... Maar te lekker zijn om te laten liggen. Voorbeeld: Bruine bonensoep > heerlijk, maar ik krijg er altijd zo'n kramp van... Bifis > Mijn verslaving, krijg het er onwijs zuur van, maar ik laat ze niet liggen. Chocolade > De welbekende puistjes snif.. Welke dingen zouden jullie eigenlijk beter kunnen laten liggen, maar zijn niet te weerstaan.
Pinda.s zins ik geen galblaas meer heb kan ik beter pinda.s mijden maar ze blijven zo lekker. En tomaten daar krijg ik het altijd het zuur van. Te veel koffie ook. De rest verdraag ik redelijk.
Bepaalde witte wijnen krijg ik bijna direct migraine van. Bijvoorbeeld de witte wijn die wordt geschonken in de stamkroeg van mijn beste vriendin. Ik weet dan dus al dat ik de volgende dag migraine zal hebben. Neem het meestal voor lief .
Chocolade : pukkels grrrr! Paprika : enorme krampen, maar vind het lekker door bepaalde gerechten Shoarma : ook niet goed voor me PDS, maar vind het zó lekker!
Kaasvlinders. Ik vind die dingen zo lekker dat ik er altijd net iets te veel eet en misselijk word...
Als we bijvoorbeeld stroopwafels of speculaas in huis hebben dan kan ik de verleiding heel goed weerstaan, totdat ... ik er één eet ... dan is gelijk de hele trommel leeg ... Verder kan ik me wel redelijk beheersen ... (hoewel ik op gezellige avonden -indien niet zwanger/bv uiteraard- ook wel de neiging heb net dat ene wijntje te veel te drinken ... en dat te veel is al snel met drie kinderen die meestal veel te vroeg én actief wakker worden)
Hhhmmm op het moment zo veel. Ben bezig met afvallen vandaar Kan tot nu toe de verleiding wel goed weerstaan. Het meeste mis ik denk ik: - brie (at normaal z'n hele blok in een avond op )
Ja en dan vooral aan de zijkanten van mijn tong. Maar ook aan mijn gehemelte. Irritant en vooral heel jammer haha!
Paprika chips , ik krijg er jeuk van en als ik heel veel eet ook van die galbulten en toch gewoon af en toe eten want het is zo lekker en dan snachts niet kunnen slapen haha
Snoep/koekjes/e.d., omdat ik wil afvallen.. En energydrink, omdat ik er (als ik er meer dan 1 neem) 's avonds niet van kan slapen..
Ontbijtkoek met pindakaas! Om niet te veel te snoepen zorg ik er gewoon voor dat de echt slechte spullen niet in huis zijn (chocola, snoep, enz). Maar ontbijtkoek en pindakaas zijn er altijd wel, en dan is zondigen wel heeeeel makkelijk!
Mac Donalds , ik kan het gewoon niet laten om daar af en toe (laatste tijd elke week wel een keer ) lekker te gaan zitten snaaien alleen me darmen zijn er achteraf niet zo blij mee.... Ohwja en redbull of koffie, koffie drink ik gelukkig bijna nooit meer...daar heb ik ondertussen wel van geleerd...maar redbull wil ik nog wel eens kopen...kan niet zo goed tegen caffeine en wordt daar soms een beetje te druk in me hoofd van haha...maar toch kan ik het dan niet laten omdat het zo lekker is... En chips...die verleiding kan ik af en toe s`avonds ook niet weerstaan...en dan gelijk een hele zak he...pff.. Ik vind het zowiezo heel moeilijk om lekkere/leuke dingen te weerstaan..ookal weet ik beter haha!!
Hahaha!!! Ik ken het...als je echt onweerstaanbare trek in iets ongezonds hebt, maak je overal wat van haha!! Het is echt moeilijk om jezelf in de hand te houden haha!!