Mijn dochter is nu dik 4 maand en ik ga rustig aan beginnen met vaste voeding. Ze krijgt sinds gister rijstenbloem in de laaste fles. Daar laat ik haar eerst ff aan wennen Nu wil ik volgende weekend met fruit beginnen, maar zit wat te twijfelen over de tijd. Haar ritme is meestal zo Tussen 4/6 eerste fles 150/5 Redelijk vlot weer op bed slapen tot uur of 8/9 8/9 fles 150/5 na 1,5/ 2 uur op bed 12/13 fles 150/5 na 1,5/ 2 uur op bed 15/ 16 fles 150/5 na 1,5/ 2 uur op bed 19/20 op fles 180/ 6 met bambix rijstenbloem na 1,5/ 2 uur op bed en soms komt ze dan nog tussen 00:00/ 2:00 voor een flesje en soms dus pas ergens tussen 4 en 6 Wanneer zouden jullie met een beetje fruit beginnen? Ik zit zelf te denken om het te doen voor de fles van 12/13 Ik begin met fruit omdat ze niet een hele makkelijke poeper is en fruit werkt vaak wel wat laxerend
Of rond 10 uur. Voor het slaapje aan het eind van de ochtend? Ik dacht dat er bij fv aangeraden werd om tussen de flessen door de bijvoeding te geven. Iets met het verminderen van die opname van de bouwstoffen uit het fruit.. Bij borstvoeding is dat juist andersom.. Maar in het begin is dat toch minder van belang. Dus die paar losse hapjes kun je ook wel na een fles geven, als de kleine dan niet te vol zit.. Dan is die van 12/13 wel mooi. Of de eerste. Dan kun even een eventuele reactie (buikkramp) overdag oplossen, ipv spoken in de nacht
Ik zou ook denken rond een uur of 10. Wij zijn met 6 maanden begonnen met bijvoeden. Eerst groente, nu sinds een week fruit. Groente doen we wanneer wij ook eten, rond een uur of 18.00 / 18.30. Fruit probeer Ik rond een uur of 10. Als ze dan slaapt doe ik het erna. Schema hier is ongeveer: 7.00 fles 180/6 10.00 fruit 12.00 fles 180/6 16.00 fles 180/6 18.00 groente 19.00 fles180/6 Hoop dat je er wat aan hebt!
Zou het ook in de ochtend doen. Dan heb je nog de hele dag om te zien of ze er misschien last van krijgt. Als je het in de middag doet heb je misschien in avond/nacht 'ellende'. Verder tussen twee flessen door. Ik deed het altijd nadat hij wakker was, want dan was hij uitgerust genoeg. Een moe kind iets nieuws geven is geen succes is mijn ervaring.
Mss is haar ritme volgende week ook wel weer helemaal anders. Ze doet het sinds gister ook weer helemaal anders, je weet het maar nooit met die kleintjes Als ze nog hetzelfde ritme heeft dat doe ik het mooi na haar slaapje van ongeveer 10 uur en als ze dan wakker word de fles dus ergens tussen 11 en 12 dan na 45 min ofzo de fles geven En als het ritme anders is zal de tijd ook wel anders worden We zien wel Maar de ochtend lijkt me zo wie zo het beste ja
Net even een beetje peer geprobeerd Ze weet nog niet zo goed wat ze ermee moet, maar ze vind het wel lollig! Zo leuk die eerste hapjes
Hier rond 10uur, dit is mijn dochter's schema. Tussen 7.00 & 8.00 fles 180 cc 10.00uur fruit 11.300u/12.00uur fles 180 cc 16.00uur fles 180 cc 18.00uur groenten 20.00uur fles 180 cc met wat rijstebloem. Voed op verzoek maar bijna elke dag wel zelfde tijden.
Trouwens..de eerste hapjes (echt het proberen) gaf ik niet echt een vast tijdstip.. nu ze het goed eet wel, maar in het begin toen ze 2 hapjes at niet. Gewoon wanneer het uit kwam. Nu is ze wat langer wakker en heeft ze wat meer een vast schema zeg maar.
Jazeker vandaag bij mijn moeder en ze heeft bijna een hele peer opgegeten was de 4de keer dat ze kreeg! Dus ze vind het wel lekker en leuk
Hier in BE is het een beetje standaard dat kinderen rond de middag "warm" eten krijgen (groenten) en dat ze rond 't vieruurtje - na hun middagslaapje over 't algemeen - hun fruit krijgen. Wat mij betreft zou ik het dus bij de fles van 15 à 16 u doen. Maar ik heb hier al vaker gelezen dat jullie het vaak omgekeerd doen.
Hier ook smiddags fruit. Wel savonds gewoon warm. Dit komt ook doordat ze in ochtend lang slaapt. Eerste fles rond 08:00 uur. Dan wil ze 09:30/10:00 wel echt slapen tot half twaalf/12 uur. En als ze dan wakker wordt is t tijd voor broodje en volgende fles.