Gezondeheids (edel)steen...preventief tegen een miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Silla, 25 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi ladies,

Zoals sommige weten is er om zwanger te worden een edelsteen, wel te weten de Maansteen.

Maansteen
    Bevordert de zwangerschap, helpt bij hormonale problemen, helpt tegen maagzuur en menstruatiestoornissen.
    Bevordert tevredenheid, verzacht het gevoelsleven, goed voor de maag. Tegen verharde gevoelens, goed voor de lymfen.

Maar ik heb er ook 1 gevonden voor tijdens de zwangerschap met name tegen miskraam.

Robijn
    Schenkt kracht, energie,moed en hartstocht, werkt hartversterkend, tegen angsten en depressies. Verdrijft melancholie, voorkomt een miskraam, is hartversterkend, goed tegen vermoeidheid, geeft moed en sterkt wilskracht.
    Werkt goed voor lever, pancreas en nieren, verhelpt problemen met zenuwstelsel, ondersteunt de werking van eierstokken en teelballen, versterkt het hart en verhelpt pijn.

Na mijn eerste miskraam ben ik een ring met een maansteen gaan dragen en of het nou door de ring komt of gewoon dat mijn lichaam het zelf doet weet ik niet, maar het heeft wel geholpen met mijn hormoonhuishouding. Ik had voor mijn miskraam een onregelmatige cyclus en na mijn 1ste miskraam werd deze heel regelmatig.

Nu draag ik naast de Maansteen ook een Robijn en ik moet zeggen sinds ik hem om heb gaat het redelijk beter met me....heb nog wel mijn momenten maar het gaat in elk geval beter. Ik hoop dat deze een 3e miskraam voorkomt. Maar goed ook dat zal de tijd leren.
    Dusss voor de ladies die intresse hebben zeker het proberen waard...

Groetjes

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Silla: het is wel verstandig om je te laten testen of deze stenen wel goed voor je zijn. Je kan niet zomaar stenen ophalen die voor jouw "kwaal" zouden kunnen werken, het is beter om ze te laten testen bij een edelsteentherapeut.
    Ik hoop in elk geval dat jij er baat bij mag hebben.

3. Niet meer actief

Ik ben ook de robijn gaan dragen en ik moet bekennen: ik draag hem nog steeds, evenals de maansteen. Ik durf hem niet meer af te doen.

4. Cleo

Cleo Actief lid

1 nov 2005
    471
    0
    0
    Ha Silla,

Ik ben het helemaal met Nemo eens dat het verstandig is om de stenen te laten testen voor je ze gaat dragen. Ik geloof zeker in de kracht van edelstenen. Na mijn tweede miskraam ben ik maansteen in combinatie met oranje calsiet gaan dragen op mijn buik. Deze stenen heb ik laten testen. Binnen een maand was ik zwanger! Waanzinnig natuurlijk, al was zwanger worden niet zo zeer het probleem. Het was al twee keer gelukt immers. Zwanger blijven was een veel belangrijker punt. Op het moment dat ik zwanger was, ben ik robijn gaan dragen. In eerste instantie nog met maansteen (de oranje calsiet mocht af). Dit was op zich niet nodig, maar het kon wel. Er zat nog wel wat kracht in de maansteen, maar het belangrijkste werk had de steen al gedaan. Na een week of 3 is de robijn, die ik op mijn buik droeg van de hanger afgevallen en was er een stuk uitgesprongen. Ik was op vakantie dus ik kon niet zo veel. Ik heb de steen maar in mijn broekzak gestopt. Het was een beetje mijn steun en toeverlaat aan het worden. Terug van vakantie terug naar de winkel voor een nieuwe robijn. De mevrouw in de winkel was van mening dat ik de robijn niet meer nodig had. Hij was immers van de hanger afgevallen. Ze heeft een nieuwe robijn getest, want beschadigde stenen mag niet. Robijn bleek niet meer nodig. Er kwam zoveel kracht uit mijn buik, dat zat daar wel goed. Dat was een heel bijzonder moment. Ik had nog geen echo gehad, dus hoe wist die vrouw dat. Ze had zelfs een vermoeden wat het kindje zou zijn, maar wilde het mij niet vertellen. Ik kreeg jade aangeraden. Anderhalve week later heb ik een echo laten maken. Alles was in orde.

