Hoi hoi Mijn zoontje is nu bijna 5 1 /2 maand. Heeft reflux. Krijgt hier medicatie voor. Nu drinkt hij maar max. 100 ml van zijn flessen. Als ik dan de rest van de voeding meng met rijstenbloem hoeft hij zijn volgende voeding al helemaal niet. Begint dan wel te mopperen maar stopt dan al na 40 ml. Ik weet dus niet meer wat ik er mee moet. Heb al een tuitbeker, oefenbeker, gewone beker. Geprobeert. Maar daar drinkt hij niet meer uit als uit de fles. Hoe kan ik zorgen dat hij genoeg aankomt? Hij krijgt ook al fruit/groenten omdat hij niet goed genoeg groeit.
Hallo! Dit lijkt me wel een situatie om terug te gaan naar de arts die de medicatie voor heeft geschreven. Misschien heeft dit er invloed op? Bijvoeding onder de 6 maanden is nog niet noodzakelijk en kan ten koste gaan van de melkvoeding. De melkvoeding geeft bij deze leeftijd de belangrijkste voedingsstoffen. Ik zou de bijvoeding (fruit/groente en rijstebloem) even achterwege laten. Van de melk groeien ze nu het meeste. Ook het cb kan je hierin begeleiden. succes. groetjes Femke