nou, ik mocht niets doen, hij deed het niet, en we dachten allebei (vriend en ik) dan niet!! En zijn zelf gaan eten. En maar miepen en wijzen naar zijn lepel. Uiteindelijk zijn lepel gegeven, wijst ie naar zijn bord. Ik dacht het zal toch niet... Bord voor zijn neus gezet, en het gaat deels met handen deels met de lepel, maar heeft zijn bord voor meer dan de helft naar binnengewerkt. Ik had de tranen in mijn ogen, wat een mijlpaal!! Mijn vriend had ook de tranen in zijn ogen want die had vandaag gedweild... kan zowiezo niet zo tegen gesmeer dus die zat met kromme tenen. En ik maar aanmoedigen... Ik hoop dat dit het begin van het einde is of het begin van gezellig samen eten, maar ben nog niet overtuigd dat dit em gaat worden. Dus tips zijn nog steeds welkom! En anders is de volgende vraag van mijn vriend, hoe lang duurt dat gesmeer? voor ie de lepel redelijk kan hanteren?
Met Kylian ging het veel beter als hij met zijn vork kon eten, met een lepel wil nog steeds niet heel goed lukken. Wij geven hem gewoon alles in appart ipv geprakt en dat ging stukken beter. Ik zou hem gewoon tegelijk met jullie laten eten, gewoon zijn eten aanbieden (hier hielp het om hem een leeg bord te geven en te vragen of hij aardappels wilde, of hij er jus over wil en of hij de groente wil) en er dan geen aandacht meer aan besteden als hij niet eet. Het zal voor je moeilijk zijn maar als hij honger krijgt gaat hij echt wel eten, maak er geen strijd van want dan gaat het mondje sowieso op slot. Daarbij wil omkopen ook nog wel eens lukken, hier moet Kylian donald duck goed eten Met andere woorden als hij goed eet mag die na het eten donald duck kijken. Groetjes Anita