Een succesverhaal over de edelstenen! Zou ze wel even laten testen!

Succes en liefs,
    Cleo

5. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Maar hoe kan ik dat laten testen dan?

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Silla ik ben eens bij een edelsteentherapeute geweest en die heeft getest. Ik heb alleen een adres voor je in Drachten (maar das niet echt in de buurt)

7. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    hihihi idd niet echt in de buurt...
    Ik ben al op het i-net geweest (gegoogled) kon heel veel vinden maar niet bij mij in de buurt helaas. Ik heb ook nog een topic geplaatst op een new-age site dusss mss krijg ik daar ook nog wat tips...

Thanks anyway...

8. Niet meer actief

Ik zal eens vragen waar mijn vriendin haar steen altijd koopt.

9. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    He Janne,

Zit er overigens goed uit he bij jou?! Gaat hartstikke goed...
    Maar sinds wanneer ben jij de Robijn gaan dragen, na de 2e miskraam?

10. Niet meer actief

Een cyclus voordat ik weer zwanger werd.

Toen het tijdens deze zwangerschap mis dreigde te gaan, heb ik hem 1 dag afgegooid. De dag erna zagen we op de echo een kloppend hartje en ik heb hem gelijk weer om gedaan.

Ik was hem pas kwijt en was dus ook gelijk in paniek. Ik geloof dat ik hem niet meer afdoet totdat Frummel geboren is.

11. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hihihihi gelijk heb je meis!
    Zou ik ook doen hihihhi

Ik hoop dat ik snel weer zwanger ben pffffffff ik mis het zo ookal zo kort....ik had bergen energie en ik straalde (volgens anderen hihihhi maar ik voelde het ook zo) en zag er goed uit...

Maar ja tijd zal het leren...

12. pammy

pammy Actief lid

leuk dat iedereen zo bezig is met de edelstenen
    ik wil alleen even zeggen dat mensen met een hoge bloedruk geen rode steen moeten dragen
    dat kan het verergeren

succes allemaal

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hallo,

ik moet toch zeggen dat het me wat tegenstaat dat hier blijkbaar wordt gesuggereerd dat je middels edelstenen enig invloed op je zwangerschap of miskraam kunt uitoefenen.
    Jullie halen er hoop en moed uit en dat is een goede zaak, maar ik vind toch dat het geen recht doet aan alle vrouwen (ALLE) , die een kindje hebben verloren.

Dit wilde ik graag kwijt.
    Amber

14. Niet meer actief

Ik zeg ook niet dat de robijn nu een miskraam voorkomen heeft. Maar ik denk dat ik mezelf voor mijn hoofd had geslagen als ik hem nu niet om had gehad. Stel dat het fout was gegaan ( zoals het er in het begin bij mij uitzag. Ik snap dat je mijn geschiedenis niet weet.). Voor mij geeft het een rustig idee, dat ik hem om had.

15. mieke

mieke Bekend lid

ik heb ook de robijn aan
    samen met een hangetje van mijn vader
    en een ring van hem
    ik durf deze ketting ook echt niet af te doen
    gewoon omdat ik denk
    dat dit mijn kindje en mij geluk brengt
    dat zal misschien tussen mn oren zitten
    maar voor mij is t een goed gevoel
    na mijn 1e miskraam ben ik dit gaan doen
    en alles gaat goed tot nu toe

veel liefs mieke

16. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Helder, ik begrijp wat jullie zeggen en kan het ook wel in de context plaatsen.
    Zou het alleen heel erg vinden als het de verkeerde suggestie wekt bij mensen. In het stukje van Silla staat toch echt: 'Robijn: voorkomt een miskraam'. Onderstreept en wel.

Ik zou daar voorzichtig mee zijn.
    Dat iets je moed geeft, dat iets je angst bezweert, dat iets je houvast en een gevoel van geluk geeft, dat snap ik allemaal heel goed. Maar dat zijn persoonlijke dingen die een betekenis hebben of hebben gekregen, zoals bv een hangertje. Maar dat vind ik nog altijd anders dan een steen die bepaalde werkingen 'op zijn naam heeft staan'.

