Wat zijn eerste verschijnselen van miskraam? >8 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Britt1, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Weet dat iedereen het er erg moeilijk mee heeft, maar ik heb toch een vraagje. Om mij misschien gerust te stellen.

Hadden jullie voor je miskraam bepaalde verschijnselen. Bijv. meer buikpijn? en hoelang van te voren?

Ik heb de hele dag een beetje een zeurende pijn aan beide liezen.
    Het is heel licht, maar toch.

Liefs Britt

2. Niet meer actief

dat hoeft niet direct te wijzen op een "aankomende" miskraam, ik denk eerder dat je bandenpijn voelt..

bandenpijn voel je als een lichte pijn/steken en dit gebeurt vaak in het begin van je zwangerschap omdat je baarmoeder zich dan rekt!

wees niet te snel ongerust (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het) want niet elk pijntje duidt op een komende miskraam ;)

3. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Bij mij begon het met bloedverlies. Vervolgens flinke buikkramp.
    Een beetje buikpijn aan beide zijden is heel normaal hoor! Vermoedelijk bandenpijn. als dat heel hevig wordt en je gaat bloed verliezen, dan is er een kans dat het misgaat. Zonder bloedverlies of hevige kramp is de kans dat het misgaat klein.

4. Daniella

Daniella Lid

19 sep 2006
    46
    0
    0
    Je kunt een wat krampende buikpijn hebben. Wat bloedverlies of juist helemaal geen klachten. Ik zou me als ik jou was geen zorgen maken momenteel. Pijn in de liezen zie ik niet als alarmerend. Wacht het gewoon even af meid.

5. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Thanks meiden.
    Ben nog erg onzeker.
    Het is bij 4w5d al eens misgegaan, maar dat voelde als een gewone menstruatie en was nog zo vroeg.

Ga proberen te genieten.

Wens alle meiden heel veel sterkte toe.

Liefs Britt

6. Niet meer actief

Britt, ik weet totaal hoe je je voelt.
    Als je nu eens de VK belt en vraag of je eerder mag komen.
    Ik ben in het begin ook elke week gegaan ( mede omdat ik alweer begon met bloedverlies) en nu mag ik om de 2 en 3 weken. Als ik het voel schoppen gan we naar de 5 weken.

Als je een beetje meelevende VK hebt, mag dat best en het scheelt jou en de beeb weer een hoop stress.

liefs

7. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    ik had alleen hele zware benen , maar vooral pijn aan de buitenkant van mijn heupen. dat had ik nog nooit eerder gehad en vond het wel erg vreemd toen. 3 dagen later kwam de miskraam op. ik heb altijd gedacht dat de pijn in mijn heupen een soort voorteken was.

maar je moet je niet al te druk maken erom.
    ga gewoon idd langs je vk en zeg dat je je zorgen maakt wie weet kan ze iets voor je betekenen.

liefs irissie

8. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Mag pas 16 november voor echo en direct combi-test. Echt jammer. Bij ons eerste gesprek zei ze "ik wil wel dat je een termijn echo doet" en toen dacht ik Yes! ik mag eerder. Nou niet dus.

Het is ook allemaal zo moeilijk omdat je niet weet hoe alles voelt. Eerste zwangerschap. Heb enorme last van darmen. Heb nu dan ook steeds raar gevoel in mijn zij, meer rechts dan links. Kan lucht zijn, zit er vol mee.

Janne, goed om te zien dat het goed gaat met je.

Irisje, hoop dat het voor jou allemaal snel goed komt. Bedankt voor de reactie.
    Liefs Britt

9. Niet meer actief

Maar heb je dan gebeld of je eerder mag?
    Als je niet eerder mag vind ik dat je een niet erg meelevende VK heb.

10. Etje

Etje Actief lid

13 okt 2006
    144
    0
    0
    Noord Brabant
    Hadden jullie voor je miskraam bepaalde verschijnselen. Bijv. meer buikpijn? en hoelang van te voren?

Hoi!
    Nee, ik had nergens last van.
    Toen ik een echo kreeg bij 12 weken, bleek de embryo met 8 weken al te zijn gestorven. (vorig jaar rond deze tijd)
    Ik ben een week na de echo gecurreteerd. In die week heb ik wel wat bloedverlies gehad en wat menstruatiepijntjes. Maar toen wist ik dus al dat het mis was.
    Je hoeft dus niet altijd wat te voelen en als je wat voelt hoeft het ook niet altijd mis te zijn!

11. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Britt,

Volgens mij is pijn in de liezen een zwangerschapsteken, als ik het goed heb onthouden?

Bij mij namen de zwangerschapsverschijnselen juist af. Ik was heel misselijk geweest en dat werd minder, ik vond dingen die ik vies had gevonden tijdens mijn zwangerschap weer lekkerder smaken en mijn geur werd minder goed. (even zo goed zegt het hebben van wel of geen zwangerschapskwaaltjes niet over een goede zwangerschap, vertelde mijn verloskundige).

Ik had net daarvoor een droom gehad dat mijn vriend de dokter aan de lijn had, die hem vertelde dat het niet goed was.
    Ik had echt een heel slecht voorgevoel, maar misschien was dat nergens op gebaseerd.

Zwangerschappen gaan meestal goed, dus probeer je niet al te veel zorgen te maken. Ik kan me natuurlijk heel goed voorstellen dat je extra onzeker bent na je eerste miskraam en dat je pas kan gaan genieten nadat je de twaalf weken hebt bereikt.

Je zou inderdaad je verloskundige nogmaals kunnen bellen als je je echt super ellendig voelt. Misschien mag je eerder terecht. (ik mocht dat in ieder geval wel).

Groetjes,
    Marla

12. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Bij mij begon het met bruin bloedverlies. Na een week kreeg ik een droom over een miskraam en de dag erna kwam er flink rood bloedverlies. Ook namen de verschijnselen af. Ik was niet meer zo moe, lustte alles weer. En een stemmetje in me zei dat het over was, ook al zei iedereen tegen me dat het wel goed zou komen. Maar dan moet ik er wel duidelijk bij zeggen dat ik dat gevoel echt heel duidelijk had hoor. Ik was niet zo maar onzeker. Ik 'wist' eigenlijk dat het niet goed zat. Ik had verder geen pijntjes ofzo. Maar ik zou proberen je niet al te veel zorgen te maken hoor. 9 van de 10 zwangerschappen verlopen toch goed, en ik denk dat iedereen wel onzeker is. Als het kindje niet goed is gaat het toch wel fout, daar kun je niks aan veranderen. Maar probeer je pas zorgen te maken als daar aanleiding voor is, probeer er lekker van te genieten. Ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zou de volgende keer ook steeds overal op letten... Laat je 't weten als je een echo hebt gehad?

13. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Nogmaals bedankt voor de reacties.
    Ben al wat meer gerust gesteld.
    Hoop dat het met jullie allemaal beter gaat en jullie het een plaatsje kunnen geven.

Liefs Britt

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Britt1 ik had ook een MK gehad met 5 weken, ik mocht nu eerder voor een echo (6w5d).
    Daarna was ik voor even gerustgesteld, toen ik me weer hele erge zorgen maakte heb ik gewoom mijn verloskundige gebeld (is een hele lieve) mischien kun jij dat ook doen ? Dat ze je gewoon probeert gerust te stellen.

Als ik jouw klachtjes zo hoor denk ik aan bandenpijn.

15. henriet

henriet Actief lid

22 jul 2006
    230
    0
    0
    ermelo
    mijn 1e symptoom was enkele druppels bloed sávonds en de volgende dag nog steeds en toen werd ik bang.voor de rest heb ik er echt niks van gemerkt je hoort verhalen dat het zo'n pijn moet doen!nou mij mij alleen het bloed dan en natuurlijk je eigen pijn om het verlies

16. Fleur30

Fleur30 Actief lid

20 aug 2006
    100
    0
    0
    Hoi Roze78,

Heb een vraagje... hopelijk vind je dat niet vervelend. Kreeg je eerst bloedverlies of namen eerst de zwangerschapsverschijnselen af en kreeg je daarna bloedverlies?

Ik ben nl zo bang dat ik ook een miskraam krijg, heb ook echt zo'n voorgevoel. Heb helemaal geen bloedverlies gehad maar ben sinds twee weken iedere dag misselijk en moe en heb geen zin in avondeten, nu is dat sinds twee dagen allemaal veranderd dus ben ik bang dat er een miskraam aankomt?

Groetjes,
    Fleur

Deel Deze Pagina