Hier zo richting de 2 jaar makkelijker geworden. Dat wil zeggen dat ze soms een koekje krijgt met toegevoegd suiker, thuis meestal 1x aangelengd sap en verder water of thee, buiten de deur mag ze ook ranja of roosvicee. Hier is ze inmiddels wel gek op zoet en heeft ze door dat chips en snoepjes lekker zijn. Snoepjes heb ik niet standaard in huis maar soms met papa of in de winkel mag ze die wel hebben. Fruit krijgt ze hier meestal 2x per dag.
Hier vanaf 1,5 ook wat makkelijker wat betreft de tussendoortjes en zo.... Thuis krijgt ze aan tussendoortjes: - volkoren cracotte - soepstengel (nog steeds favoriet!) - doosje rijstringetjes met yoghurtlaagje van de HEMA - mariakoekje - fruit (is ze niet zo'n fan van, alleen peer of appel gaat er goed in, soms banaan) - knijpfruitje van zonnatura Verder eet ze gewoon 3 hoofdmaaltijden per dag (2x brood of 1x brood 1x pap en avondeten). Als beleg eet ze kaas, kipfilet, appelstroop, pindakaas, smeerkaas, soms halve boterham hagelslag als mama het ook eet!) Verder eet ze vrijwel alles, ene keer wat beter als de andere keer, maar meestal gaat er toch in ieder geval iets aan groenten in. (aardappels en vlees zijn vrijwel nooit een probleem ) Ze drinkt over het algemeen water gedurende de dag, 2x beker melk en 1x beker diksap... Ze eet ook wel eens frietjes mee of een stuk van onze pizza (nadat ze zelf wat anders heeft gegeten, of het moet een zelfgemaakte pizza zijn). Op verjaardagen mag ze ook meer dan anders, taart oid lust ze niet... maar de kaasblokjes, chipjes, kaasstengels zijn dan niet veilig! Hier ook absoluut geen zoetekauw..
Babel, nu je het over de bv hebt; schiet me nu te binnen dat mijn dochtertje toen ik eenmaal stopte met de bv (met 17 maanden) mijn dochtertje echt beduidend beter ging eten. Bv is natuurlijk ook vrij vullend. Ik weet niet of je erachter staat en of je het wil maar je zou kunnen afbouwen naar 2 of 3 vaste voedingsmomenten per dag.
Dank jullie wel allemaal! Ik heb allemaal gelezen en broed op veranderingen @Eylem, nee, ik geloof niet dat ik haar drinkmomenten wil beperken, anders dan dat ik haar wel vaak snel iets anders aanbiedt als ze wil drinken, als ze dat dan neemt, prima.