Er zijn nog altijd mensen die daar kwetsbaar in zijn en naar die mensen gaat mijn zorg uit.
    Hoop dat ik ook helder ben. Bedankt voor jullie reactie.

Amber

17. Niet meer actief

Ja, jij bedoelt dat er niet gezegd moet worden:dat er een miskraam kan worden voorkomen door een robijn.

Dat ben ik met je eens. Kijk dat weet ik niet. Er zijn vast ook meiden die wel de robijn droegen, maar wel een miskraam hebben gekregen.

Het is bij ons alleen om de gemoedsrust.

Zo alles is weer helder!

18. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    @ Amber70

Ondanks dat alles mss helder is wil ik nog wel even mijn reactie geven.

Laten we even voorop stellen dat het zeker niet mijn bedoeling weest is om te beweren dat de Robijn WONDERsteen is...
    Het feit dat ik een aantal zaken in de werking van de stenen heb onderstreept was omdat ik daarmee duidelijk de werkingen wilde aangeven welke te maken heeft met zwanger worden c.q. zwangerschap (en dus ook miskraam)...dat het ook goed voor de maag, hart en lever is, is mooi meegenomen maar goed.

Zoals Janne ook aangeeft zijn er dames die een gezondheidssteen dragen voor hun gemoedsrust. Omdat ik weet dat er meerdere dames zijn die interesse hebben in dit soort zaken heb ik deze topic geplaatst. Dusss puur voor degene die intresse hierin hebben en daar dus ook een bepaalde gemoedsrust bij hebben.

Maar goed vind het errug vervelend dat het mss verkeerd is overgekomen.

Silla

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Bedankt Silla, voor jouw reactie.
    Ik ben me natuurlijk helemaal bewust van de intenties en roep dan ook niet dat het verkeerd bedoeld is. Maar ik viel al over de naam van het topic... 'Preventief tegen miskraam' suggereert toch iets.

ik geloof niet in de stenen maar ben wel even onderuit gegaan van mijn miskraam. Dat heeft me gevoelig gemaakt voor ongenuanceerde opmerkingen, meningen en ja, nu ook voor dit.

Wat mij betreft laten we de discussie hierbij.
    Amber

20. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben 1 van die meiden die ondanks het dragen van een robijn toch weer een miskraam heeft gehad.Ik heb nu 3 miskramen gehad en ben na mijn 1e miskraam een maansteen gedragen. Ik had vrijwel gelijk weer een normale cyclus. Ik raakte na 6 maanden weer zwanger maar helaas weer een miskraam. Ik kocht weer een nieuwe maansteen en een robijn. Ik raakte binnen 3 maanden weer zwanger maar helaas was mijn 3e miskraam een feit :cry: Daarna heb ik weer een nieuwe maansteen gekocht maar ik kreeg allemaal uitslag van de steen.Ik heb hem afgedaan en mijn cylclus is ondanks het niet dragen van een maansteen weer helemaal in orde.Ik ben nu ook een beetje bang om weer een maansteen te gaan dragen.Ik heb zoiets van als me cyclus in orde is,heb ik dat ook niet nodig. Maar aan de andere kant, wat Cleo schrijft over de oranje calsiet,tja, dat brengt me dan toch weer een beetje aan het twijfelen. Ondanks dat ik heel goed weet dat ik misschien pas over 5 maanden weer zwanger raak(of nog later :( ), terwijl ik dan toch echt zo'n steen draag. Hum, ik weet het niet hoor, vind het erg moeilijk.Aan de ene kant heb ik natuurlijk me ervaring met de stenen, wel een goede cyclus maar toch ook weer een miskraam. En aan de andere kant, na mijn laatste miskraam is mijn cyclus ook weer helemaal goed in orde gekomen, zonder het dragen van een steen ivm de uitslag die ik daarvan kreeg.
    Een twijvelende mussie :(
    Ik heb trouwens de meeste stenen via een site gekocht:Domeinnaam Spirituals.nl
    Ook heb ik ze hier bij ons in de stad bij een klein winkeltje gekocht.

Deel Deze Pagina