voeding vanaf 6 maanden

Discussion in 'Voeding' started by RoIn, Jun 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
    Hoe zag jullie voedingsschema er uit bij jullie kindjes van 6 maanden?

Ik ben vandaag begonnen met de koemelkprovocatietest. Dus wil niet te veel ineens maar ben toch benieuwd.

Moppie hier krijgt nog 5 flesjes van 150-180cc. Daarnaast een klein beetje fruit ( banaan) en in de avond ongeveer 2 eetlepels groente.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Tja... aan mij heb je dan weinig, want mijn zoontje zat toen al op 3 flessen (zelf aangegeven). At 's morgens 200gram fruit en 's avonds 200 gram groente, tussen de middag een hele boterham, had hij binnen een paar dagen door. En 's middags gingen we oefenen met een tussendoortje zoals een soepstengel/ rijstewafel of fruit in stukjes.

Ik zou gewoon goed naar je eigen kindje kijken en volgens mij doe je dat prima. Zeker als je kindje zo gevoelig is, zou ik het heel langzaam opbouwen.
    Je zou eventueel het fruit uit kunnen breiden met peer, dat is ook heel zacht fruit, geeft bij weinig kinderen reactie.
    En ik zou terwijl je met de provocatietest bezig bent niet allemaal nieuwe dingen gaan uitproberen, want dan weet je natuurlijk straks niet meer waar ze op reageert. ;)

3. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ik lees even mee! Wij zijn gisteren begonnen met de provocatietest en ik zit met hetzelfde probleem qua eten aanbieden/uitbreiden :)

4. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Oh daantje! Kunnen we elkaar wat volgen misschien!
    Fijn. Vind het best spannend nl.

Nee Ik geef ik niets nieuws De komende dagen.
    We houden het op banaan want dat gaat goed en worteltjes, broccoli of bloemkool. Hoewel dat laatste vies is. :)

Jij was er al vroeg bij qua vaste voeding! Ging direct goed?
    Ik weeg eigenlijk niet af. Ze heeft net een half (klein) banaantje op en daarna zat ze ook vol.

5. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Jaaa inderdaad! Zeker fijn, want ik vind het ook rete spannend ;) heb er een topic over geopend bij flesvoeding, daar laat ik steeds weten hoe het gaat :)
    Wij zijn dus wel enkel blijven hangen op wortel en doperwten, nog geen fruit geïntroduceerd. Hij heeft wel echt beiden nodig, en veel meer ook, want hij komt niet genoeg aan. Maar ja, om dat nu tijdens de provocatiefase te doen... lastig! Hoe gaat het bij jou tot nu toe met provoceren?

6. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Ik heb jou topic al gevonden en er in gepost.
    Ik heb het eigenlijk verkeerd gedaan! Hoe dom!
    Ik heb 10cc Door haar pepti gedaan.
    Nu twijfel ik of ik vanmiddag toch nog weer 10cc los moet geven.
    Ik doe iig geen 1/3e fles morgen. Ik doe 1 schepje denk Ik. Lijkt me genoeg overgang.
    Ik loop ook achter met voeding hoor. Ik was begonnen met groente maar alles was vies (ze rilde er echt van).
    Ik gaf3-5 dagen achter elkaar hetzelfde.
    Ik vond dat rillen zo sneu dat ik dacht ik probeer is een banaantje. Dat was lekker natuurlijk.
    Ze kent nu dus nog maar 3 soorten groente. Toen ze zo aan de diarree raakte ben ik direct gestopt met bijvoeden. Dacht dat het daardoor kwam. Ontlasting is op kweek geweest etc. Kwam niks uit. Toen pepti geprobeerd. Eindelijk ging het langzaam beter!
    Toen haar darmpjes weer een week of 2 rustig waren heb ik mijn worteltjesprutje weer opgepakt. Vond ze nog steeds vies. Broccoli geprobeerd. Vond ze heerlijk! Na 5 dagen broccoli weer wortel, dat was gisteren en eindelijk vond ze het lekker!

Ze krijgt pas sinds deze week en banaan en groente hoor. Maar ja, het stelt Nog niet zoveel voor. Tis en beetje om te oefenen.

Ik geef haar ook niets nieuws nu. Anders weet ik straks niet waar de diarree van komt.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik gaf eerst 3 tot 5 soorten groente en ging dan over op fruit.
    Alles 3 dagen achter elkaar hetzelfde en dan in de ochtend. Eerst een klein beetje en dat uitbreiden tot 2 eetlepels.
    Ik keek naar vooral de zachtere groente en fruitsoorten en hield ook het schema van borstvoeding.com aan wat bij welke leeftijd mag. Allergene soorten, kiwi, citrusvruchten, aardbei etc gaf ik niet voor de eerste verjaardag.

Als ik al wat meer opgebouwd had en een nieuwe soort wou geven gaf ik erna een bekende soort en dat zoveel als hij wou.
    Dus zeg peer was goed bekend en ik ging banaan introduceren gaf ik 1 hapje banaan en erna zoveel peer als hij wou.

Kwa schema kwam ik uit op;
    7 uur fles
    9.30 ongeveer fruit/groente
    11 uur fles
    14 uur fles
    17.30 groente
    19 uur fles.

8. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Ik heb dat met als jij gedaan.

Als iets iets nieuws geef dan pak ik daarna de al bekende groente er weer bij!

Dank voor je schema!

Share This Page