Drinken,drinken,drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door hippydepippy, 18 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Mijn zoontje van bijna 7 weken drinkt vaak, heel vaak. Ik geef borstvoeding maar dit ben ik aan het afbouwen. Op dit moment krijgt Ben 2 flesjes en verder geef ik de borst.
    's Ochtends wordt Ben wakker, dan geef ik hem de borst. Deze zit dan behoorlijk vol en hij neemt goed de tijd, na de voeding voelt de borst leeg. Anderhalf uur later wil Ben alweer drinken. En dan begint het eigenlijk. Ben drinkt, valt soms in slaap (maximaal een half uur), wordt wakker, begint op zijn vuistjes te sabbelen, begint te jengelen en dan na maximaal anderhalf uur is zijn geduld op en dan wil hij weer drinken. Omdat ik nu ook flesjes geef kan ik zien hoe veel hij drinkt, dat blijkt als hij na een uur/anderhalf uur alweer komt heel weinig te zijn; 30 ml. Als er iets langer tussen zit drinkt hij makkelijk 110 ml. Nu ziet mijn dag er dus zo uit:
    Voeden - eventjes slapen - wakker - jengelen - huilen - voeden. En dit alles binnen anderhalf uur. Hoe doorbreek ik deze cyclus?!!

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hi!

Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven. Ik hoop dat jullie gauw deze cyclus voor Ben kunnen doorbreken!

Groetjes, Karin - Nutricia voor jou.

Deel Deze Pagina