Hoi allemaal, Ik moet even mijn verhaal kwijt. Gisterochtend heb ik behoorlijk wat bloed verloren. Ik met mijn man naar de weekendarts waar ze na inwendig onderzoek constateerde dat er hoogstwaarschijnlijk een miskraam op gang was. Vol verdriet en kwaadheid zijn we naar huis gegaan en hebben onze naaste vrienden en ouders ingelicht. Hele dag jankend op de bank gezeten... Wat een KLOTEdag was dat zeg. Op advies van de dokter gister zijn we vanmorgen naar onze eigen huisarts gegaan om ons verhaal te doen. Huisarts adviseerde (mede omdat ik gisteravond en vannacht niet meer gevloeid had) om toch even voor een echo langs het ziekenhuis te gaan. Afijn, echo was geregeld en om 11.45 vanmorgen zaten mijn man en ik superzenuwachtig in de wachtkamer. Aan de ene kant wist ik dat het fout zat, maar aan de andere kant had ik toch een ietsjepietsje hoop dat het misschien toch nog goed zat. De gynaecologe heeft eerst weer een inwendig onderzoek gedaan (voor de tweede keer die eendebek erin...wat een ROTding zeg!) en daarna kreeg ik een inwendige echo. Ze liet ons het vruchtzakje zien... En het vruchtje... En het knipperlichtje... Wat het hartje was...! Dat klopte! Wij waren helemaal in shock, omdat we ervan uit gingen dat we slecht nieuws zouden krijgen. Tranen van geluk stroomden over onze wangen. Wat de gynaecologe toen zei, vonden we heel bizar... Ze zag namelijk een tweede vruchtzakje zitten... Wat leeg was. Het was dus hoogstwaarschijnlijk een tweeling waarvan nu 1 vruchtje is afgestorven. Vandaar de miskraam. Hoewel we het jammer vinden dat er eentje is afgestorven zijn we toch heel blij dat de ander gewoon in orde is...! Van het meest rotte moment gister naar het meest spannende moment tijdens de echo naar het meest gelukkige moment toen we het hartje zagen kloppen... Wat een emoties. Ben er behoorlijk moe van moet ik zeggen... Het is een heel dubbel gevoel, maar het gelukkige gevoel overheerst...! Ik wil alle meiden die dit 'geluk' niet hadden heel veel sterkte wensen! Liefs, Linda
Linda, toch gefeliciteerd - ondanks de rotte momenten van het weekend! Ik kan me goed voorstellen hoe jij in spanning moet hebben gezeten! Ik hoop dat je van de rest van je zwangerschap kunt genieten zonder verdere problemen nu!
Hoi Linda, Allereerst gefeliciteren met je zwangerschap. Wat vervelend dat het zo moet gaan he... Ik begrijp je als je zegt dat het gelukkige gevoel overheerst. Liefs Najet Alweer 23.0 weken zwanger!
sjeetje mina zeg.. dan weet je ook wel wat je beleefd hebt. Wat onzettend jammer dat er 1 leeg vruchtje bij is, maar wat een fantastisch nieuws dat de andere er nog is,,, met harttoontjes! super meid! van harte gefeliciteerd!
ppfff wat een verhaal daar krijg je toch de rillingen van! onwijs gefeliciteerd meid, er is toch nog een wondertje aanwezig. Dat is een hoop waard!
ja je hebt gelijk jouwn verhaal lijkt spreekend op mijn verhaal nu hoop ik alleen nog op een goede uitslag morgen ik hoop dat je nu lekker kunt genieten ik hou mijn vingers gekruist dat ik morgen de zelfde uitslag krijg als jou geriannes
Wauw, Linda, dat is goed nieuws! Wat zul jij opgelucht zijn. Super gefeliciteerd! Ik hoop voor jou, Gerianne, dat het ook zo'n goede afloop heeft morgen.