Lieve dames, Waarschijnlijk ben ik de zoveelste op dit forum: Met 3+3 (11dpo) voor het eerst positief getest. Vandaag ben ik 4+6 weken zwanger maar voel me zooo onzeker! Vorige maand was ik 4+5 weken toen het helaas mis ging. Wel met een groot verschil: vorige maand liepen de testen heel langzaam op en heb ik geen knaller gehad. Ook de clear blue bleef op 1-2 weken op 16dpo. Nu had ik al op 14dpo 2-3 weken op de CB. Ook de streepjes op de K2V5 werden al vrij snel heel duidelijk en komen ook direct op zetten. Dus dat lijkt positief maar zegt uiteindelijk ook weer niks. Nu heb ik nog één CB test liggen en zou morgen (5wk) kunnen testen maar wat als deze nu 2-3 blijft aangeven. Vind het doodeng. Zouden jullie deze test wel/niet of iets later in de week doen? Alle verhalen die je leest en hoort maken me verschrikkelijk bang. Ga morgen voor de 1e keer bellen met de VK. Durf nog niet echt blij te zijn omdat ik heel bang ben voor het geval het toch weer niet goed gaat. Ben ook bang dat ik het eng blijf vinden na de 1e echo tot de 12 weken, de 20 weken echo en de bevalling. En dat terwijl ik eigenlijk juist wil genieten. Wat is over het algemeen normaal qua 1e echo? Gelijk bij intake? En met hoeveel weken? Lees dat sommige al met 7 of 8 weken een echo krijgen en andere pas na 10 weken. Voel voor mijn gevoel nog maar weinig. Sinds 2 dagen wel savonds uitgeteld en smorgens juist op tijd wakker. Af en toe opkomend maagzuur en m'n borsten voelen af en toe beurs en zijn een stuk voller. Toch voel ik me niet mega zwanger ofzo, vorige maand had ik dat wel. Ik ben 30 jaar en het is ons 1e kindje.. Kan alleen wel janken (hormonen?!) omdat ik zo onzeker en nerveus ben. Twijfel ook enorm welke VK ik bijvoorbeeld moet kiezen. Zou zo graag even in een glazen bol willen kijken en weten dat alles goed komt. Een heel verhaal maar het lucht in ieder geval op! Iemand tips om relaxter te worden? Hieronder mijn testen. De bovenste CB is 14dpo, de kV daaronder van 15dpo en de onderste van gisteren 19dpo.
Je testen zijn hartstikke mooi, meer gaan testen maakt alleen maar onzeker. Ik zou er nu gewoon van proberen te genieten. Gefeliciteerd!
Stop maar met testen. Testen zeggen niks. Mocht het al mis gaan, hcg kan tot wel 12 weken nog in je bloed zitten en verteld dus niks. Normale zwangerschappen krijgen de termijnecho tussen 10 en 12 weken. Veel zwangere wie niet zeker zijn van hun zwangerschapsduur, krijgen hem vaak wat eerder volgens mij. Ik heb vanaf 4,5 week elke week een echo gehad en geloof me, ook een echo geeft helaas geen zekerder gevoel. Morgen ben ik 12 weken, en hebben we ons kleintje al 2,5 week niet meer mogen bewonderen. De onzekerheid blijft. Enige wat je kan en jezelf moet in praten is dat je echt zwanger bent en maar hopen dat de tijd voor bij vliegt. Zoek afleiding en sta er niet teveel bij stil. Succes!
Herkenbaar hoor! Ik denk voor de meeste van ons wel Direct na de positieve test ben je al die overbezorgde, onzekere mama! Het is zo lastig om te genieten op het begin: wel kwaaltjes, geen kwaaltjes, opeens andere/minder kwaaltjes. Zoals hierboven gezegd zegt dat - samen met testen - niets over of het wel of niet goed gaat. In deze eerste weken kun je helaas niets anders dan ontspannen en van het beste uitgaan. Probeer het los te laten! Wat betreft de eerste echo: dit verschilt erg per persoon. Ik zelf wist vooraf al een medische indicatie te hebben en moest direct door naar de gynaecoloog, ben niet een keer bij de verloskundige geweest. Ik heb toen een eerste echo gehad met 5+1, maar veel meer dan een buitenbaarmoederzwangerschap uitsluiten en zien dat er íets in m'n buik zat, konden we toen niet Ik geloof dat je bij de meeste verloskundigen - er vanuit gaande dat je niet medisch zult zijn en daar dus zal lopen - je eerste echo met een week of 8 hebt. Probeer er van te genieten, het gaat zo snel voorbij! Ennuh: gefeliciteerd natuurlijk
Thanks dames! Dat ik niet de enige ben stelt me gerust, het zal er wel bij horen. Vanmorgen toch getest met m'n laatste clear blue en: 3+ ! Ga nu niet meer testen. Vandaag ook gebeld met de VK en mag al volgende week vrijdag 13 januari voor een eerste echo komen. Volgens mijn eigen berekening ben ik dan 6+4, volgens haar berekening 7 weken. Heb mezelf voorgenomen nu wat relaxter te gaan worden en het over me heen te laten komen. Stress is alleen maar verkeerd en geeft niet meer zekerheid. Maar nu in ieder geval al over 11 dagen de echo! Iets om naar uit te kijken en hopelijk biedt dat dan iets meer rust.
Herken je gevoel hoor. Ik had gisteren met middagurine nog 2-3 op de cb (5+2), maar ik maak me niet zo druk. Het is slechts een indicatie dus het zal wel.. ik denk dat ik hem vrijdag ofzo nog eens doe met ochtendurine. Mocht die weer 2-3 aangeven, dan stop ik of doe ik hem het weekend nog een laatste keer. Je wordt er alleen onzeker van en als het mis gaat, kan geen enkele test dat voorspellen. Hier verder ook geen kwaaltjes (gelukkig) dus ja, dan wil je af en toe gewoon bevestiging 😉
Het hoort erbij. Eerst in de zenuwen of het zwanger worden wel lukt. Dan of die testen wel oplopen en er geen bloed te zien is. Dan de eerste echo of het hartje klopt. De tweede echo of alles is aangelegd. Uitslag nipt of combinatietest of alles goed is, 20 weken echo of alles goed is...ik kreeg bij de eerste pas wat meer rust toen ik hem Voelde en toen nog niet eens omdat bij mijn 20 weken echo een afwijking werd gezien (was uiteindelijk niks) en bij een pretecho liep hij 4 weken achter op groei dus volgden er weer spannende groei echo's. Eigenlijk was ik blij dat hij geboren was Kortom: het is een teer proces en een wonder en het kan op zoveel punten fout gaan. Maar daar kun en mag je niet vanuit gaan. Je moet vertrouwen hebben en als het niet zo mag zijn er op dat moment mee dealen. Eerder jezelf gek maken heeft geen zin. Ik dacht zelf dat het bij een tweede minder zou zijn. Niks is minder waar ik ben zo mogelijk nog onzekerder maar probeer het toch steeds op zij te zetten en uit te gaan van het goede. Als ik kijk naar je testen lopen ze prachtig op. Dus je mag vertrouwen hebben!
Heb precies hetzelfde, kan er ook niet van genieten. Bij ons zijn de echo's pas met 10 weken, dus ik vroeg of ik 3 weken eerder mocht. Gwn voor m'n eigen gemoedstoestand. En dat vonden ze helemaal prima. Gwn aangeven dat je het spannend vind en dat je eerder wil! Komt goed Sweety!
Ja ik heb mijn echo ook vervroegd naar 7 ipv 8 weken. Omdat ik gewoon erg onzeker ben. Dat mocht. Ik probeer gewoon meer vertrouwen te hebben in mijn lichaam. Maar moet nog wel een manier vinden om er van te genieten want dat lukt toch nog niet echt. Ookal gaf hij 'maar' 2-3 aan, het woord 'zwanger' is wel leuk om te lezen 😃
Heeel herkenbaar die onzekerheid. Je wilt graag dat het goed zit, maar dat heb je echt niet in de hand. Ik had bij de eerste zw bij 7.3 een mooie echo met een kloppend hartje, maar de2e echo bij 12w bleek het een MA. Deze zw elke week een echo gehad en de dag na de echo weer onzeker. Pas na de nipt en de 20 weken echo kreeg ik vertrouwen. Het klinkt hard, maar als het niet goed zit, zit het niet goed en dan zorgt de natuur er voor dat het stopt. Maaar als het goed zit, zit het vaak dik goed en gaat het ook goed. Er gaan meer zw goed dan fout, probeer daar aan vast te houden♡ die onzekerheid blijft en hoort er helaas bij.
Herkenbaar die onzekerheid! Met mijn zoontje heeft het heel lang geduurd voordat we zwanger waren, heb toen ook miskramen gehad. Nu ben ik opnieuw zwanger en ik kan er niet van genieten omdat ik zo bang ben dat het mis gaat..
Wat een geruststellende reacties!! Zo te lezen is mijn onzekerheid volkomen normaal en hebben veel vrouwen dit. A.s. vrijdag heb ik al de 1e echo dus nog een paar dagen geduld hebben. Het ene moment heb ik vertrouwen en het andere moment ben ik weer onzeker. Als we eerst maar die bevestiging hebben van de 1e echo. Nog iets anders, ik heb regelmatig een zeurderig gevoel wat vanuit mijn eierstok / eileider lijkt te komen. Af en toe trekt het door naar mijn rechterbeen en het gevoel lijkt op het gevoel voor mijn eisprong. Ik heb geen bloedverlies. Nu maak ik mezelf al weer gek dat het een BBZ zou kunnen zijn maar lees tegelijkertijd dat je dan toch wel echt pijn hebt en bloedverlies. Ik lees ook dat het kan komen van je gele lichaam die nu het zwangerschapshormoon afgeeft en lees verhalen over cystes. Probeer het maar van me af te zetten en de echo af te wachten. Maar misschien zijn er dames die dit ook herkennen?
Herkenbaar. In juli miskraam gehad tussen 5 a 6 weken. Nu 6 weken en het weekend buikpijn en druppel bloedverlies. Met 5.2 gaf de clearblue nog steeds 2-3 aan. Helemaal overstuur en de vk gebeld. Mocht zaterdag langskomen en die zag gewoon uitwendig de kleine zitten en een kloppend hartje. Pff wat heb ik gehuild. Eerste afspraak stond eigenlijk pas di 17 jan maar mag nu aanstaande donderdag terug komen om te kijken of het goed gegroeid is. Blijft spannend allemaal